X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך מדווח המגזין "ניו יורקר"; על-פי הדיווח, שיטות החקירה נשמרו בסודיות מוחלטת כאשר ניתנה גם רשות להרוג ולשימם בשבי
▪  ▪  ▪

שר ההגנה האמריקני, דונלד ראמספלד, אישר את שיטות החקירה הבלתי קונבנציונליות שהופעלו בעירק וזאת כדי להשיג מידע מודיעיני על העלייה בהתקוממות והתקיפות במדינה, אשר הובילו בסופו של דבר לפרשת ההתעללות. כך מדווח המגזין "ניו יורקר".
המגזין טוען, כי ראמספלד העניק אור ירוק לשיטות העינויים שלמעשה נוצלו גם-כן באפגניסטן כדי ללכוד כמה שיותר פעילי אל-קאעידה. השיטות נוצלו גם על-מנת ללכוד את נשיא עירק המודח, סדאם חוסיין ולאתר נשק להשמדה המונית.
על-פי הדיווח, שיטות החקירה נשמרו בסודיות מוחלטת כאשר ניתנה גם רשות להרוג ולשימם בשבי. כאשר היתה עליה בהתקוממות המורדים העירקים ויותר ויותר חיילים אמריקנים נפלו, ראמספלד ביחד עם סגנו סטפן קאמבון, החליטו להרחיב את שיטות החקירה ואלו הגיעו גם לכלא אבו גארייב.
המגזין אשר מסתמך, בין היתר, על ראיונות שקיים עם מספר פקידים מודיעינים שחלקם שרתו וחלקם עדיין משרתים, מציין כי התוכנית אושרה כבר בשנה שעברה בעקבות מספר פיגועים שאירעו בחודש אוגוסט במפקדת האו"ם ושגרירות ירדן בבגדד. דובר בפנטגון, ג'ים טרנר, אמר כי טרם ראה את הדיווח במגזין ולכן אינו יכול להגיב.
שיטת העינויים של חיילי הצבא האמריקני כללה בין היתר, הפשטת עצירים בכלא אבו-גארייב הממוקם מחוץ לבגדד. הצבתם בתנוחה מינית כדי להשפילם, הצבת חיילות בכלא ועוד [ראו קישורים]. ראמספלד, אשר דחה קריאות מכמה דמוקרטים ועיתונים בכירים להתפטר מתפקידו, הגיע (יום ו') לכלא אבו גארייב.
פרשת ההתעללות שהתפרסמה ברחבי העולם ערערה את שמו הטוב של נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש המתכוננן לבחירות לנשיאות בחודש נובמבר. על אף כל זאת, בוש דווקא העניק גיבוי לראמספלד באומרו שההתעללות היא דבר נתעב אך הינה פעולה לא חוקית עליה אחראי מיעוט חיילים בלבד.

תאריך:  15/05/2004   |   עודכן:  16/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
ראש הממשלה הפלשתיני לשעבר הגיע (שבת) לכווית כדי לדון בהידוק היחסים עם הרשות הפלשתינית; הממשל הכוויתי מטיל חרם על הרשות מזה 12 שנה
רועי כוכבי
המשנה לנשיא, אליהו מצא, אסר על הריסת מבנים ברפיח שלא במסגרת פעילות לחימה; אונר"א: 1,164 מתושבי רפיח נותרו ללא קורת גג; תגובות נזעמות בארץ ובעולם להריסת הבתים בסמוך לציר פילדלפי
רועי כוכבי
שר החוץ האמריקני נפגש היום עם ראש הממשלה הפלשתיני בנמל התעופה של עמאן; אבו עלא: הפלשתינים מחכים לראות מה יציע שרון
רועי כוכבי
רשת סי.אן.אן מדווחת כי נשיא רוסיה והיועצת לביטחון לאומי בממשל האמריקני דנו במצב במזרח התיכון ובעניינים בילטרליים; סגן שר החוץ הרוסי: לא נתנגד להצבת כוחות בינ"ל בעירק גם לאחר ה-30 ביוני
מחלקה ראשונה
העם הפלשתיני מציין היום את יום השנה ל"נכבה" - האסון הפלשתיני שהתרחש בשנת 1948 עם הקמת מדינת ישראל; בערים הפלשתיניות ובמחנות הפליטים בשטחי הרשות הפלשתינית ובפזורה נערכות היום הפגנות הממחישות את דבקות העם הפלשתיני בזכות השיבה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il