X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הקמפיין יתוקשר בכל כלי התקשורת, טלוויזיה, רדיו, חוצות, ובכלי המדיה הפונים למגזרים השונים: רוסי, ערבי וחרדי
▪  ▪  ▪

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים באמצעות לשכת הפרסום הממשלתית יוצאת מחר (יום ד', 10.5.04), בקמפיין הנושא את הסיסמא: "אל תחצה חיים"
הקמפיין יתוקשר בכל כלי התקשורת, טלוויזיה, רדיו, חוצות, וכן בכלי המדיה הפונים למגזרים השונים: רוסי, ערבי וחרדי.
בתשדיר המיועד להורים רואים נדנדה מיותמת מתנדנדת ברוח וברקע שומעים קול צחוק של ילדים. הקריין בקולו אומר "גם אם צריך לחצות רק כביש אחד בדרך...ילד עד גיל 8 לא חוצה בלעדיך. אל תחצה חיים!"
בתשדיר המיועד לנהגים העיקרון דומה. הפעם רואים כסא יומולדת בגן ילדים ושומעים ילדים שרים שירי יומולדת. הקריין אומר "גם אם אתה הכי ממהר בעולם, לפני מעבר חציה האט ותן לעבור. אל תחצה חיים!"
נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה של תאונות הדרכים בישראל מראים כי בכל שנה, כשליש מההרוגים בתאונות דרכים הם הולכי רגל, כאשר שתי האוכלוסיות הפגיעות ביותר הן קשישים וילדים. הקמפיין פונה לנהגים ומזכיר כי לפני מעבר חצייה חייבים להאט ולאפשר להולכי רגל לעבור, וכן להורים לילדים במסר חד משמעי האומר: ילד עד גיל 8 לא יכול לחצות בלעדיך!
ממחקרים שבוצעו בנושא מסתבר כי הורים לא מודעים למגבלות ההתפתחותיות המאפיינות ילדים עד גיל 8, המקשות על הילד לחצות את הכביש בביטחה. הנטייה הטבעית של ילדים היא להתפרץ לכביש לנוכח כל גירוי מהעבר השני של הכביש.
ילדים גם מתקשים בהערכת מרחק ומהירות, לפיכך לא מסוגלים לקבל החלטה נכונה מתי לחצות את הכביש מבלי להיפגע מרכב הנראה מרחוק. בשל קומתם הנמוכה הם רואים ונראים פחות ממבוגר, גורם המהווה סכנה ממשית לחציית הכביש. בשל דפוסי חשיבה ילדותיים, לאחר שהמתינו זמן מה בציפייה כי מכונית תעצור, הם מחליטים כי "עכשיו תורי", בלי קשר למרחק של המכונית מהם..
באשר לקשישים, מגבלות ראייה, שמיעה ומוטוריקה, מקשות את פעולת החצייה אשר נמשכת זמן רב מהצפוי. מתרחשים מקרים רבים בהם התחיל הקשיש לחצות את הכביש כשהכביש פנוי אך הזמן הממושך שנדרש כדי לחצות את הכביש גורם לכך שמכונית מגיחה ופוגעת בו.

תאריך:  09/05/2004   |   עודכן:  09/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דליה יהב
חיפה הינה העיר הראשונה בישראל שהשיקה תוכנית אתיקה שלטונית ושיפור השירות
גל ברגר
אש נפתחה אמש בסמוך לעצרת זיכרון במלאת שבוע להירצחן של טלי חטואל ז"ל וארבע בנותיה בציר כיסופים; צה"ל השיב באש טנקים לעבר שני מחבלים ובאש נק"ל לעבר מחבל שלישי; 2 מחבלים, אשר היו מחופשים לנשים - נהרגו
רועי כוכבי
ב-9 במאי 1945 נכנעה גרמניה הנאצית לבעלות הברית, ללא תנאי; בכך באה אל קיצה מלחמת העולם השניה באירופה; במלחמה הגדולה בתולדות האנושות קיפחו כ-60 מיליון בני אדם את חייהם; שליש מהעם היהודי נפל קורבן למזימות הרצח הנאציות
רנית נחום-הלוי
כך נמסר בהודעה שהוציא משרד הבריאות לאור התפרצות המחלה בקרב מטיילים שחזרו מסיני; עוד ממליץ המשרד: להיזהר מאכילת בשר, דגים ועופות ושתיית מים וחלב
רועי כוכבי
במרכז טוענים כי "מדובר בפרשת נאפסו 2. אין להסתפק בהתנצלות. גורמים בשב"כ ידעו שהחשודים לא קשורים לפרשה. למרות זאת, המשטרה והפרקליטות התעקשו להמשיך לעצור אותם ולהשמיץ אוכלוסיה שלמה"; קורא לנאשמים לתבוע פיצוי מהמדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il