X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שר החוץ הפלשתיני: ג'ורג' בוש השיב למכתבו של אבו עלא; הנשיא האמריקני לא ציין מתי אמורה לקום המדינה הפלשתינית; מפקד הזרוע הצבאית של החמאס בעיר עזה: פעולות ישראל מנעו מאתנו לשכלל את טילי הקסאם
▪  ▪  ▪

שר החוץ הפלשתיני, נביל שעת', גילה (יום ג', 11.5.04), כי נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, ענה למכתבו של ראש הממשלה הממשלה, אחמד קריע (אבו עלא), בנוגע לערבויות שנתן בוש לראש ממשלת ישראל, אריאל שרון.
כזכור, לפני כחודש הפקיד נשיא ארה"ב מכתב בידיו של ראש ממשלת ישראל, ובו פירוט התמורות ל'תוכנית ההינתקות' (נסיגה ישראלית חד-צדדית מרצועת עזה, ע.כ). הנשיא בוש הביע במכתב את התנגדותה של ארה"ב לזכות השיבה של הפליטים הפלשתינים לתחומי מדינת ישראל, ואת תמיכת הממשל בקיום גושי התיישבות יהודית ביהודה ושומרון [ראו קישור].
כשבוע לאחר מכן, שיגר אבו עלא מכתב לבוש, ובו כתב בין השאר: "נסיגה ישראלית מרצועת עזה המשאירה לישראל את השליטה על מעברי היבשה, האויר והים ברצועה - אינה 'הזדמנות היסטורית', אלא הופכת את רצועת עזה לכלא. אני מבקש ממך לשקול שוב את עמדתך הנוגעת לגושי ההתנחלות הישראלים בגדה המערבית" [ראו קישור].
שר החוץ הפלשתיני טען (יום ג', 11.5.04), כי במכתב התשובה של בוש לאבו עלא, הדגיש הנשיא האמריקני את הנחיצות בסיום הכיבוש הישראלי, הקמת מדינה פלשתינית עצמאית ויישום תוכנית 'מפת הדרכים'. בוש לא ציין באיזה תאריך אמורה לקום המדינה הפלשתינית.
כזכור, תוכנית 'מפת הדרכים' האמריקנית, אשר אומצה בידי הקוורטט: ארה"ב, האיחוד האירופי, האו"ם ורוסיה, קובעת כי מדינה פלשתינית תקום עד סוף שנת 2005. אולם בסוף השבוע, בראיון לעיתון המצרי אל-אהראם אמר הנשיא בוש, כי תאריך זה אינו מציאותי [ראו קישור].
ביום ב' (17.5.04) ייפגש אבו עלא עם היועצת האמריקנית לביטחון לאומי, קונדוליסה רייס [ראו קישור].
השבת הגופות תסייע בקידום המו"מ
רשת הטלויזיה אל-ערבייה דיווחה (יום ג', 11.5.04) מפי "בכיר ברשות הפלשתינית", כי "הרשות הפלשתינית פנתה לחמאס כדי שישיב את שרידי גופות ששת החיילים שנהרגו בשכונת אל-זייתון בעזה [ראו קישור]. השבת הגופות עשויה לסייע בקידום תהליך השלום", אמר.
'אבו-ענאן', מפקד הזרוע הצבאית של החמאס בעיר עזה (גדודי עז אל-דין אל-קסאם) הודה (יום ג', 11.5.04), כי הסגר על העיר עזה מונע מארגונו לשכלל את טילי הקסאם. "אך אנו עובדים יום ולילה כדי לפתח דברים חדשים שישחררו את ארצנו", אמר.
'אבו ענאן' סיפר, כי בעיר עזה מונה הזרוע הצבאית של החמאס 1,400 חברים. כל מפקד אחראי על רשת בה 120 חברים, כל רשת מחולקת לתאים, המונים בין 5-7 איש.
לגבי תגובת החמאס לחיסולם בידי ישראל של השיח' אחמד יאסין ועבד אל-עזיז אל-רנטיסי, אמר 'אבו ענאן': "ככל שהתגובה מתעכבת, כך היא תהיה מיוחדת יותר. ברגע שהחמאס יהיה מוכן, תשמעו את החדשות וזה יזעזע את העולם".

תאריך:  12/05/2004   |   עודכן:  12/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי כוכבי
בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע הטיל את הקנס על הנאשם חיים יפת, שנתפס מעסיק עובדים זרים; יפת קיבל קנס מינהלי של 10,000 ש"ח, אך ביקש להישפט; בבית המשפט ביקש לחזור בו מהבקשה להישפט - אך התביעה סירבה לבקשה, וכעת הוא ישלם את הקנס המוגדל
אלונה קורן
סלקום מדווחת על 2.35 מיליון מנויים בסוף הרבעון
ענבל אביב
מנכ"ל מועצת הדבש, שחר טנא, מסר שהנטיעות נועדו לספק לדבורים צוף בעונות הקיץ והאביב בהן אין פריחה של הדרים ופרחי בר; בימים אלה נמצאים עצי האקליפטוס בשיא הפריחה בשלל צבעים
גלית יצחק
מדובר בגידול של 12% לעומת חודש אפריל אשתקד; מ"מ מנכ"ל רכבת ישראל: "אנו פועלים ליישום החלטת הדירקטריון להצטיידות בקרונות וקטרים לשנים 2005-2006 בהיקף של כ-1.2 מיליארד ש"ח"
ענבל אביב
בתואר קמפיין השנה זכה קמפיין חברת החשמל - שקע ותקע של אדלר חומסקי & ורשבסקי GREY; מפרסם השנה: פלאפון - ESC
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il