X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שעון קיץ כל השנה?; על-פי ועדת השרים לחקיקה - בהחלט כן; היום אישרה הוועדה את הצעת חוק קביעת הזמן (הוראת שעה), לפיה יוזזו מחוגי השעון בישראל באופן קבוע שעה אחת קדימה; צפויה התנגדות עזה של המפלגות החרדיות
▪  ▪  ▪

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה (יום א', 16.5.04) את הצעת חוק קביעת הזמן (הוראת שעה), שהוגשה על-ידי שר הפנים, אברהם פורז (שינוי).
על-פי ההצעה, יחול שעון הקיץ בישראל במהלך השנה כולה. קרי, מחוגי השעון יוזזו בישראל קדימה באופן קבוע בשעה אחת לאורך כל השנה. מדובר, כאמור, בהוראת שעה, שתהיה תקפה למשך שנה אחת. בסוף השנה אמורים מחוגי השעון לזוז קדימה בשעה נוספת, דבר שיעניק לתושבי ישראל שעת אור נוספת.
לטענת השר פורז, קבלת החוק תיצור "רווח אדיר למשק ושיפור באיכות החיים". הוא הוסיף: "התוכנית שאני מציע תגרום לכך שמדינת ישראל תחסוך עשרות מיליוני שקלים בשנה, ותעמיד אותנו בשורה אחת עם העולם המערבי. זוהי תוכנית הגיונית שמטרתה לאפשר לציבור להרוויח עוד שעה של אור ביום, וליהנות מתוכניותיהם".
בעד ההחלטה הצביעו השרים נתן שרנסקי (ליכוד), יהודית נאות ואברהם פורז (שינוי). נגד ההצעה הצביעו השרים בני אלון (האיחוד הלאומי) ואפי איתם (מפד"ל), אף הגיש למליאת הממשלה ערעור על החלטת הוועדה.
סאגת שעון הקיץ מתעוררת בישראל מדי שנה מחדש, כאשר המפלגות החרדיות מנסות לצמצם ככל יכולתן את תקופת שעון הקיץ. כך קורה ששעון הקיץ בישראל מתחיל ונגמר במועדים לא קבועים, דבר הגורם לבלבול רב בציבור. השנה החל שעון הקיץ בישראל ב-6 באפריל, והוא אמור להסתיים ב-22 בספטמבר.
גם הצעת החוק הנוכחית צפויה לעורר התנגדות עזה של המפלגות החרדיות - אם וכאשר תגיע לדיון בכנסת.
יו"ר סיעת ש"ס, אלי ישי, מתנגד לביטול שעון הקיץ, לאור ההתעלמות מיום הכיפורים במתכונת הנוכחית. לדבריו, "הייתי מופתע אילו פורז היה מכבד ומגלה רגישות ליום הדין. פורז בהצעתו מפגין את אטימותו ופוגע בפועל ברוב העם ולא רק בציבור החרדי. המחשבה שההנהגה החרדית בלבד תזעק את זעקת רוב העם עוררה את שר הרייטינג לעשות מהלכים שהכנסת תכשיל. אישורה של הוועדה הוא ברור, לאור שותפות החדווה של הפגיעה בדת ובחרדים".

תאריך:  16/05/2004   |   עודכן:  16/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
התמ"ת ליועמ"ש: האוצר מעכב העברת תקציבים לתמ"ת בשל המחלוקת בנושא חוק רשות התקשורת הלאומית; האוצר: הפנייה החפוזה ליועמ"ש נעשתה ללא שום צורך
גל ברגר
כווית פוסעת היום לעבר המערב; נשות כווית נעות בין שמחה לסקפטיות; החשש: ההחלטה נועדה לשמש מנוף לחץ על האיסמלמיסטים שאיימו לפגוע בשר הפנים, אם יותר לכוכבי "סטאר אקדמי" (הגרסה הערבית של "פרוייקט Y") לבקר באמירות
עומר כרמון
שר התמ"ת התעמת עם שר החוץ הפלשתיני במהלך דיוני הפורום הכלכלי העולמי בירדן; מפלגות האופוזיציה בירדן: "הפורום - נירמול היחסים עם האויב הישראלי ועם הממשל האמריקני"; "אסור להיכנע להגמוניה הציונית והאימפריאליסטית"
תוכנית ההבראה שהחלה ההסתדרות ליישם בשנת 2003 צפויה להימשך עד לשנת 2005
מחלקה ראשונה
היצירה על-פי שייקספיר; אופליה, דזדמונה ויוליה בתזמורת הסימפונית רעננה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il