X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
משרד הבריאות הסכים לשתף פעולה עם ארגון תל"מ, ולהעלות קמפיין בנושא צרכנות נבונה ושימוש בטוח בתרופות ללא מרשם
▪  ▪  ▪

ועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה (יום ב', 10.5.04) רשימת התרופות שיימכרו מחוץ לבתי מרקחת. כמו-כן, הסכים משרד הבריאות על שיתוף פעולה עם ארגון תל"מ (ארגון המאגד את כל יצרני ומשווקי תרופות ללא מרשם) בהעלאת קמפיין משותף בנושא צרכנות נבונה ושימוש בטוח בתרופות ללא מרשם.
יו"ר הועדה, ח"כ שאול יהלום, מסר: "זוהי מהפכה בענף התרופות. אישרנו באופן עקרוני למעלה ממאה חומרים פעילים בתרופות שיהיה אפשר לקנות אותם במאות או אלפי נקודות מכירה שאינם בתי מרקחת. משרד הבריאות נדרש לעשות בדיקה מחודשת לגבי הכמות וריכוז החומרים הפעילים ולאחר מכן להביא את הרשימה לאישור סופי של הועדה. אנו פועלים בזהירות רבה בעניין".
הועדה קבעה כי ניתן יהיה למכור תרופות מסוימות בבתי עסק שאינם בתי מרקחת, בתנאי שקיבלו רשיון לממכר תרופות של משרד הבריאות, לרבות בתי עסק לממכר מזון (למשל, בתי קפה). הועדה אישרה עקרונית את רשימת התרופות שהרכיב משרד הבריאות, אך תבעה מהמשרד להציג רשימת תרופות הכוללת בתוכה גם את הכמות והריכוז של החומרים הפעילים בתכשירים.
המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר בועז לב, חזר והדגיש את הצורך בביצוע מהלך הסברתי מקיף בקרב הצרכנים לקראת עידן הצרכנות החדש של תרופות ללא מרשם.
עמדת ארגון תל"מ בנושא, כגורם רשמי ייצוגי, היא שחשוב מאוד ליידע את הצרכנים בדבר שימוש נכון ובטוח בתרופות. מידע בנושא חייב להיות זמין לשימוש הצרכנים. יחד עם זאת, גורסים בתל"מ, על משרד הבריאות מוטלת האחריות להסברה מול ציבור הצרכנים, שנחשף לראשונה לגישה חופשית לתרופות כפי שמקובל במדינות כמו ארה"ב, אנגליה דנמרק ועוד.
אבי אובל, יו"ר תל"מ, ציין כי "עלינו לעזור בהטמעת הדרך הנכונה בצרכנות בטוחה ושימוש בטיחותי בתרופות ללא מרשם בקרב צרכנים". לדבריו, צרכנים צריכים להיות מודעים לתאריך התפוגה של המוצר, לחשיבות הקריאה הנכונה של העלון לצרכן, לחשיבות ההקפדה על הוראות שימוש ומינונים, למיקום ארון התרופות בבית ותכולתו, ולמידע כמו השפעות על נשים בהריון ומניקות וכיצד לתת תרופה לילדים.
בנוסף, ארגון תל"מ קורא למשרד הבריאות לאפשר חופש פרסום והסברה של חברות התרופות בנוגע לתרופות ללא מרשם לקהל. הארגון גורס כי על רקע השינוי בחוק, חשובה מאין כמוה ההסברה לצרכנים, והבידול של תרופות ללא מרשם מתוספי תזונה שלא הוכחה יעילותם.

תאריך:  10/05/2004   |   עודכן:  11/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
לדברי אוניברסיטת דרבי, תעשיית ההרזיה השחורה אינה זוכה לפיקוח או לבדיקות מצד משרד הבריאות; יזמים קטנים רוקחים עלי צמחים עם עלי תה ומוכרים אותם כחומר שמשמש "סגולה להרזיה"
רנית נחום-הלוי
כך אמר יו"ר שינוי השר יוסף לפיד בישיבת הסיעה; עם זאת הוא מדגיש: גם פתיחה במו"מ עם הפלשתינים הינה תוכנית מדינית שעשויה לשנות דעתנו; השר פריצקי שטען בעבר שימנע בהצבעה על תוכנית הינתקות - תמך בדברי לפיד ואמר: נפרוש בכאב
מירב לוי
הסיבה: הפיקוח על המחירים מונע תחרות בענף; עד יום חמישי תתקבל החלטה בעניין מחירי הקמח
גלית יצחק
הכינוס עסק בנושאים כגון: מניעת גורמי סיכון לתחלואת לב, התמודדות עם השמנת ילדים והשפעתה על מחלות הלב
מיכאל דבורין
מני מזוז, בכנס של לשכת עורכי הדין: "תופעת הסרבנות יכולה להיות לכאורה חיובית, המייצגת מעורבות ואיכפתיות חברתית", "יש לי הבנה לתופעה של צעירים הנאבקים על אמונות ודעות"; בשמאל חוגגים, בימין מגנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il