X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דנ"א של סרטן הכליות נמצא בשתן של חולים שלקחו חלק במחקר; הדנ"א נעלם כשהחולים נרפאו; הבדיקה מאפשרת גם להבחין בין שלבים שונים של המחלה
▪  ▪  ▪

בדיקת שתן פשוטה תוכל לשמש בעתיד לאבחון סרטן בכליות. מדענים ממרכז לסרטן Fox Chase בארצות הברית דיווחו, כי דנ"א של המחלה יכול להמצא בשתן.
מבחנים נעכו ל-50 חולים הסובלים מהמחלה, ונמצא דנ"א של הסרטן בשתן של 44 מהנבדקים. הדנ"א נעלם כשהחולים נרפאו.
בוועידה השנתית של איגוד האורולוגים האמריקנים בסן פרנסיסקו, אמרו החוקרים כי הניסוי שערכו יוכל להוות דרך פשוטה בעתיד לאבחון המחלה.
מספר האנשים שאובחנו עם סרטן בכליות עלה באופן משמעותי במהלך 20 השנים האחרונות. קרוב ל-6,000 בני אדם בבריטניה חולים במחלה. יחד עם זאת, הנתונים משתנים בין מדינה למדינה. שיעור הסובלים מהמחלה גבוה הרבה יותר במדינות מערביות עשירות מאשר במדינות מתפתחות.
המדענים סוברים, כי סגנון החיים, כמו עישון והשמנה, משחקים תפקיד חשוב בסיכויים ללקות במחלה.
כמו בכל סוגי הסרטן, סיכויי האדם להאבק בו הם גבוהים במידה והמחלה מאובחנת בשלב מוקדם. סיכויים אלו פוחתים באופן משמעותי במידה ואובחנו בשלב מאוחר והתפשטו לחלקים אחרים בגוף.
התסמינים השכיחים ביותר של המחלה הם דם בשתן. על-פי מחקר זה, השתן נושא בתוכו דנ"א מהסרטן. לדברי המדענים, בדיקת השתן היתה מדויקת ביותר. היא נעשתה בקרב אנשים שסבלו מהמחלה ובקרב אנשים שלא סבלו ממנה. לדברי המדענים, הבדיקה מאפשרת גם להבחין בין שלבים שונים של המחלה.
לדברי אחד ממנתחי בית החולים והמעורבים במחקר הבדיקה מדויקת ביותר. לדבריו עולה מן הממצאים כי בדיקת השתן יכולה לשמש גם כדי לאבחן חולים עם סרטן הערמונית וכמו כן לעקוב אחר התקדמותם במהלך הטיפול.

תאריך:  10/05/2004   |   עודכן:  10/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
81% מהזוגות בהן עושה הגבר לפחות מחצית מעבודות הבית יביאו ילד שני לעולם; זוגות שלא מצאו את הדרך כיצד לחלק את העבודה בינהם, היו אלו שנטו הכי פחות להביא ילד שני לעולם
ענבל אביב
בארנבוים: "האם ניתן להתעלם מהפער הבלתי נסבל בין מה שמובטח במגילת העצמאות לבין המשך הכיבוש והשליטה על עם אחר..."; השרה לבנת והנשיא קצב הביעו אכזבתה מנאומו
עומר כרמון
ראש ממשלת בריטניה הולך בעקבות בוש וראמספלד, ומתנצל על הידיעות כי חיילים בריטים התעללו בעצורים עירקים: "יצאנו לעירק כדי לסיים התעללויות כאלה, לא להיות מעורבים בהן"; נשיא צרפת: "מעשי ההתעללות עלולים להביא לתגובה אלימה"
עומר כרמון
לואיס פרחאן, מנהיג אומת האיסלם: "האנשים הללו, המתיימרים להיות יהודים, אינם מצייתים כלל לחוקי האל"; "אסור לאמריקה לתת לאחרים להשתמש בה, כדי להרוס את אויביה האמיתיים או המדומים של מדינת ישראל"
נועם שרביט
התובענה הוגשה בעקבות האירועים האלימים בקונגרס האחרון של הארגון בת"א, בו נבחר עו"ד אלקס הרטמן לנשיאו; הלשכה טוענת: האסיפה לא היתה חוקית; הנוכחים באירוע: שלמה כהן תקף את עו"ד הרטמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il