X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שר התמ"ת התעמת עם שר החוץ הפלשתיני במהלך דיוני הפורום הכלכלי העולמי בירדן; מפלגות האופוזיציה בירדן: "הפורום - נירמול היחסים עם האויב הישראלי ועם הממשל האמריקני"; "אסור להיכנע להגמוניה הציונית והאימפריאליסטית"
▪  ▪  ▪

מ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת והתקשורת, אהוד אולמרט, המשתתף (יום א', 16.5.04) במפגש שנתי של ראשי הכלכלה העולמית ("הפורום הכלכלי העולמי, WEF), הנערך בחלקו הירדני של ים המלח, אמר כי "שני הצדדים - הישראלי והפלשתיני, זקוקים לתוכנית 'מפת הדרכים' האמריקנית כדי לפרוץ את הסטטוס-קוו ולהתחיל תהליך שיביא לשינוי אמיתי".
אולמרט השתתף בדיון שעסק בתוכנית האמריקנית לרפורמות בעולם הערבי. יחד עימו על הבמה ישבו: ויליאם ברנס, עוזר מזכיר המדינה האמריקני, ושר החוץ הפלשתיני, נביל שעת'.
שעת' קרא לארה"ב לגלות מדיניות מוטה פחות לטובת ישראל: "לארה"ב תפקידים נוספים באזור, מלבד שותפותה האסטרטגית עם ישראל. הגיע הזמן להפסיק ולהאשים את הפלשתינים בכל דבר".
השר אולמרט לעג לדברי שעת': "כולם אשמים, כולם אחראים, כולם תרמו לכישלון, חוץ מהפלשתינים. אני מקווה שיבוא יום בו תאפשר הרשות הפלשתינית לקיים הפגנות נגדה, הדורשות ממנה להתחיל ולפעול נגד הטרור".
ויליאם ברנס אמר בדיון: "במדיניות ארה"ב באזור ישנן ארבע נקודות עיקריות: הסכסוך הישראלי-ערבי, עירק, המלחמה בטרור, הרפורמות בעולם הערבי. אנו מסכימים כי אי אפשר לכפות רפורמה מבחוץ. כל חברה וכל מדינה במזרח התיכון צריכה לאמץ רפורמה בהתאם לתרבותה היא. רק באמצעות שותפות אמיתית הדבר יוכל להצליח".
דברים דומים אמר בנאומו לבאי הוועידה מזכיר המדינה האמריקני, קולין פאוול: "בפגישתם הקרובה של ראשי שמונת המדינות המתועשות (G-8: ארה"ב, בריטניה, איטליה, קנדה, צרפת, גרמניה יפן ורוסיה), נפרסם מסמך - בו נפרט כיצד אנו מעוניינים לשתף עמכם פעולה [עם העולם הערבי, ע.כ]".
כ-1,300 אנשי עסקים, 6 ראשי מדינות ו-30 שרים משתתפים בועידה בים המלח. כותרת הדיונים: "להתמודד עם האתגרים האמיתיים; שיתוף פעולה לשינוי; שלום ופיתוח". נושא הדיון העיקרי: הרפורמות בעולם הערבי.
כלכלנים ערבים הזהירו במהלך דיוני הפורום, כי "העולם הערבי עומד בפני 'פצצת זמן' העלולה להתפוצץ במידה ולא תבוצע פעולה דחופה לעידוד צמיחה, אשר תייצר 80 מיליון מקומות עבודה חדשים. זאת רק כדי לשמור על שיעור האבטלה הנוכחי, העומד על 15% - שיעור גבוה דיו".
כלכלנים ערבים מתחו ביקורת על ממשלת סעודיה, אשר מונעת לטענתם ביצוע רפורמות. השר הסעודי, עבדאללה זיין אל-ריזא, אמר בתגובה להאשמות: "ישנו רצון פוליטי. אולם ההתמקדות צריכה להיות ברפורמות במגזר הפרטי ולא בפוליטיקה".
