X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית משפט ברוצ'סטר, ניו יורק, אסר על בני הזוג להביא לעולם ילדים נוספים - כל עוד ילדיהם נמצאים באומנה; עו"ד המתמחה בזכויות אדם טוענת: מדובר בפסיקה הנוגדת את החוקה האמריקנית
▪  ▪  ▪

שופטת בית המשפט לענייני משפחה בעיר רוצ'סטר שבמדינת ניו יורק, מרילין אוקונור, הורתה לאחרונה לבני זוג, הורים לילדים המוחזקים באומנה, להימנע מלהביא לעולם ילדים נוספים, כדי למנוע את נפילתם למעמסה על הקופה הציבורית.
בדיווח של רשת ה-CNN האמריקנית נאמר, כי השופטת אוקונור כתבה בהחלטתה, ש"עובדות המקרה שלפני והמציאות המורכבת של הורות מדגימים את הצורך בחינוך לתכנון המשפחה". השופטת הוסיפה, כי היא "מאמינה כי הזכות החוקתית להורות נסוגה בשעה שהנטל הכלכלי של גידול הילדים, והדאגה היומיומית להם, נופלים על כתפי הציבור".
השופטת לא הורתה לבני הזוג לעשות שימוש באמצעי מניעה ולא דרשה מהאישה לעבור הפלה במקרה שתיכנס להריון, אך ציינה כי באפשרותם של בני הזוג לעבור עיקור, הליך שאינו כרוך בהוצאה כספית מצידם. ואולם, אם יפרו השניים את הפסיקה, הם עשויים להישלח לכלא בשל ביזיון בית המשפט.
"אני לא מכירה אף לא תקדים אחד שמאפשר לבית המשפט להגיע לפסיקה כזו", אמרה בתגובה לפסיקה אנה שיסל, עורכת דין העובדת כיועצת משפטית ל"פרוייקט זכויות ההולדה" של ארגון זכויות אזרח ניו יורקי. "ואפילו אם קיים תקדים כזה", הוסיפה עו"ד שיסל, "הרי שהוא לא חוקתי, חד-משמעית, בהיותו נוגד את חוקת ארה"ב ואת חוקת מדינת ניו יורק".
בני הזוג לא נכחו כלל בהליך ולא היו מיוצגים בו. בעבר נמצא, כי האם הזניחה את ארבעת ילדיה, בני שנה עד חמש. בדמם של הילדים נמצאו עקבות סם מסוג קוקאין, וידוע כי שני ההורים צורכים סמים. ייתכן כי לאב ילדים נוספים, עליהם לא ידוע בשלב זה. עובד סוציאלי העיד בבית המשפט, כי בני הזוג התעלמו מהוראה שחייבה אותם לפנות לטיפול נפשי ולהשתתף בקורס מיוחד להורות, אחרי לידתו של בנם האחרון.
מייד לאחר לידת בנה האחרון במרס 2003, כשהיא עוד שוהה בבית החולים, נלקח היילוד מהאישה. אנשי מקצוע העוסקים בעניין אמרו לבית המשפט, כי היולדת אינה כשירה לקבל אחריות על בנה.
עורך הדין כריס אפרונטי, יו"ר ועדת דיני משפחה בלשכת עורכי הדין של מחוז מונרו, בו ניתנה הפסיקה, אמר כי הוא אינו יודע כיצד ניתן לאכוף פסיקה כזו. "אני חושב שמה שניסתה השופטת לעשות בהחלטתה, הוא סוג של קריאה לחברה שלנו להתנער מאדישותה ולפעול", אמר.

תאריך:  09/05/2004   |   עודכן:  09/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
בני הזוג הערבים רוצים לגור ביישוב קציר, שנועד ליוצאי צבא, על-אף שהם אינם כאלה; פסיקת בג"צ לפני כ-4 שנים הסעירה את המדינה וטרם יושמה; בני הזוג עתרו שנית והפעם, לאחר סחבת נוספת, ויתר מינהל מקרקעי ישראל
מירב לוי
בפיצוץ שאירע באירוע לכבוד "יום הניצחון" נהרגו 14 בני אדם ועשרות נפצעו; בין ההרוגים גם מפקד הכוחות הרוסיים הגנרל ואלרי בראנוב; המוקש הוטמן מתחת ליציע המכובדים באיצטדיון
יפעת גדות
הצלב האדום הזהיר גורמים בבריטניה ובארה"ב מפני ההתעללות לפני יותר משנה; דונלד רמספלד; הגרוע מכל עוד טרם נחשף; גומרים צבאיים: בנוסף להתעללות אירעו גם מעשי אונס של אסירים
הדר פרבר
הפרק האחרון בסדרה 'חברים' שודר ביום חמישי; כוכבי הסדרה התארחו בתוכנית הלילה של ג'יי לנו
הדר פרבר
באוניברסיטת בר-אילן תתקיים ביום ג' הפגנה נגד ניסויים בבעלי חיים במעבדות לחקר המוח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il