X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ההחלטה - בעקבות פנייתה של חברה לייצור מטהרי מים; הרשות קיבלה את הטענה, כי קיימים אי דיוקים בייחוס תכונות בריאותיות מסויימות למים המינרליים
▪  ▪  ▪

הרשות השניה לטלוויזיה ולרדיו הורתה לחברת מי עדן להפסיק את שידורה של פרסומת מטעם החברה, המשודרת בתחנות הרדיו האזוריות, בנימוק שהפרסומת מטעה ומעבירה מסרים שגויים, בניגוד להנחיות משרד הבריאות.
התשדיר שנפסל מחקה את שידור הרדיו ההיסטורי מהחלטת החלוקה שהתקבלה בעצרת האו"ם בכ"ט בנובמבר 1947, וזו לשונו:
"ספיין (ספרד) - יס (כן)
פרנס (צרפת) - ווי (כן)
סווידן (שבדיה) - יה (כן)
    מיליוני אנשים בארץ וב-18 מדינות באירופה כבר בחרו מי עדן, המים עם הרכב המינרלים האופטימלי לגוף. הצטרפו גם אתם למיליוני לקוחות מרוצים ותיהנו מעולם של בריאות ונוחיות. הזמינו מי עדן בר ותהנו ממי עדן בריאים ומרעננים 24 שעות ביממה , חייגו עכשיו
  • *. ישראל - כן".
התשדיר עורר את חמתה של חברת תנה תעשיות בע"מ, העוסקת בייצור מסנני ומטהרי מים. זו דרשה מהרשות השניה, באמצעות עו"ד אברהם גולדברג ממשרד עו"ד גולדברג את סיידוף, להורות על הסרת התשדיר המטעה לכאורה.
במכתב לסמנכ"ל רדיו וטכנולוגיה ברשות השניה, נאוה בן-צור, כתב עו"ד גולדברג כי תנה "הופתעה והוטרדה קשות בימים האחרונים מפרסום מטעה ומוליך שולל שנעשה על-ידי מי עדן, במסגרת מסע פרסום ברדיו האזורי שמי עדן מנהלת לצורך שיווק המים המינרלים הנמכרים על-ידה".
לדבריו, "פרסומת זו... מנסה, ללא בסיס, לייחס למים המינרלים של מי עדן תכונות בריאותיות שאין להם ובמקביל מסתירה מידיעת הציבור המלצות רפואיות חד-משמעיות, כי אין לתת לתינוקות מים מינרליים אלא דווקא מי שתיה. כמו כן, מייחסת בפרסומת זו מי עדן בצורה מטעה את השימוש במים המינרליים שלה למיליוני אנשים ברחבי העולם, 'עובדה' החסרה כל ביסוס אמיתי במציאות והכל על-מנת לקדם שלא כדין ותוך הטעיית הצבור את שיווק המים המינרליים הנמכרים על-ידה".
לטענת עו"ד גולדברג, "כל שומע סביר המקשיב לפרסומת זו ובייחוד לאימרה 'המים עם הרכב המינרלים האופטימלי לגוף' יחשוב כי א. מדובר בקביעה עובדתית רפואית. ב. כי שתיה של מים מינרליים של מי עדן ובוודאי ששתיה מרובה תורמת לכך, או אפילו גורמת לכך שגופו יקבל הרכב מינרלים אופטימלי".
ואולם, טוען גולדברג, המצב הוא שונה: "על-פי ייעוץ רפואי שמרשתי קיבלה, לא קיים כלל מינוח רפואי שנקרא 'הרכב מינרלים אופטימלי בגוף', לא קיים מחקר הקובע מונח או מושג כזה ובוודאי של'מי עדן' אין כל ראיה מהו הרכב מינרלים אופטימלי או כי קיים הרכב כזה או כי למים המינרלים הנמכרים על-ידה יש הרכב כזה שכאמור אינו קיים כמונח רפואי או בריאותי".
"השימוש בטיעון פסאודו-רפואי לכאורה, על-מנת להטעות את הציבור ולייחס למוצר הנמכר על-ידי מי עדן תכונות רפואיות, הינו חמור ביותר והינו בניגוד לכללי הרשות השניה לטלויזיה ולרדיו (אתיקה בפירסומת בשידורי רדיו), התשנ"ט-1999... ובניגוד לכללי רשות השידור (תשדירי פרסומת והודעות ברדיו), התשנ"ג-1993", כתב גולדברג.
"חמור מכל אלו, הינה העובדה כי 'מי עדן' טוענת טענות לתכונות בריאותיות במים הנמכרים על-ידה מצד אחד, אך אינה מסייגת טיעונים או המלצות אלו לאנשים מבוגרים בלבד, כאשר ידוע לה כי על-פי הנחיות והמלצות משרד הבריאות שתיית מים מינרליים שהינם חסרי פלואוריד גורמת לתינוקות לסיכון למחסור בפלואוריד ולסכנה להתפתחות עששת בשיניהם בגיל מבוגר יותר...". כאמור, הרשות השניה קיבלה את דרישתה של תנה והורתה על הסרת הפרסומת משידור בתחנות הרדיו האזורי.

תאריך:  10/05/2004   |   עודכן:  10/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
את הצעות האי אמון מגישות סיעות העבודה-מימד, מרצ והסיעות הערביות; ח"כ פינס-פז קודם להצבעה: נתניהו מסוכן לישראל; ח"כ אורון: מדי שבוע נותנת לנו הממשלה סיבות טובות להצביע באי אמון
אלונה קורן
בביטוח הלאומי מזהירים מהחמרה ניכרת בקו העוני כתוצאה מהפגיעה העמוקה בגימלת הבטחת הכנסה ובקיצבאות הילדים
גלית יצחק
משרד הבריאות הסכים לשתף פעולה עם ארגון תל"מ, ולהעלות קמפיין בנושא צרכנות נבונה ושימוש בטוח בתרופות ללא מרשם
גלית יצחק
לדברי אוניברסיטת דרבי, תעשיית ההרזיה השחורה אינה זוכה לפיקוח או לבדיקות מצד משרד הבריאות; יזמים קטנים רוקחים עלי צמחים עם עלי תה ומוכרים אותם כחומר שמשמש "סגולה להרזיה"
רנית נחום-הלוי
כך אמר יו"ר שינוי השר יוסף לפיד בישיבת הסיעה; עם זאת הוא מדגיש: גם פתיחה במו"מ עם הפלשתינים הינה תוכנית מדינית שעשויה לשנות דעתנו; השר פריצקי שטען בעבר שימנע בהצבעה על תוכנית הינתקות - תמך בדברי לפיד ואמר: נפרוש בכאב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il