שאפיק גאבר, המנהל בנק השקעות מצרי ועומד בראש הפורום העולמי של אנשי העסקים הערבים, אמר בדיונים: "הרצון הפוליטי - קריטי ליישום הרפורמות. הממשלות הערביות חייבות להפעיל רגולציה באמצעי התקשורת ולפעול לביטול המונופולים".
גאבר, אשר הגיש לפני כשנה את המלצות הפורום בראשותו לרפורמות בעולם הערבי, אמר כי ממשלות דובאי, מצרים, ירדן ומרוקו, הן הבולטות ביותר בשיתוף הפעולה ליישום תוכניתו.
במשלחת הישראלית לדיוני הפורום חברים אנשי עסקים בכירים וכן, שר התמ"ת, אהוד אולמרט, שר החוץ, סילבן שלום, שר התשתיות, יוסף פריצקי, ראש מפלגת העבודה, שמעון פרס, ויו"ר הכנסת לשעבר, אברהם בורג.
השר אולמרט צפוי לחתום עם עמיתו הירדני, סגן ראש ממשלת ירדן ושר התמ"ס, ד"ר מוחמד חאלייקה, על שידרוג הסכם הסחר בין ישראל וירדן.
ביקורת בירדן
מפלגות האופוזיציה בירדן וארגוני הסוחרים במדינה, תוקפים בחריפות את עריכת הפורום בירדן ואת השתתפותה בו של המשלחת הישראלית.
ועדת התיאום העליונה של 14 מפלגות האופוזיציה פירסמה הודעה, הקוראת למדינות ערב: "לא להיכנע בשל מצבן הכלכלי הקשה להגמוניה הציונית והאימפריאליסטית. הפורום הכלכלי מהווה נירמול יחסים עם האויב הישראלי ועם הממשל האמריקני. זאת למרות הדם הפלשתיני והעירקי שנשפך, ופרשת ההתעללות בעצירים העירקים בכלא אבו-ראריב".
מפלגות האופוזיציה מחו על פתיחת דיוני הפורום ב-15 למאי, יום 'הנכבה הפלשתינית'. ארגוני הסוחרים פתחו במחאה בשביתת שבת מול משרד התעשיה והמסחר הירדני.
השייח' חמזה מנסור, מזכ"ל מפלגת חזית העבודה האיסלמית ודובר ועדת התיאום, אמר: "הכנס יסייע לשבור את בידודה של ישראל וליצור קשרים בין תל אביב למדינות ערב". מנסור מחה על עקרונות הרפורמה האמריקנית, אשר "מנסות להשליט את הכלכלה הקפיטליסטית על מדינות ערב".
[בתמונה, מימין: הקריקטוריסט, אמג'ד רזמי, לועג לרפורמות הכלכליות אותן מתכוונת ליישם הליגה הערבית: "הלוגו החדש של הליגה הערבית - מנהיגי ערב נכנעים להגמוניה האמריקנית"; משמאל: הלוגו המקורי של הליגה הערבית]

תאריך:  16/05/2004   |   עודכן:  16/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תוכנית ההבראה שהחלה ההסתדרות ליישם בשנת 2003 צפויה להימשך עד לשנת 2005
מחלקה ראשונה
היצירה על-פי שייקספיר; אופליה, דזדמונה ויוליה בתזמורת הסימפונית רעננה
אלונה קורן
נתון זה מצטרף למדד אפריל שעלה בשיעור חריג של 1.1%
מחלקה ראשנה
תערוכות בחג השבועות בגני התעשיה, סיורים וטיולים, וקטיף דובדבנים
מיכאל דבורין
ביה"ד האזורי לעבודה בתל אביב סילק על הסף את תביעתו של עו"ד קרפין, אשר שימש כעו"ד במחלקה המשפטית של בנק דיסקונט וכיו"ר וועד העובדים, כנגד הבנק, ומספר פונקציונרים בו לרבות ראש המחלקה המשפטית בבנק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il