X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שרי החוץ של הליגה הערבית סיימו שלושה ימי דיונים; פארוק אל-שרע השתלח בעמיתו הירדני - משום שדרש ממנו למנוע חדירת טרוריסטים לעירק; הליגה הערבית קוראת להקמת מדינה פלשתינית עד סוף 2005
▪  ▪  ▪

שרי החוץ של הליגה הערבית סיימו (יום ב', 10.5.04) את הסבב הראשון של דיוני ההכנה לקראת הפיסגה הערבית, אשר תתכנס בתאריכים: 22-23 למאי בטוניס.
בהצעת ההחלטה שגובשה לאחר שלושה ימי דיונים רצופי מחלוקות, קוראות מדינות ערב לנשיא בוש, לדבוק בחזונו של הקמת מדינה פלשתינית עצמאית עד שנת 2005, לדבוק בהחלטות האו"ם ובעיקרון שטחים תמורת שלום.
שרי החוץ הערבים קבעו, כי את נושאי הסדר הקבע יש לקבוע במו"מ בין ישראל לפלשתינים ולא באמצעות צעדים חד צדדיים. הצעת ההחלטה מגנה "את פעולותיה הצבאיות של ישראל בשטחים הערבים והפלשתינים, אשר אינן מבחינות בין אזרחים למנהיגים פלשתינים. אנו מגנים את מדיניות הטרור של מדינת ישראל", לשון ההצעה.
במהלך הדיונים פרץ ויכוח חריף בין שר החוץ הירדני, מרוואן מועשר, לשר החוץ הסורי, פארוק אל-שרע. שר החוץ הירדני דרש מעמיתו הסורי להדק את הפיקוח על גבול סוריה-עירק, כדי למנוע מטרוריסטים לחדור לעירק. אל-שרע זעם על דברי מועשר, וטען כי מדובר בכניעה ללחץ אמריקני.
אל-שרע טירפד בנוסף שני סעיפים בהצעת ההחלטה: הסעיף הראשון שיבח את נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, בשל התחייבויותיו למלך ירדן, עבדאללה השני, לפיהן, "ארה"ב לא תקבע מראש את תוצאות המו"מ בין ישראל לפלשתינים [ראו קישור]. סעיף נוסף שטורפד בשל התנגדות סוריה, הביע תמיכה בחוקה העירקית החדשה שגובשה בידי המועצה הזמנית השלטת בעירק. אל-שרע טען, כי סעיף זה מהווה מתן לגיטימציה לכיבוש האמריקני.
עמדתה של סוריה במהלך דיוני שרי החוץ הערביים עוררה מחדש את זעמה של וושינגטון, אשר מסרה (יום ב', 10.5.04), כי לאחר דחיות רבות [ראו קישור], יכריז השבוע ואולי כבר היום (יום ג', 11.5.04) הנשיא בוש, על הטלת סנקציות כלכליות על סוריה. בתגובה לאיומים האמריקנים החדשים-ישנים, אמר אל-שארע: "הליגה הערבית מגנה פה אחד את הטלת הסנקציות. סעיף בנושא אף ייכלל בסופו של דבר בהחלטות הפיסגה הערבית".
במהלך שלושת ימי הדיונים בקהיר, סירבו שרי החוץ של הליגה הערבית לדון בהצעת שר החוץ העירקי, הושיאר זבארי, לשתף חיילים ממדינות ערב בכוח שמירת השלום בעירק. מזכ"ל הליגה הערבית, עמרו מוסא, טען (יום ב', 10.5.04) כי הנושא לא נדון כלל במהלך הדיונים. שר החוץ העירקי מסר כי העלה את הנושא, אולם נאלץ להורידו מסדר היום בשל היעדר תמיכה.
שרי החוץ הערבים הסמיכו את עמיתיהם מטוניס, בחריין ואלג'יר, לעקוב אחר יישום העברת השלטון בעירק לידי העם העירקי, בהתאם להתחייבות האמריקנית לעשות זאת עד ה-30 ביוני השנה [ראו קישור]. בנושא הרגיש ביותר (אשר הביא לביטולה של הפיסגה הערבית שתוכננה לסוף חודש מרץ השנה [ראו קישור]): הרפורמות בעולם הערבי, הביעו שרי החוץ של הליגה הערבית את תמיכתם בעריכת רפורמות פוליטיות, כלכליות, תרבותיות וחינוכיות בעולם הערבי.
שרי החוץ קראו להקים פרלמנט ערבי, מועצות משותפות בנושאי ביטחון ותרבות, בית משפט כלל-ערבי ובנק השקעות. כמו-כן, סוכם על שינוי נוהלי ההצבעה בליגה הערבית. שרי החוץ הדגישו את חשיבות נושאי זכויות האדם ומעמד האישה, אולם לא הזכירו את המילה "דמוקרטיה". כמו-כן, דחו את הטענה כי יש קשר בין הדיון בנושא הרפורמות, לתוכניתו של הנשיא האמריקני לרפורמות ודמוקרטיה בעולם הערבי [ראו קישור].
הצעת ההחלטה של שרי החוץ של הליגה הערבית, תובא כעת לאישורם של ראשי המדינות. שרי החוץ קבעו להיפגש שוב, ימים אחדים לפני כינוס הפיסגה בטוניס.

תאריך:  11/05/2004   |   עודכן:  11/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
הבחירות יתקיימו בשלבים; סבב הבחירות הראשון יתקיים ביריחו בסוף חודש אוגוסט; אבו עלא: "אבקש מהקוורטט לקבוע תאריך לבחירות כלליות, אשר יחייב את ישראל להסיר ביום זה את המחסומים והסגרים"; "קיום הבחירות מוכיח כי יש לישראל פרטנר למו"מ"
רועי כוכבי
השופט עדי אזר קבע כי "אספדריל" הגישה תביעה מיותרת וטורדנית במטרה להשיג סעד שאינה זכאית לו
יבגני זרובינסקי
כמדי שנה בשנה מתקיימות בקריות שלוש תהלוכות מרכזיות על-ידי מוסדות חב"ד בקריות בראשות יו"ר המוסדות ושליחו הראשי של הרבי מליובאוויטש זצ"ל לקריות הרב משה שמואל אוירכמן
רועי כוכבי
דורנר, שפרשה לאחרונה מבית המשפט העליון, דיברה בכנס לשכת עורכי הדין באילת; תקפה את המבקשים לכרסם בהיקפה של זכות השתיקה; "יש לעשות הפרדה מוחלטת בין השאלה הציבורית לבין העניין המשפטי"
רועי כוכבי
זל, יהודי בן למשפחת ניצולי שואה, מחזיק בנתח הגדול ביותר ממניות חברת הנדל"ן הגדולה ביותר בארה"ב ומנהל אחזקות בהיקף של 350 מיליארד דולר (!); ירצה בפני הסטודנטים הלומדים במרכז ויענה לשאלותיהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il