X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הנושא הוצג בכנס למדעי הבקר המתקיים בירושלים על-ידי התאחדות מגדלי בקר בישראל; השיטה דרושה לזיהוי עגלים גנובים והחזרתם לבעליהם
▪  ▪  ▪

המחלקה לגנטיקה של מינהל המחקר החקלאי החלה להשתמש בטכנולוגיה לזיהוי גנטי של פרים ופרות הדומה לזיהוי בני אדם בעת פיענוח מקרים פליליים, קביעת אבהות, וזיהוי אחרי אסונות.
צבא ארצות הברית השתמש גם הוא בשיטה לפני ששלח את חייליו למלחמה בעירק. לאחרונה החלו גם בצה"ל לקחת מכל מתגייס, דגימות דם, בכדי ליצור פרופיל גנטי, במטרה לאפשר זיהוי מדויק במקרה הצורך.
שיטת הזיהוי הוצגה בכנס השנתי ה-16 של התאחדות מגדלי הבקר בישראל המתקיים בירושלים עד יום חמישי.
בנוסף, הוצג לראשונה פיתוח ייחודי של תוכנת אינטרנט להדגמה של המערכת לזיהוי גנטי, להצגה גרפית ולדיווח סטטיסטי של תוצאות בדיקת ההורות למגדלים, בתי-ספר חקלאים, החברה להזרעה מלאכותית ובתי-המשפט.
ד"ר מיכה רון מהמכון לבע"ח במינהל המחקר החקלאי אומר, כי השיטה דרושה לזיהוי עגלים גנובים והחזרתם לבעליהם. לאחרונה כאשר תפסה המשטרה בקר החשוד כגנוב, נקרא המגדל לזיהוי הבקר, ונלקחות דוגמאות דם או שיער מהבקר הגנוב ומהוריו המשוערים שנותרו בעדר.
ברוב מקרי הגניבות שנבדקו נמצא קשר גנטי בין העגלים החשודים כגנובים לבין פרה ו/או פר מהמשקים מהם נגנבו.
כך למשל, בכרם מהר"ל נתפסו שני חשודים, שברכבם עגל ועגלה החשודים כגנובים. האנשים הכחישו כל קשר לעגלים. השוטרים הוציאו מהאפודות של החשודים ארבע שערות שנותרו מהפרווה של העגלים, ובוצעה בדיקה גנטית במעבדה, להשוואה עם דוגמאות הדם של שני העגלים ונמצאה התאמה שהביאה להרשעת החשודים.
הזיהוי הגנטי נחוץ גם על-מנת לאמת את השושלת המשפחתית של כל פרה ופרה על-מנת לקבוע את ייחוסה המשפחתי. היות והערך הטיפוחי של הפרים נקבע על-פי כושר ייצור החלב של בנותיהם, יש צורך במידע על הקשרים הגנטיים באוכלוסיית הפרים והפרות.
מערך טיפוח הבקר לחלב בארץ הוא מהמתקדמים בעולם ומבוסס על הזרעה מלאכותית של כל הפרות בעדר הלאומי. ספר-העדר (מרשם האוכלוסין של 120,000 פרות ופרים בארץ) מכיל מידע מפורט על כל פר ופרה. רוב הפרות מוזרעות על-ידי כעשרים פרים שעברו תהליך ממושך של בדיקות גנטיות וסלקציה מקצועית.
בעשור האחרון הקימה המחלקה לגנטיקה של מינהל המחקר החקלאי מערך לזיהוי גנטי של בקר שיאפשר לאמת את הרישום המשפחתי. הדנ"א מופק ממקורות שונים בגוף הפר/ה: שערות, דם, זירמה ומשטח תאים שנלקח מהנרתיק. השוואה בין הפרופיל הגנטי של הפרה ושל הפר הרשום כאב מאפשרת אימות או דחיית אבהות.
מאגר הנתונים הינו ייחודי בעולם וכולל פרופילים גנטיים של מעל 6,000 פרות ו-600 פרים בישראל. המאגר מאפשר, לראשונה, לבצע בקרת איכות של הרישום הגנטי בספר-העדר.
הצפי הוא ששינויים אלו יביאו לתוספת של 5 ק"ג חלב לפרה לשנה השקולה ל-60,000 דולר לשנה.

תאריך:  13/05/2004   |   עודכן:  13/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי כוכבי
לדברי השר פריצקי, על ישראל והעולם המערבי למצוא את המנגנונים הראויים לשמירה על הזכויות האזרחיות ולמניעת ניצולן לצורכי טרור; טוען: קשה לראות בפלשתינים שותף ושכן
מירב לוי
הרמטכ"ל אישר: ישראל קיבלה ממצרים חלקי גוויות של החיילים שנהרגו אתמול; הוסיף: פעילות צה"ל נמשכת ונעשה מאמץ שלא לחשוף את החיילים לפגיעה
מירב לוי
כך הודיע סגן שר התמ"ת, ח"כ רצון במהלך ביקורו בקולורדו; בדנוור מתקיים סמינר המיועד לחשוף לציבור העסקי הזדמנויות השקעה בישראל
יפעת גדות
סינגפור איירליינס מטפלת בנושא הרגיש של מוות במהלך טיסה ומקציבה תאים מיוחדים באיירבוס A340-500 לאחסון הגופות
רועי כוכבי
איגוד לשכות המסחר מציע לקבוע בחוק את שיעור הפיצוי שיינתן לסוכן - מפיץ או משווק - עבור פיתוח המוניטין והשוק למוצר; הפיצוי יחושב על-פי אורך תקופת ההתקשרות ועל בסיס הרווח הגולמי הממוצע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il