X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
השר אולמרט נפגש עם מועצת העסקים ישראל-בריטניה במסגרת המפגשים החצי שנתיים של המועצה
▪  ▪  ▪

מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת והתקשורת, אהוד אולמרט, נפגש אתמול (יום ב', 10.5.04) עם מועצת העסקים ישראל-בריטניה במסגרת המפגשים החצי שנתיים של המועצה, בלונדון ובירושלים לסירוגין. הגוף המארח את מפגש מועצת העסקים בישראל הינו ארגון הגג של לשכות המסחר.
השר אולמרט אמר, כי הוא רואה חשיבות רבה בפעילות מועצת העסקים בישראל, פעילות אשר יכולה לסייע למנף ולחזק את היחסים הכלכליים בין המדינות, ליזום ולתמוך בפעילויות המקדמות את הסחר בין הצדדים.
עוד אמר השר אולמרט במפגש, כי קרן ברייטק הינה קרן חשובה ומשמעותית, אשר עשתה שימוש במנדט שהוקצה לה ל-5 שנים ואכן קידמה בפועל שיתופי פעולה במו"פ בין חברות ישראליות ובריטיות. עם תום שנה זו עתיד להסתיים המנדט של ברייטק.
השר פנה לחברי מועצת העסקים אשר מילאו תפקיד חשוב ביצירת הקרן, להתגייס לטובת הארכת תוקף המנדט של הקרן, ולהמשיך לקדם שיתופי פעולה מסוג זה גם בעתיד.
עוד הוסיף השר, כי הוא מצפה לראות משלחות אנשי עסקים בשני הכיוונים. בפרט היינו רוצים, אמר השר, לראות עוד אנשי עסקים בריטיים המגיעים לישראל. השר אולמרט הזמין את חברי מועצת העסקים להשתתף בתערוכת טלקום אשר תערך בישראל בתחילת חודש נובמבר 2004.
השר קרא למשתתפי המפגש לסייע ולעורר עניין ורצון בקרב גורמים בריטיים נוספים להגיע לתערוכה. השר אולמרט אמר, כי ניתן להמשיך ולפתח את שיתוף הפעולה התעשייתי בין המדינות, וזאת במספר תחומים: חיזוק הקשרים במו"פ בין ישראל ובריטניה, בין היתר בתחומי התקשורת, הביוטכנלוגיה, ציוד רפואי ועוד.
מועצת העסקים הינה גוף המורכב מחברים בעלי מעמד בכיר בשני הצדדים, ואשר זוכה לתמיכה מגורמים ממשלתיים בבריטניה. בראשות מועצת העסקים מהצד הבריטי עומד סר טרוור צ'ין (עימו נפגש גם שר התמ"ת במהלך ביקורו בבריטניה בחודש מרס האחרון).
בפגישה השתתפו שגריר בריטניה בישראל Simon McDonald והנספח המסחרי הבריטי Peter Stephenson, המדען הראשי של התמ"ת, ד"ר אלי אופר ואוריאל לין בכובעו כנשיא ארגון הגג של לשכות המסחר.
בין חברי מועצת העסקים הצפויים להגיע מהצד הישראלי נמנים בין היתר אמנון ליפקין שחק (Tahal Consulting Engineers LTD.), דב לאוטמן (דלתא), מיכאל שטראוס (קבוצת שטראוס-עלית), גד פרופר (אוסם), יורם בליזובסקי (התאחדות התעשיינים) ואחרים.
נתוני סחר
ברבעון הראשון של שנת 2004 רשם היצוא הישראלי לבריטניה עליה בשיעור של 14.8% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, ועמד על שיעור של 325.5 מיליון דולר. היבוא מבריטניה עמד ברבעון הראשון של 2004 על 676.4 מיליון דולר - עליה בשיעור של כ-10% לעומת הרבעון המקביל מהשנה שעברה.
סך היצוא מישראל לבריטניה עמד בשנת 2003 על 1.137 מיליארד דולר המשקפים עליה של 2.9% לעומת 2002. ענפי היצוא המרכזיים בשנת 2003 היו מכונות ומכשירים מכניים, אבנים יקרות, וכימיה.
היבוא בשנת 2003 מבריטניה לישראל היה בהיקף של 2.257 מיליארד דולר. המדובר הוא בעליה של 2.1% לעומת שנת 2002, שאז היה היקף היבוא 2.209 מיליארד דולר. ענפי היבוא המרכזיים הם: אבנים יקרות, מכונות ומכשירים, מוצרים כימיים ומזון מעובד.

תאריך:  11/05/2004   |   עודכן:  11/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
שהה 49 יום ללא מזון בקופסת זכוכית ובכך שבר את השיא הקודם של הקוסם האמריקני דייוויד בליין
נועם שרביט
הפרקליטות הודיעה לבית המשפט כי היא חוזרת בה מכתב האישום שהוגש נגד פעיל כ"ך לשעבר, הנתון במעצר מינהלי מזה 7.5 חודשים; זהו הזיכוי השלישי בפרשה, שרק 3 חשודים בה הורשעו; פדרמן רושם זיכוי מס' 41 בקריירה
יפעת גדות
הממשלה משיקה תוכנית חדשה שתונהג בבתי הספר ותעודד תזונה נכונה והתעמלות כדי לגרום לאוכלוסייה במדינה להיות גבוהה יותר
מחלקה ראשונה
מק'אפי: רמת התחכום עולה; יש לוודא כי תוכנת האנטיוירוס יודעת להתמודד עם UPX
יפעת גדות
גופים כמו רכבת ישראל נזקקים לביצוע הערכה מראש של הסיכונים, ולהעלות המלצות ותוכניות עבודה לשיפור הבקרות בכוונה לצמצם נזקים פוטנציאליים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il