X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
השיטה החלה לפעול במרכז הרפואי 'רבין'; הטיפול עשוי לשפר באופן ניכר את סבלם של החולים במחלת לב כלילית קשה
▪  ▪  ▪

המרכז הרפואי 'רבין' מקבוצת שירותי בריאות כללית החלו לבצע שיטה נסיונית חדשנית לטיפול במחלת לב קשה על-ידי השתלת תאי נבט, שמקורם במח העצם של החולה, ישירות לשריר הלב שלו. תאים אלו מסוגלים לעודד צמיחה של כלי דם עוקפים ובכך להגביר את אספקת הדם ללב ולשפר את תיפקודו.
יצוין, כי שיטה זו מיועדת לטיפול בחולי לב קשים אשר הטיפולים המקובלים שעברו כגון: ניתוחי מעקפים וצינתורי לב, לא היו יעילים.
השיטה עושה שימוש בטכנולוגיה לווינית, המאפשרת הדמיה תלת מימדית של הלב הפועם בזמן אמת בצג מחשב המצוי בחדר הצינתורים, וללא צורך בשימוש בקרינת הרנטגן. כך ניתן לזהות אזורי מטרה המתאימים לצורך הזרקה לבבית של תאי נבט וגורמים מעודדי צמיחת כלי דם בלב החולה.
הטיפולים המוצעים כיום לחולים אלו משפרים במידה מועטה את מידת הסבל הכרוכה במחלתם, והם נאלצים לבלות זמן ניכר בבתי חולים, באשפוזים חוזרים ומייגעים ואיכות חייהם נפגעת.
בשנים האחרונות נערכו ניסיונות על-ידי מספר קבוצות של חוקרים ברחבי העולם, לפתח שיטות חדשות, המאפשרות להשתיל את תאי הנבט ישירות לשריר הלב.
בניסיונות מעבדה שונים גילו החוקרים שתאים אלו, כאשר הם מוזרקים ישירות ללב החולה, מסוגלים לגרום לעידוד צמיחה עצמית של כלי-דם עוקפים בלב, ולגרום להגברת זרימת הדם לשריר הלב ולשיפור בתיפקוד הלב - בכך עשוי בעצם הטיפול לשפר באופן ניכר את סבלם של החולים במחלת לב כלילית קשה.
לצורך ישום השיטה, פותחו בשנים האחרונות צנתרים מיוחדים המאפשרים הזרקה ישירה של תאים המיועדים להשתלה תוך לבבית.
השיטה פותחה על-ידי ד"ר רן קורנובסקי-מנהל מכון הצינתורים שבמערך הקרדיולוגי במרכז הרפואי רבין במהלך שהותו בארה"ב, בשיתוף עם מומחים ממעבדות מחקר וצינתור בוושינגטון ובניו-יורק.
ד"ר קורנובסקי מסביר: "בשיטה זו אנו מפיקים מהחולה את נוזל מח העצם, המכיל תאים וחומרים עצמוניים מעוררי צמיחה של כלי דם - הנקראים תאי נבט. מח העצם עובר עיבוד ראשוני במעבדה בתנאים סטריליים, שבמהלכו אנו מוודאים שתאי מח העצם מתאימים להשתלה. לאחר מכן החולה מוכנס לחדר הצינתורים, שם מחדירים את התאים שהופקו לתוך שריר הלב שלו, באמצעות צנתר חדשני שפותח במיוחד לצורך הזרקת תאים לתוך שריר הלב".
לדבריו, התאים יוצרים תהליך הקרוי "נאו אנגיוגנזה", שבו נוצרים כלי דם חדשים בלב בתגובה לגירוי פיזיולוגי הנוצר באזורים בהם קיים חסר באספקת דם ללב.
עד היום טופלו בשיטה זו ברחבי העולם כ-20 חולים. מעקב אחריהם מעיד על-כך שהשיטה בטוחה ותוצאותיה הראשוניות מעודדות.
צנתר ההזרקה הלבבי ושיטת הזרקת התאים פותחו על-ידי חברת "ביוסנס - ג׳ונסון אנד ג׳ונסון", בשיתוף עם ד"ר קורנובסקי, העומד בראש המחקר בישראל ובעולם.

תאריך:  10/05/2004   |   עודכן:  10/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
ועדת החוקה אישרה להעמיד את תקן הכליאה בבתי הסוהר על 11,450 תאים; הדבר יאפשר לשב"ס לשחרר אסירים בין שבועיים עד חצי שנה לפני תום תקופת מאסרם, כדי להקל על הצפיפות בבתי הסוהר
נועם שרביט
אלוף פיקוד המרכז הורה להחרים 16 כלי נשק של מתנחלים, ובהם 6 מאנשי חברון; האלוף דחה המלצות להחרים 16 כלי נשק נוספים; הממליצים: השב"כ והמשטרה; התושבים קובלים: לא נערך לנו שימוע, לא היינו מעורבים באירועים אלימים והנשק דרוש לנו להגנה
מירב לוי
בתערוכה יושם דגש על הייצוג של הספורט המשקף את המצב האנושי באמנות ויהיו בה גם חפצים מאוספי המוזיאון
רועי כוכבי, הדר פרבר
ההחלטה - בעקבות פנייתה של חברה לייצור מטהרי מים; הרשות קיבלה את הטענה, כי קיימים אי דיוקים בייחוס תכונות בריאותיות מסויימות למים המינרליים
רנית נחום-הלוי
את הצעות האי אמון מגישות סיעות העבודה-מימד, מרצ והסיעות הערביות; ח"כ פינס-פז קודם להצבעה: נתניהו מסוכן לישראל; ח"כ אורון: מדי שבוע נותנת לנו הממשלה סיבות טובות להצביע באי אמון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il