X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"הבנקים - שאמורים היו להיות החמצן של המדינה - הפכו לחנקן של העסקים הקטנים ומשקי הבית", טוענים בעמותה
▪  ▪  ▪

המלחמה בריכוזיות הבנקים כבר לא שייכת רק לשר האוצר ולמועצה לצרכנות. עמותת "אזרחים למען צדק חברתי" החליטה גם היא להילחם בריכוזיות הבנקים, הגורמת לעמלות הגבוהות ולפער הגדול בין הריבית על הלוואות לריבית על פקדונות.
עמותת "אזרחים למען צדק חברתי" מקימה הערב (ב') ב-20:00 אוהל מחאה בכיכר רבין בתל-אביב - נגד ריכוזיות הבנקים ובעד הגברת התחרותיות: "החלטנו להרים את קולנו במאבק נגד ריכוזיות הבנקים. אנו מתכוונים לעצור את הגזל הבנקאי ולהכניס תחרות לבנקים.
בכנס הפתיחה, שיונחה על ידי גלעד עדין, ינאמו ראשי הארגון, ח"כים ואנשי ציבור. האוהל יוצר בכיכר במשך שלושה ימים ויתקיימו בו פעילויות מחאה והסברה מגוונות.
"היום ניפגש באוהל המחאה בכיכר רבין בתל-אביב. נהיה שם שלושה ימים (שני-שלישי-רביעי). בואו להכניס את האזרחים למשוואת האינטרסים של פוליטיקאים ובעלי הון", קוראת העמותה לציבור.
בעמותה טוענים כי למעלה מעשרים שנה שמסקנות ועדת בייסקי, אליהן הצטרפו מסקנות של ועדות רבות שהוקמו אחריה - לא מיושמות. "מי שאמור היה להיות החמצן של המדינה הפך לחנקן של העסקים הקטנים ומשקי הבית.
"אנו קוראים לכל אזרח שאכפת לו לא להסתפק בקיטורים - ולהצטרף לפעילויותנו האקטיביות: נחלק חומר הסברה לציבור, נפגין ונשמיע את קולנו - כדי שהפעם הרפורמה המיוחלת תתבצע.
"המאבק שלנו דורש גם משאבים כספיים. אם יש לכם אפשרות להרים תרומה לצורך מימון מודעות בעיתונים ופעולות נוספות, אנא עשו זאת", מבקשת העמותה.
ההתאגדות בעמותת "אזרחים למען צדק חברתי" היא פרי יוזמה חופשית של קבוצות סטודנטים, "שמאסו בשיטה הכלכלית המעוותת, היוצרת משק מפגר שמונע מישראלים רבים מלפתח את יכולותיהם וכשרונותיהם".
"המשבר שיצרה ההסתדרות לצרכים פוליטיים, מבלי להתחשב בנזק האדיר שהיא גורמת לכלכלת ישראל ולאזרחיה, הניע אותנו לפעול בפומבי ולצרף ליזמתנו אזרחים רבים נוספים", הם טוענים.
העמותה היא התארגנות אזרחית התנדבותית בלתי מפלגתית, שאינה מסתייעת לא במפלגות ולא בשלטון. מימונה - מתרומות של החברים בה ושל יחידים האוהדים את פעולותיה.
הקבוצה "אזרחים למען צדק חברתי אמיתי" (עוד טרם נרשמה כעמותה), פעלה באוניברסיטה העברית בעיקר ובקמפוסים שונים - בכדי ללמד את הסטודנטים את עקרונות ההשקפה הכלכלית-חברתית של השוק החופשי.
"במהלך הפעילות ערכנו ימי עיון, חילקנו חומר וניהלנו מאבקים נגד קבוצות כוח בחברה הישראלית המונעות מכלכלתה להתפתח.
"התוכנית הכלכלית של שר האוצר בנימין נתניהו הינה פריצת דרך בכיוון הנכון. על-כן פעלה הקבוצה כדי לעודד את התמיכה בתוכנית, הן בקרב חברי-הכנסת והשרים והן בקרב הציבור", אומרים בעמותה.
בין היתר ערכה הקבוצה הפגנות תמיכה בתוכניתו של נתניהו והפגנות נגד ההסתדרות וועדי העובדים. פורסמו מודעות בעיתונים השונים (ארציים ומקומיים) וחולקו חומרי הסברה לציבור הרחב.
פרויקט הדגל של פעילות הקבוצה היה החתמת אלפי אזרחים על קריאה לכנסת ולממשלה לחוקק חוק אשר יגביל את השביתות "הפראיות" במשק. "קריאתנו נענתה, חוק כזה עבר בממשלה והחל את תהליך החקיקה בכנסת.
"מאז, פעילותנו התרחבה מהאוניברסיטה אל כלל הציבור. לצורך כך נרשמה העמותה שתכליתה לגייס ולארגן כוחות נוספים מכלל הציבור כדי לשחרר את הכלכלה הישראלית מכבלי הממשלה והמונופולים - לטובת כלל הציבור הרחב.

תאריך:  17/05/2004   |   עודכן:  17/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מחלת ה-A-T הינה מחלה גנטית קשה השכיחה מאוד בקרב יוצאי מרוקו ופוגעת בילדים; ישנם אלפי נשאים בארץ העלולים להביא ילדים חולים
רנית נחום-הלוי
ח"כ בריזון מאיים בבג"צ וטוען, כי בקשה של סיעות האופוזיציה החרדיות הונחה היום על שולחן הוועדה ואלו מבקשים להעביר 32 מיליון ש"ח למוסדות תורניים; פרקליטו של בריזון עו"ד ברנע: מעבירים כספים בדלת אחורית העוקפת הקיצוץ התקציבי
אלונה קורן
זאת על מנת להרחיב את אפשרויות התעסוקה במשק ולשפר את סיכוייהם של דורשי עבודה ישראליים בשוק העבודה
יפעת גדות
על-פי החוק, חייב כל בעל נשק אזרחי להחזיק ברשיון בר-תוקף; בסיום המבצע יפתחו תיקים פלילים כנגד אזרחים המחזיקים בכלי נשק ללא רשיון תקף
גל ברגר
למעלה מ-100 מתנחלים מתעמתים בשעות אלה עם כוחות גדולים של צה"ל ומשמר הגבול, בצומת הכניסה למאחז שבצפון השומרון; אחד המתנחלים במקום: שוטר מג"ב חנק את אחד התושבים באלה; משטרת ש"י: מדובר בהפרות סדר לכל דבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il