X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך אמר יו"ר שינוי השר יוסף לפיד בישיבת הסיעה; עם זאת הוא מדגיש: גם פתיחה במו"מ עם הפלשתינים הינה תוכנית מדינית שעשויה לשנות דעתנו; השר פריצקי שטען בעבר שימנע בהצבעה על תוכנית הינתקות - תמך בדברי לפיד ואמר: נפרוש בכאב
▪  ▪  ▪

יו"ר שינוי ושר המשפטים יוסף (טומי) לפיד הדגיש (יום א', 10.5.04), כי אם הממשלה לא תגבש תוכנית מדינית, יאלצו חברי הסיעה לפרוש בכאב.
בישיבת הסיעה שהתקיימה היום אמר לפיד, כי הוא טרם קיבל "איתות כלשהו" על תוכנית שיכולה לחדש את תהליך השלום, אך שלושה שבועות שהקציב רה"מ להצגת תוכנית מדינית, הינם אולטימטום ראוי כדי להחליט על המשך ישיבתם בממשלה.
השר לפיד: "הממשלה נמצאת במשבר חמור ואינה מוצאת מוצא מהמבוי הסתום שההצבעה של הליכוד הכניסה לתוכו, לא רק את כל הממשלה אלה את כל המדינה. עד עתה לא קיבלנו שום איתות על תוכנית מעשית שיכולה לחדש תוכנית שלום לקדם עניין מדיני והבהרנו כי בתנאים אלה לא נוכל לשבת זמן רב בממשלה".
"ראש הממשלה קיבל שלושה שבועות, זה הזמן שניתן להעניק לו. אם לא נראה איתות לשילוב מערכות, לא נוכל להמשיך בשיתוף הפעולה עם ממשלה שנסחפה כל כך ימינה. אני אומר את זה בכאב, חשבתי שזו ממשלה טובה וחזקה לישראל. אני מאמין שתוכנית ההינתקות נכונה וניתן למצוא לה וריאציות. זו לא התוכנית היחידה, ניתן לחדש את המו"מ עם ראש הממשלה הפלשתיני ולא עם ערפאת".
בדברים אלו האחרונים מאותת לפיד לשרון כי כל תוכנית מדינית באשר היא, תתקבל על חברי סיעתו. אין זה אומר דווקא תוכנית הינתקות מצומצמת אלא גם פתיחה במשא-ומתן עם הפלשתינים תיחשב בעיניהם לתוכנית המתקבלת על הדעת. מה שכן הדגיש השר לפיד: "לדבר אחד לא נסכים - והוא לשבת בחיבוק ידיים ולחכות לפיגוע הבא".
שר התשתיות יוסף פריצקי שנכח בישיבה הפתיע את הנוכחים כאשר הודיע: אני מסכים לדברי לפיד. לדבריו, "עד היום זו היתה הממשלה הטובה ביותר לעם ישראל. מבחינה כלכלית עשינו גדולות ונצורות, חתכנו בבירוקרטיה, קיצצנו בקיצבאות וגרמנו לאיזון, עשינו ממשלה בלי חרדים והבאנו עתיד טוב יותר לישראל. אבל בסוף, צריך מדינה שחותרת לשלום, לא נוכל לשבת בממשלה שלא מקדמת תהליך מדיני".
כזכור, בראיון שהעניק השר פריצקי לעיתון 'ידיעות אחרונות' הוא הודיע כי אין הוא תומך בתוכנית ההינתקות. "כאשר זו תועבר להכרעת חברי הכנסת, לא אתנגד, אך אני עשוי להימנע", אמר בזמנו. בתגובה לדברים אלו אומר היום השר לפיד: "השר פריצקי יגיד את מה שיש לו להגיד, יש לו הזכות להביע ביקורת אך לא לפגוע בחברי הכנסת. המפלגה הזו היתה ותישאר המאוחדת וההומגנית ביותר בכנסת. לא צריך לקפוץ על ראיון אחד ולהסיק מסקנות".

תאריך:  10/05/2004   |   עודכן:  10/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
הסיבה: הפיקוח על המחירים מונע תחרות בענף; עד יום חמישי תתקבל החלטה בעניין מחירי הקמח
גלית יצחק
הכינוס עסק בנושאים כגון: מניעת גורמי סיכון לתחלואת לב, התמודדות עם השמנת ילדים והשפעתה על מחלות הלב
מיכאל דבורין
מני מזוז, בכנס של לשכת עורכי הדין: "תופעת הסרבנות יכולה להיות לכאורה חיובית, המייצגת מעורבות ואיכפתיות חברתית", "יש לי הבנה לתופעה של צעירים הנאבקים על אמונות ודעות"; בשמאל חוגגים, בימין מגנים
גלית יצחק
לדברי לין, ספקי הציוד הרפואי מאיימים להפסיק את אספקת הציוד, להגיש תביעות משפטיות ואף להטיל עיקולים; מדובר כיום בפיגור בסדר גודל של 400 מיליון ש"ח
נועם שרביט
בקובלנה פלילית שהגישה החברה, העוסקת בבפסיכואקוסטיקה ועיבוד אותות, נגד העובד, נטען: העובד לשעבר במתכוון ובמודע סודות מקצועיים שנמסרו לו אגב עבודתו; לטענתה, חלק מהסודות נמסרו ל'משקיעים פוטנציאליים', שלא היו אלא חוקרים מטעמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il