X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך אומר שר המשפטים לשעבר, ד"ר יעקב נאמן, בטקס הוקרה ליקירי המקצוע בכנס לשכת עוה"ד באילת; קורא לקדם את חקיקת חוק יסוד: החקיקה
▪  ▪  ▪

"השארת נושא החוקה בידי בית המשפט העליון הינה מחדל חמור של הרשות המחוקקת", אמר אתמול (יום ג', 11.5.04) שר המשפטים לשעבר, ד"ר יעקב נאמן, בטקס הוקרה ליקירי מקצוע עריכת הדין במסגרת הכנס השנתי של לשכת עורכי הדין באילת.
בכנס, שהתקיים בהשתתפות למעלה מ-100 עורכי דין העניקו עורכות הדין הצעירות לימור סולומון ודיאנה חלבי שמונה אותות הוקרה ליקירי ויקירות המקצוע.
ד"ר נאמן ציין עוד, כי מקצוע עריכת הדין עבר תהפוכות רבות בשנים האחרונות. בהתייחסו לחברה במדינת ישראל אמר, כי התנאי לשלום בינינו לבין אויבנו, הוא עשיית שלום בינינו לבין עצמנו. לדבריו, "תפקידנו כמשפטנים הוא להציב את דגל של האחדות וקירוב הלבבות כדגל מרכזי שלנו".
ד"ר נאמן סבור, כי המשימות החשובות של עורכי הדין לעתיד הן יצירת מעורבות יתר בנושאים חוץ משפטיים כמו הציבור והחברה הישראלית והטיית שכם לשכבות המצוקה. המשימה השנייה היא הבאה לשינוי המצב הקשה השורר בבתי המשפט ועינוי הדין. האחרונה, היא קידום הליכי החוקה בהסכמה בישראל. ד"ר נאמן, כאמור, מצטרף לקריאה לכונן בישראל בית משפט לחוקה ולהוציא את הביקורת השיפוטית על חקיקת הכנסת מידי בית המשפט העליון. נאמן הוסיף, כי משימה חשובה במיוחד היא לקדם את חוק יסוד: החקיקה.
ראש לשכת עורכי הדין ד"ר שלמה כהן ציין, כי מקצוע עריכת הדין הוא מקצוע מיוחד, המטיל על העוסקים בו שליחות חברתית וציבורית. כהן בירך את מקבלי האותות והביע בשם עורכי הדין בישראל את הוקרה והערכה... לדבריו, מקבלי האותות, הם "הפנים היפות של המקצוע שלנו".
כאמור, אותו יקירי המקצוע ניתנו לשמונה עורכי דין בולטים, השל תרומתם הייחודית למקצוע עריכת הדין. אות יקיר המקצוע הוענק לבני משפחתו של עו"ד דויד רוטלוי ז"ל, על שעמד בראש ועד מחוז ת"א של הלשכה בסוף שנות ה-70', ובשנות ה-90' שימש כיו"ר הועד המרכזי של הלשכה. במותו, בחרו בני משפחתו לסייע בהקמתו של המרכז לגישור בלשכה לזכרו.
עו"ד גדעון גורדון, מומחה למשפט ימי, לדיני הנזיקין ולדיני הביטוח, קיבל את האות על היותו מעמודי התווך של הלשכה במחוז חיפה.
עו"ד ניצה שפירא ליבאי, קיבלה את האות על פעילותה במישור הבינלאומי ובתחום זכויות האדם, כיו"ר ארגון אמנסטי בישראל וכיועצת ראש הממשלה למעמד האישה.
האות הוענק גם לעו"ד יצחק ליזר, מומחה בדיני מקרקעין, שקורות חייו שזורים בתולדותיה של הקמת המדינה ובימי ראשית מקצוע עריכת הדין בישראל, ולעו"ד אחמד סאבר מסארווה, על היותו מעו"ד הוותיקים באזור המשולש, ראש המועצה המקומית בטייבה ואב בית הדין המשמעתי בלשכה.
עו"ד נתן קנת, קיבל את האות על היותו מדור הנפילים ודור המייסדים של לשכת עורכי הדין, ועל כך שהוא משמש בתפקידים רבים בלשכה - בין היתר, כסגן נשיא בית הדין המשמעתי במחוז ת"א וכמבקר רשמי מטעם הלשכה בשירות בתי הסוהר.
עו"ד אליהו נאווי, שמונה לכהן כשופט הראשון לבאר שבע והנגב, וכהן כראש עיריית באר שבע קיבל את האות, וגם פרופ' קלוד קליין מהאוניברסיטה העברית, אשר שימש פרופ' אורח בשורה ארוכה של בתי ספר למשפטים באוניברסיטאות מובילות ברחבי העולם, ועמדותיו הינן בעלות השפעה רחבה, גם על בית המשפט העליון.

תאריך:  12/05/2004   |   עודכן:  12/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
בעקבות לחץ אמריקני, התקשרו הלילה בכירים אירופים לערפאת וקראו לו לפעול לאלתר לקידום המגעים; ראש המודיעין המצרי עומד בקשר רציף עם המשלחת ששיגר לעזה בהקשר זה; הצלב האדום העביר מסרים מהצד הפלשתיני לשלטונות ישראל
יפעת גדות
הוטל איסור על טיסות בין סוריה לארצות הברית מלבד הטסה של תרופות ומזון; בוש על סוריה: "איום משמעותי לביטחון האומה, למדיניות החוץ ולכלכלה" של ארצות הברית
יפעת גדות
יועבר עוד לפני העברת השלטון יחד עם אישים נוספים ממשטרו; המשפטים העירקים יחלו בתחילת 2005
יפעת גדות
קלטת וידאו תיעדה את הרצח הנורא של קבלן אמריקני; הרוצחים טוענים: הרצח - נקמה בגלל מעשי ההתעללות באסירים העירקים; קוראים להרג נוסף של אמריקנים
רנית נחום-הלוי
סערה בכנסת לאחר ש"העבודה" חזרה בה מהצעת החוק לטרפד נישואי עמיר, אך הכנסת לא הסירה הדיון בהצעה מסדר היום; ההצעה נדחתה ברוב של 60 מתנגדים מול 14 תומכים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il