X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ביקורת בסוריה על הסנקציות הכלכליות שהוטלו הלילה על-ידי ארה"ב; דמשק: אנו עדיין מעוניינים בדיאלוג עם וושינגטון
▪  ▪  ▪

ממשלת סוריה מותחת ביקורת על הסנקציות הכלכליות שהוטלו עליה הלילה, וגורסת מנגד כי למרות הכל, היא עדיין מעוניינת בדיאלוג עם הבית הלבן.
לאחר חודשים ארוכים של איומים, מימשה הלילה וושינגטון את 'חוק האחריות הסורית' המטיל על דמשק הגבלים בתחום הייצוא והסחר ותנועת המטוסים הסוריים בשטח ארה"ב. כבר בדצמבר אשתקד חתם הנשיא האמריקני על החוק שאושר קודם לכן על-ידי ועדת החוץ של הקונגרס ועל-ידי הסנאט.
עם זאת, בעולם לא התרגשו היום במיוחד, כפי הנראה כתוצאה מעשרות האיומים ששוגרו במהלך החודשים האחרונים לעברה של סוריה והתבררו עד כה, בבחינת "זאב זאב" בלבד. ההחלטה בדבר הטלת הסנקציות התקבלה בעקבות סירובה של סוריה להיעתר לדרישות האמריקניות - להפסיק התמיכה והגיבוי לטרור.
ראש ממשלת סוריה, נאג'י אל-עטרי, אמר הלילה לכתבים בדמשק כי מדובר בהחלטה שאין עמה צדק. הוא ציין בנוסף, כי לא כל הגורמים בסביבתו של בוש מסכימים עם החוק החדש. "אנו מאמינים בדיאלוג ואין לנו כל אינטרס בבעיות עם הממשל האמריקני", הדגיש.
הסורים קיבלו חצי חיבוק מממשלת בריטניה שאמרה היום כי על-אף שהיא מודאגת בנוגע לסוריה, בדומה לארה"ב, היא תמשיך לפי שעה במדיניות פיתוח הקשרים הקונסטרקטיביים עם דמשק.
אסד: שני צדדים למטבע
בסדרת ראיונות שהעניק נשיא סוריה, בשאר אסד, לעיתונים אירופיים, עוד בטרם היוודע דבר הטלת הסנקציות על-ידי וושינגטון, ואשר מתפרסמים הבוקר, אומר אסד כי "קיימים גורמים בוושינגטון המעוניינים במלחמה עם סוריה, במקום דיאלוג". אסד אמר את הדברים לעיתון "אל-פאיס" הספרדי ו"לה-רפובליקה" האיטלקי.
"לראשונה הופכת ארה"ב ממקור היציבות באזור לגורם של אי-יציבות", אמר הנשיא הסורי, "המלחמה בעירק שחררה שנאה מהדהדת בדמות טרור". הוא הוסיף: "בעוד שקיים זרם בבית הלבן המעוניין בשיתוף פעולה עם סוריה באמצעות דיאלוג, קיים זרם אחר שאינו מעוניין בקשרים עמה, אלא בהגברת הלחצים ואולי אף במלחמה".
בני עדת משה
זמן קצר לפני שנודע דבר הטלת הסנקציות על סוריה, סיים בשאר אסד פגישה שנערכה בארמונו בדמשק, עם משלחת של יהודים-אמריקנים ממוצא סורי. הפגישה עסקה בדיאלוג בין שלוש הדתות - איסלם, נצרות ויהדות. ברוח הפגישה, תוארו משתתפי הפגישה מן הצד היהודי על-ידי סוכנות הידיעות הסורית, כ"בני עדת משה בארה"ב של אמריקה".
שגריר סוריה בוושינגטון, עימאד מוסטפא, שנכח בפגישה בין אסד ליהודי אמריקה, אמר כי מדובר בצעד ראשון מסוגו מאז הגירת מאות מיהודי סוריה לארה"ב בעקבות מאמצי התיווך של מזכיר המדינה האמריקני לשעבר, וורן כריסטופר. בארה"ב חיים כיום כ-95 אלף יהודים ממוצא סורי, רובם מתרכזים בברוקלין, ניו-ג'רסי ולונג איילנד.

תאריך:  12/05/2004   |   עודכן:  12/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
כלכלני D&B: נתוני המדד מהווים סיבה לאופטימיות לחודשים הבאים
עומר כרמון
סופיה סקורפה (47) - שברה בשנת 1982 את השיא העולמי בהטלת כידון: "אני חשה חובה וצורך לשרת את הרוח הבינ"ל, הנובעת מהרוח היוונית העתיקה"; נציג הרשות הפלשתינית הגיב בהתרגשות
רועי כוכבי
חברת "תנה", יצרנית "תמי 4", טענה כי פרסומת של מי עדן ברדיו האזורי נפסלה משידור בשל מידע מטעה שנכלל בה; מי עדן לא מאשרת ולא מכחישה: התשדיר כבר לא משודר, היה ויוחלט לשדרו שוב, יהיה צורך לפנות לרשות השנייה ולקבל את אישורה
רנית נחום-הלוי
הצעת החוק המתייחסת לתפקידים - פרקלית המדינה והיועץ המשפטי לממשלה, עברה בקריאה טרומית ברוב של 26 תומכים וללא מתנגדים; הצעות חוק דומות שהגישו ח"כ כבל, נוקד וכהן עברה גם-כן; ההצעה תועבר לדיון בוועדת חוקה חוק ומשפט
עומר כרמון
שר החוץ הפלשתיני: ג'ורג' בוש השיב למכתבו של אבו עלא; הנשיא האמריקני לא ציין מתי אמורה לקום המדינה הפלשתינית; מפקד הזרוע הצבאית של החמאס בעיר עזה: פעולות ישראל מנעו מאתנו לשכלל את טילי הקסאם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il