X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לאחר 32 שנה בתפקיד שר ההגנה הסורי, פורש מוסטפא טלאס מתפקידו; טלאס -נאמנו הקרוב של חאפז אל-אסד, אנטישמי שכינה את ערפאת: "בן ל-60 אלף שרמוטות"; יורשו - רמטכ"ל צבא סוריה
▪  ▪  ▪

שר ההגנה הסורי, מוסטפא טלאס, אשר יקבל היום (יום ד', 12.5.04) את עיטור הכבוד הגבוה ביותר בסוריה, יודיע בימים הקרובים על פרישתו, כך מסרו מקורות בדמשק.
טלאס נחשב לאישיות הקרובה ביותר לנשיא סוריה המנוח, חאפז אל-אסד - אביו של נשיא סוריה הנוכחי, בשאר. טלאס מכהן כשר ההגנה החל משנת 1972. הוא יוסיף לכהן כחבר המועצה העליונה של מפלגת הבעת' השלטת בסוריה. יורשו בתפקיד יהיה ככל הנראה הרמטכ"ל הסורי, חסן טורקמאני.
מוסטפא טלאס נולד בשנת 1932 בכפר הסורי, אל-ראסטן. בן למשפחה סונית מהמעמד הבינוני, אשר התפרנסה בתקופה הכיבוש הטורקי ממכירת תחמושת.
בשנת 1947 הצטרף למפלגת הבעת', שם פגש בשנת 52 את טייס חיל האוויר הסורי, חאפז אל-אסד. בשנת 1954 מונה טלאס לקצין בחיל האוויר. עם כריתת הברית בין מצרים לסוריה, נשלחו טלאס ואסד לקהיר, כדי להרחיקם מהזירה הפוליטית בדמשק. בשנת 1961 הורה נשיא מצרים, גמאל עבד אל-נאצר, לעצור את הקצינים הסורים בקהיר. אסד נעצר ואילו טלאס הצליח להימלט חזרה לסוריה יחד עם אשתו ובתו של אסד.
בחודש מרס 1963 התרחשה הפיכה צבאית בדמשק שהעלתה את מפלגת הבעת' לשלטון. בראש ההפיכה עמד אמין אל-חאפז. טלאס מונה לתפקידים ביטחוניים שונים, בין השאר עמד בראש בית הדין הצבאי, אשר שפט את ראשי האחים המוסלמים שעוררו מהומות בעיר חמת. המהומות דוכאו ביד ברזל בידי המשטר הסורי.
ב-23 לפברואר 1966 התרחשה הפיכה צבאית נוספת, בראשה עמד חאפז אל-אסד. לאחר התבוסה הסורית במלחמת ששת הימים, מינה אסד את טלאס בשנת 1968 לעמוד בראש הצבא. ב-1972 מונה לשר ההגנה.
טלאס שימש כשליחו של הנשיא אסד לקהיר במהלך מלחמת יום כיפור. הוא טיפח את קשריה של סוריה עם ברה"מ, אשר חיזקו מאוד את הצבא הסורי. נחשב לידידו האישי של שליט ברה"מ, ליאונד ברז'נייב.
טלאס ידוע בחיבתו לטיפה המרה. כתב מספר ספרים, חלקם אנטישמיים. במלחמת המפרץ הביך מאוד את הנשיא אסד, כשהצהיר על שמחתו למראה טילי הסקאד שנפלו על ת"א. בשנת 1999 עורר זעם רב בקרב הפלשתינים, כשקרא ליו"ר הרשות הפלשתינית, יאסר ערפאת: "בן של 60 אלף שרמוטות".

תאריך:  12/05/2004   |   עודכן:  12/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
במשרדי התמ"ת והאוצר מעריכים כי הפיקוח על המחירים מונע תחרות בענף; מחירי הלחם שבפיקוח מחירים - לא יועלו
גלית יצחק
האגודה למלחמה בסרטן וארגון המצילים הארצי ערכו כנס מצילים; המצילים יהפכו לשגרירים בנושא הגברת המודעות לנזקי החשיפה לשמש
רנית נחום-הלוי
את הדברים אמר סלי מרידור בוועדת העליה והקליטה של הכנסת; בנושא הגיור אמר מרידור: הבעיה כיום היא שהרבנות מערימה קשיים בפני אלה הרוצים להתגייר
רנית נחום-הלוי
חברי הכנסת הערבים מתעוררים: ח"כ טיבי: סיכוי סביר לסיים פרשת חלקי הגופות עד הערב; ערפאת: אם צה"ל ייסוג מזייתון הדבר יקל על המהלך; ח"כ א-סאנע פנה היום למתאם הפעולות בשטחים לאפשר לו להיכנס לרצועה כדי לסייע בהחזרת הגופות
אלונה קורן
גידול חד של 23% בגרעון המסחרי של ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il