X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ניסויים שנערכו על-ידי מדענים הראו כי פיתוח אמפטיה הוא רק עניין של לימוד; בעתיד - השלכות מעשיות על מערכות יחסים של אוטיסטיים, שאינם יכולים להזדהות עם תחושותיהם של אנשים אחרים
▪  ▪  ▪

תחושת האמפטיה שאנו חשים לאנשים אחרים פשוטה הרבה יותר ממה שאנו נוטים לחשוב ומהווה חלק מרגשותינו הבסיסיים ביותר, כך לדברי מדענים.
מחקר, שנערך על-ידי קבוצה של מדענים הולנדים, מהווה אולי את הצעד הראשון בבהבנת הסיבות לאוטיזם, ואולי אף יחזק את האמונה כי העובדה שחיות יכולות לחוש את רגשות בעליהן, אינה מיסטיקה בלבד.
ניסויים שנערכו על-ידי מדענים מאוניברסיטת גרונינגן, הראו כי פיתוח אמפטיה הוא רק עניין של לימוד - להבין אלו רגשות תואמים לארועים מסויימים. המוח, יתאים עצמו לגירוי של אותה תגובה גם כשבארועים אלו מעורבים אנשים אחרים.
ד"ר נרנדר רמנני, נוירוביולוג ומדען חוקר באוניברסיטת אוקספורד, הסביר כי מדובר בפעולה בסיסית. "אנו 'מדליקים' את המערכת המוטורית (במוח) לא רק כשאנו מנבאים את תגובתם של אחרים, אלא גם כשאנו מתכננים את תגובתנו שלנו".
קיימות שתי תאוריות בנוגע לדרך בה המוח מפתח את יכולתו לנבא את פעולותיהם של אנשים אחרים. האחת, "תאוריית התאוריה", טוענת כי הדבר קורה בעקבות תהליכים לוגיים. האחרת "תאוריית ההדמיה", טוענת כי אנו שמים עצמנו 'בנעליהם של אחרים' כדי לנחש מה יעשו.
משמעות הדבר היא, כי אנו נשתמש באותו אזור במוח כשננבא את תגובותיהם של אחרים, בדיוק כפי שנתכנן את מעשינו שלנו - ועובדה זו גילו המדענים ההולנדים.
המדענים סרקו את מוחם של אנשים תחת שני מצבים - כשהם מתכננים פעולות כלשהן וכשהם מנבאים את פעולתם של אחרים - וגילו כי אותו אזור במוח החל לפעול בשני המקרים.
למחקר יהיו אולי בעתיד השלכות מעשיות על מערכות יחסים של אוטיסטיים, שאינם יכולים להזדהות עם תחושותיהם של אנשים אחרים. לא רק לאנשים אוטיסטיים יש יכולת פחותה לחוש אמפטיה לאחרים - התופעה קיימת גם במצבים כמו סכיזופרניה ודכאון.
ד"ר מייקל איזק, מבית החולים האוניברסיטאי לווישם שבלונדון, אמר כי אמפטיה היא משהו שניתן ללמוד לפתח אצל חלק מהאנשים המתנהגים לעיתים כמו אוטיסטיים. הוא מדגיש, כי הדבר אפשרי. "אם מלמדים אותך - אם מעבירים אותך סדרה של חוקים פשוטים". לדוגמא, הרבה ממה שאנו עושים מבוסס על חיקוי. אם מישהו מולנו קם והולך זו תהיה תגובה כמעט אוטומטית לקום וללכת... אנו יכולים ללמוד, במידה ניכרת, לחקות הזדהות".
יחד עם זאת הוסיף, כי אין זה אפשרי עבור אדם אוטיסטי מאחר ועבורו האדם האחר אינו קיים בכלל.

תאריך:  13/05/2004   |   עודכן:  13/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
החולים רוצים לראות את הרופאים בחלוקים לבנים; רק אחד מכל שמונה רופאים שלקחו חלק בסקר לבש למעשה חלוק לבן; 7 מתוך 10 רופאים אמרו, כי החלוקים מעבירים זיהומים, בעוד 6 מתוך 10 טענו כי הם לא נוחים וחם מדי ללבוש אותם
רנית נחום-הלוי
במכתב שהעבירו חברי הכנסת לנציב שירות המדינה הם מסבירים, כי יחסו של הרצל גדז' לעולים מזלזל והם אינם זוכים למעמד לו הם זכאים; "מעבר לזה, נודע לנו, כי עומדים חשדות חמורים יותר נגדו וכי מתנהלת בדיקה על מעורבותו במספר פרשיות הנחשבות פליליות", הם מוסיפים במכתבם
יפעת גדות
בין עשרות החברות שיציעו מקומות עבודה הם סלקום; קופת חולים כללית; פלאפון; יורוקום ועוד
רנית נחום-הלוי
בצה"ל החלו בשעות הבוקר המוקדמות בחיפוש אחר שרידי הגופות; המצרים איפשרו לחיילי צה"ל להיכנס לשטח המצרי
עומר כרמון
כך מזהיר הארגון היהודי-אמריקני, הליגה למניעת השמצה; מרכז שמעון ויזנטל: "שוב עומד העולם מנגד כשקבוצה מחללת את שם האלוהים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il