X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
השרה לבנת לשרון: אני מחויבת לתוצאות משאל הליכוד: השר שטרית הודיע כי הוא תומך בתוכנית הזהה להינתקות עם שינויים קלים; השר הנגבי על כוונת שרון ליזום תוכנית מדינית: יוזמה ברוכה אך הקו שמוביל אולמרט - שגוי
▪  ▪  ▪

שר התחבורה אביגדור ליברמן הפתיע (יום ב', 10.5.04) את ראש הממשלה, אריאל שרון. ל-Nfc נמסר, כי בישיבה שקיימו השניים דנו בתוכנית חלופית לתוכנית ההינתקות.
השר ליברמן הציג לשרון את תוכניתו המדינית, שעיקריה הן:
בשלב הראשון, הכרעת הטרור, בשלב השני, מציאת פרטנר פלשתיני, בשלב השלישי, שיקום הכלכלה הפלשתינית, ובשלב הרביעי הליך של הסדר מדיני בשותפות עם מדינות שכנות שעיקריה הפרדה בין האוכלוסיות ובכלל זאת גם עם ערביי ישראל.
לדברי השר ליברמן, "הישובים אינם מהווים בעיה, לא היום ולא בעבר ולכן חלוקת השטח בין הירדן לים, אינה פתרון לא במנותק מערביי ישראל". בכך מדגיש ליברמן לשרון כי תוכנית ההינתקות עליה הוא מוכן "לחתום" זו תוכנית המנתקת את אזרחי ישראל היהודים מערביי ישראל.
השר ליברמן טוען, כי תוכניתו מבטלת את החיכוך בין אזרחי ישראל היהודים לפלשתינים וערביי ישראל. הוא קורא לראש הממשלה לדחות כל הכרעה מדינית עד לאחר הבחירות בארה"ב, בהנחה שעד אז לא ניתן יהיה לגבש תמיכה בהצעה מדינית. נמסר, כי הפגישה ארכה כשעה והיתה טובה ועניינית.
ישיבת הסיעה של הליכוד המתקיימת מדי שבוע בשעה 14:00 במשכן הכנסת, נדחתה. עם זאת, קשה שלא להבחין בצירוף מקרים, שכן באותה שעה נפגש ראש הממשלה, אריאל שרון, עם מי שדיברה ולא עשתה: שרת החינוך, התרבות והספורט, לימור לבנת, במאמץ לבחון את המצב בשטח: מי יעמוד לצידו בצעד החדש שהוא מוביל - תוכנית מדינית חלופית.
הפגישה שהתקיימה בין שרת החינוך לשרון ארכה כשעה. במהלכה הודיעה השרה כי היא מחוייבת לתוצאות משאל הליכוד. עוד נמסר, כי הפגישה התקיימה באווירה טובה. ראוי לציין, כי בישיבת הסיעה שהתקיימה בשבוע שעבר אמרה שרת החינוך, כי לא כל החלטה שתועבר בממשלה תאושר על-ידה והיא מחזיקה בשני עקרונות מרכזיים [ ראו קישור].
לקראת ערב נפגש שרון עם השר במשרד האוצר, מאיר שטרית, אשר היה היחיד שהסב לראש הממשלה נחת: השר שטרית הודיע לשרון, כי הוא תומך בתוכנית חלופית התואמת לתוכנית ההינתקות אך במתווה שיתאים לדעת מתפקדי הליכוד. ביום ג' יפגש שרון עם שר הבינוי והשיכון, אפי איתם (מפד"ל).
הנגבי ל-Nfc: הקו שמוביל אולמרט שגוי
השר לביטחון פנים, צחי הנגבי, אמר (יום ב', 10.5.04) ל-Nfc, בתגובה לתוכנית שמבטיח להוביל ראש הממשלה, אריאל שרון, תוך שלושה שבועות, כי היוזמה מבורכת אך עליה להיות שונה מתוכנית ההינתקות. על הכרזות ממלא-מקום ראש הממשלה, אהוד אולמרט, כי בכוונת שרון לפנות כל ההתנחלויות ברצועת עזה, אומר השר הנגבי: הוא מוביל קו שגוי [ראו קישורים].
"ראש הממשלה הודיע כבר בערב פרסום תוצאות המשאל, כי הוא מכבד את ההחלטה, אולם הוא מאוכזב ממנה. מאז הוא חזר על נחישותו לא להותיר את הזירה המדינית ריקה מיוזמה ישראלית. גם אתמול בישיבת הממשלה הוא נתן ביטוי ליוזמה זו. אני מעריך שהתוכנית [החדשה שמוביל שרון] לא תהיה דומה לזו שהובאה להכרעה בממשל המתפקדים, אחרת תהיה בכך משום ניסיון לעקוף את עמדת התנועה", דברי הנגבי.
"רצוי בהחלט שתהיה יוזמה ישראלית ונהיה בין מובילי התוכנית ולא הנגררים... הקו שמוביל ממלא-מקום ראש הממשלה [אהוד אולמרט] הוא שגוי. יש לכבד את הכרעת התנועה ולנסות לאתר יוזמה שלא תעמוד בסתירה לקביעה החד-משמעית של חברי הליכוד, לפיה עקירת ישובים אינה מתקיימת בתנאי מלחמה, תנאי טרור והיעדר שותף אמיתי. בתנאים אלה, הסדר מדיני הכולל עקירת ישובים, אינו אופציה", הוסיף הנגבי.

תאריך:  10/05/2004   |   עודכן:  10/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
תנועת שלום עכשיו חנכה פרויקט ממוחשב חדש, אשר יאפשר מיפוי מדויק של הבנייה ב-150 ההתנחלויות ביהודה ושומרון; ההתנחלויות יצולמו מהאוויר פעם בחודשיים
יפעת גדות
הקמפיין מתוקשר בכל כלי התקשורת, טלוויזיה, רדיו, חוצות, וכן מתוקשר גם בכלי המדיה הפונים למגזרים השונים - רוסי, ערבי, חרדי
עומר כרמון
שגריר סוריה במהלך ביקור ביריד העיתונות בטהרן: "בסוריה מוטלות הגבלות על חופש העיתונות - יש לנו רק שלושה עיתונים יומיים, זה לא מספיק"; שר התקשורת האירני: אירן עומדת לשגר בקרוב שני לווינים
ענבל אביב
הסיבה: רשתות השיווק מגלגלות על הצרכנים את עלויות התפעול הגבוהות הנובעות מהחוק; המחקר בוצע באוניברסיטת בר אילן; בימים אלו יש ניסיון להעריך מחדש את נחיצותו של חוק סימון המחירים הקיים במדינה מאז 1998
אורן הלוי
במסגרת פרויקט בדיקות הפתע בארובות מפעלים, שעורכים רכזי איכות אוויר במחוזות ובאגף איכות אוויר במשרד לאיכות הסביבה זו השנה הרביעית, נמצא כי 58% מהמפעלים שנבדקו בשנת 2003, ברחבי הארץ, חורגים מן התקן המותר לפליטת מזהמים לאוויר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il