X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך נמסר מאוניברסיטת חיפה; בסוכות נמצאו כיסויי ריצפה המאורגנים באופן "מודרני"; במהלך החפירות נתגלו גם שרידי מזון מן הצומח
▪  ▪  ▪

נתגלו שרידים של סוכות בנות 23,000 שנה על חוף הכנרת ובהן כיסויי רצפה המהווים את העדות הקדומה בעולם לריפוד ושיפור אזור הישיבה או השינה. כך מסרו (יום ב', 17.5.04) צוות ארכיאולוגים ובוטנאים מישראל, בראשותו של ד"ר דני נדל מאוניברסיטת חיפה.
לדבריהם, רצפות של סוכות כבר התגלו במחקרים קודמים, אך זוהי הפעם הראשונה בה נחשפת רצפת סוכה המאורגנת באופן "מודרני" וכוללת כיסוי מסוג זה.
כיסוי הרצפה (ה"מחצלת"), העשוי מעשב, נמצא באהלו II, מחנה דייגים-ציידים-לקטים בן 23,000 שנה על חוף הכנרת. האתר נחשף ונחפר בשנים של שפל במפלס המים באגם. "המחצלת", נתגלה במהלך חפירת הסוכה הגדולה ביותר, אשר צורתה היתה עגלגלה ואורכה 4.5 מטר.
מהצוות נמסר, כי שרידי ששת הסוכות שנתגלו כאן הם הקדומים ביותר בעולם. כיסוי הרצפה היה מורכב מאלומות של עשב אשר סודרו בקפידה בשכבה אחידה על הרצפה. הגבעולים והעלים המפוחמים היו מכוסים בשכבה דקה ודחוסה של חרסית, אשר ככל הנראה נועדה לשמירת המבנה והסדר של האלומות. "המחצלת" נחשפה בהיקף הרצפה, בקרבת הקיר, מסביב למוקד אש מרכזי.
במהלך החפירות נתגלו שרידי מזון מן הצומח
ממצאים נוספים שהתגלו במסגרת החפירות והמחקר, הם שרידי מזון מן הצומח. ההשתמרות של זרעים ופירות היא נדירה ביותר והם כמעט ולא נמצאו באתרי התקופה ברחבי העולם. בסוכות ובקרבת המדורות נמצאו כמויות גדולות מאוד של חומר מפוחם, ועד-כה זוהו 90,000 זרעים ופירות של יותר מ-100 מיני עצים וצמחים.
בין המינים בולטים שנתגלו הינם: שעורת הבר וחיטת הבר - המינים הראשונים שהאדם מתרבת בתקופה מאוחרת יותר. השרידים מעידים על הבאת מזון וחומרי בעירה מן החורש הים תיכוני, מחוף האגם וממליחה גדולה שהשתרעה באזור.
כמו-כן, נמצאו באתר אלפי עצמות של יונקים כגון: צבי, יחמור, שועל וארנבת, כמו גם של עופות מים ומיני ציפורים אחרים. ברם, העצמות השכיחות ביותר באתר היו של דגים משתי משפחות, הקרפיוניים והאמנוניים.
ההשתמרות הנדירה של המחנה, הכוללת רצפות סוכות, כיסויי רצפה, קבר אדם, כמויות גדולות ומגוונות של מיני מזון מן החי והצומח, כמויות גדולות של כלי צור, ואפילו כלי עצם וחרוזים זעירים לקישוט - הופכים את אתר אהלו II לאחד השמורים ביותר מתקופתו בעולם.

תאריך:  17/05/2004   |   עודכן:  17/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
הסדרה מסיימת בעונה התשיעית והאחרונה בה יהיו 16 פרקים
רנית נחום-הלוי
הצעת חוק להעלאת אחוז החסימה עברה ברוב של 67 תומכים מול 17 מתנגדים; ח"כ סער מגיש הצעת החוק: הליכוד סובל ונפל לא אחת בגלל המפלגות הקטנטנות - עוד ידינו נטויה
אלונה קורן
מבטחים, מקפת ומיטבית הן חברות-בנות של קרנות הפנסיה הוותיקות הגירעוניות ההסתדרותיות לשעבר, שהולאמו ביולי 2003
נועם שרביט
ב-1 ליוני ייכנס לתוקפו צו בג"צ, האוסר על הלנת אסירים על הריצפה; השר הנגבי: היערכותם של המשטרה ושב"ס משביעת רצון; האגודה לזכויות האזרח ורופאים לזכויות אדם דורשות: לא להלין על מזרנים, אלא לספק מיטה לכל אסיר
אבי גולדרייך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il