X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אדם שהזדהה כטרוריסט, מסעב אל-זרקאווי, ערף את ראשו של ניקולס ברג; רבים אומרים: "תגובה מוצדקת"; אחרים חוששים: "יסיט את תשומת הלב מפרשת ההתעללות בעצירים בכלא אבו ראריב"
▪  ▪  ▪

בהיעדר תגובות רשמיות לתמונות עריפת ראשו של האזרח היהודי-אמריקני בעירק, נעו התגובות הלא רשמיות בעולם הערבי בעיקר בין שמחה לחשש. חשש כי הרצח יסיט את תשומת הלב מנושא ההתעללות בעצירים עירקים בכלא אבו-ראריב.
כזכור, ביום ג' (11.5.04) פירסם אתר אינטרנט המזוהה עם ארגון אל-קאעידה סרטון וידיאו, בה נראים רעולי פנים מחזיקים באיומי נשק את האזרח היהודי-אמריקני, ניקולס ברג (26).
הכותרת שניתנה לסרטון: "השיח' מסעב אל-זרקאווי שוחט כופר אמריקני".
בקלטת נראה אדם המזוהה כטרוריסט המבוקש, מסעב אל-זרקאווי - ירדני ממוצא בידואי, אשר ארה"ב שמה פרס של 10 מיליון דולר על ראשו, ירדן גזרה עליו גזר דיו מוות, ונחשב כעומד בראש רשת הטרור הפועלת כנגד כוחות ארה"ב בעירק.
האיש המזוהה כזרקאווי אומר: "לאימהות ולנשות החיילים האמריקנים, אנו אומרים: הצענו להחליף את בן הערובה הזה עם כמה מעצירינו בכלא אבו-ראריב, אך הם סירבו". לאחר מכן עורף האיש את ראשו של ברג בסכין גדולה ומציג את הראש בגאווה מול המצלמה.
אחמד אל-ברגותי, שומר לילה פלשתיני מהעיר ראמאללה, אמר לכתבים: "זאת היתה תגובה מוצדקת. האמריקנים עשו מעשים מכוערים כנגד העם העירקי בכלל והשבויים העירקים בפרט".
נהג מונית ממוצא סורי, העובד באיחוד הנסיכויות הערביות: "זה היה מחזה מרהיב. לאמריקנים מגיע יותר מזה בגלל מה שהם עושים בעירק. כל אמריקני צריך לצפות בקלטת הזאת כדי לראות מה שצפוי לו. רק להם מותר להרוג?"
רופאת שיניים בבגדד: "מדובר בתגובה טבעית להפרת זכויות האדם בכלא אבו-ראריב. כמוסלמים איננו יכולים לקבל זאת, אך איננו מאשימים את מי שביצע זאת. מה שהאמריקנים עושים עכשיו זה נורא".
מוחמד בשאר אל-פאידי, פרופ' ללימודי האיסלם באוניברסיטת בגדד: "בימים הקרובים צפויים מעשי נקם נוספים בשל ההתעללות בשבויים העירקים בכלא אבו-ראריב. ההתעללות בשבויים חיללה את הכבוד והגאווה של העם העירקי. אני חושש כי עריפת הראש של האזרח האמריקני, תסיט את תשומת הלב מנושא ההתעללות באסירים".
בעל בית קפה בקהיר: "חבל על האמריקני שמת, אך מי שאשמה בכך היא ממשלתו הטיפשה ששמה אותו שם". סטודנט לרוקחות בקהיר: "אני רוצה לומר שהפעולה הזאת גורמת לערבים להיראות כמו ברברים. עכשיו האמריקנים יגידו שמותר לענות אותנו".
אברהים אל-פאיומי, חוקר בכיר באוניברסיטת אל-אזהר בקהיר: "הקוראן קורא לנהוג בכבוד באנשים חיים או מתים. להערכתי, מדובר בתעמולה אמריקנית שנועדה להסיט את תשומת הלב משערוריית ההתעללות האמריקנית בעצירים העירקים".
(בתמונה: העולם הערבי עדיין סוער בעקבות ההתעללות בעצירים העירקים. קריקטורה של עמאד חג'אג, בעיתון הפלשתיני, אל-קדס אל-ערבי (11.5.04) - "הדגל האמריקני החדש").

תאריך:  13/05/2004   |   עודכן:  13/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
למרות הופעה מצויינת, לא הצליח הזמר בעל הקול המיוחד לסיים בן עשרת המדינות שיצטרפו ל-14 המדינות שמקומן בגמר הובטח; ד'אור סיים במקום ה-12 ואמר: "נתנו את המקסימום, אבל זה לא עזר, ככה זה בחיים ומכאן אני ממשיך הלאה"
עומר כרמון
חיל האוויר המקסיקני: צילמנו עב"מים; חוקרים: זאת הפעם הראשונה בה מפרסם גוף צבאי רשמי קלטת וידיאו, בה נראים עצמים בלתי מזוהים
נועם שרביט
בצה"ל טרם אישרו את הדיווח; במכון לרפואה משפטית הסתיים זיהוי גופותיהם של 6 חיילי פלוגת חיל ההנדסה של גבעתי, שנהרגו בפיצוץ הנגמ"ש אמש בשכונת זייתון; הרב הצבאי הראשי: חלקים שיגיעו לידינו מאוחר יותר, יצורפו לארונות החיילים
אלונה קורן
כביש חוצה ישראל יורחב עד באר שבע בדרום ועד נהריה בצפון; בשנה הבאה יוקם קזינו חוקי באילת
יבגני זרובינסקי
בית המשפט דחה את בקשתו של אילן קופרמן-סגל, החשוד בגניבת 4.7 מיליון שקלים ממשאית ה"ברינקס", לעיון חוזר בהחלטה לעוצרו עד תום ההליכים; קופרמן-סגל טען כי כתבות אשר פורסמו בתקשורת פגעו בזכותו למשפט הוגן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il