X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
קהיר: הארגון שיגר פעילים לאימונים בנשק בעירק, צ'צ'ניה ובשטחים הפלשתיניים, בניסיון לכפות שלטון הלכה איסלמית; במסגרת הפעילות, בוצעו עשרות מעצרים, פשיטות על משרדי הארגון ונסגר אתר האינטרנט הרשמי שבבעלותו; בקרב האחים המוסלמים מופתעים
▪  ▪  ▪

שלטונות מצרים יצאו השבוע למסע מעצרים נוסף בקרב ארגון האחים המוסלמים הפועל במדינה. במסגרת זו, בוצעו מעצרים, נערכו סריקות במשרדי הארגון ובבתי פעילים, נסגרו כ-20 מוסדות בבעלות האחים המוסלמים, הוקפאו מקורות מימון ונסגר אתר האינטרנט הרשמי של הארגון. הסיבה: האחים המוסלמים מנסים לעצב מציאות פוליטית חדשה במצרים.
לדברי גורמים רשמיים בקהיר, הארגון שלח פעילים מטעמו להתאמן בנשק בעירק, צ'צ'ניה ובשטחים הפלשתיניים. "באחרונה קיימו בכירים בארגון פגישות רבות שנועדו ליצור תסיסה בציבור המצרי", אומרים הגורמים ומוסיפים, "למעשה היה כאן ניסיון לשנות בכוח את סוג המשטר במצרים, למשטר המוכפף להלכה האיסלמית".
במסגרת פעילות השלטונות, נעצרו יותר מ-50 מאנשי האחים המוסלמים בששה מחוזות שונים במצרים, ועדיין מתנהל מרדף אחר ששה פעילים נוספים. התביעה הכללית האריכה את מעצרם ב-15 יום ופתחה נגד העצורים בחקירה. בהודעה המתפרסמת מטעם הארגון נמסר, כי מדובר ב"הסלמה מפתיעה בניגוד לכל הציפיות". כל הצעדים הללו, באופן תמוה, לא קיבלו תהודה.
במוקד המתיחות: מיס Egypt וקבלת אורחים רשמיים
הקש האחרון במתיחות בין שלטונות מצרים לאחים המוסלמים נסוב סביב טקס מלכות היופי שנערך במדינה - "מיס Egypt לשנת 2004". האחים המוסלמים גינו את הממשלה שהתירה את קיומן של "החגיגות" בשעה שהעולם המוסלמי "מתבוסס בדמו" [ראו קישור].
בנוסף, מזה שלושה חודשים מוטרדים בקהיר מאוד מכך שהאחים המוסלמים מנהלים אורח חיים של מוסד פוליטי רשמי. הארגון מנסה, בהובלת מנהיגו החדש, מוחמד מהדי עאכף, לקבע את מעמדו בזירה הפוליטית במצרים ומארח אישים רשמיים במשרדיו, באופן שאינו לרוחם של היושבים בקהיר. בסביבתו של הנשיא מובארק מזהים זאת כפרובוקציה.
חברים של נסראללה
עאכף מונה למדריך הכללי של האחים המוסלמים כבר לפני כחצי שנה, בחודש ינואר. מהדי החליף את מא'מון אל-הדיבי, שמת באופן פתאומי ימים ספורים קודם לכן, זמן קצר לאחר ששוחרר מבית החולים בשל בעיות קיבה.
את אחת הפגישות הראשונות עם כניסתו לתפקיד, קיים עאכף דווקא עם משלחת מטעם החיזבאללה הלבנוני, בראשות מוחמד יארי ועלי פיאד, שהגיע לביקור ניחומים. באותה הפגישה הדגיש עאכף, כי האחים המוסלמים תמימי דעים בכל הנוגע לדרך המאבק שמנהל החיזבאללה נגד ה"אוייב הציוני".
מעצרים כדבר שבשגרה
אחת לתקופה יוצאים השלטונות המצריים לסבב מעצרים נוסף בקרב האחים המוסלמים. בין כותלי מועצת העם המצרית (הפרלמנט) מתירה איכשהו מצרים ביטויי מחאה הנשמעים מעת לעת מצד האיסלמיסטים הספורים החברים בה.
ואולם, בכל פעם שהללו מרימים מעט את הראש, והמחאה גולשת לרחוב המצרי, דואגים השלטונות להשיבם לפרופורציות, לעיתים אף ביד ברזל, הכל בהתאם לרוח הזמן. כך, גם בחודשים דצמבר, ספטמבר וינואר אשתקד, נרשמו גלי מעצרים בקרב האחים המוסלמים.

תאריך:  18/05/2004   |   עודכן:  18/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
עבדאללה השני: "ערפאת צריך להסתכל טוב במראה"; חנאן עשראווי: "לפלשתינים נמאס - הדור הזקן אינו נותן לצעירים להתקדם"; "יש יותר מדי פקידים ופחות מדי מנהיגים"; "מההתחלה לא היתה לרשות הפלשתינית שום מדיניות"
מירב לוי
זאת לאחר שבית הדין הארצי לעבודה אסר על הארגון לפתוח היום בשביתה
אלונה קורן, רנית נחום-הלוי
גובה הקנסות על עבירת חנייה על מדרכה יהיה שווה בין אם הדו"ח הוטל על ידי המשטרה או על ידי רשות מקומית
רועי כוכבי
יו"ר המועצה גבי בן הרוש טוען כי האוצר, שהביא השבוע בפעם השלישית את ההצעה להאריך את צוקף הצו לוועדת הכספים, מנסה להעביר את ההחלטה למורת רוחם של חברי הוועדה; המועצה דורשת לבטל את ייקור הבלו על הסולר מ-38 אגורות ל-68 אגורות לליטר - רטרואקטיבית
יפעת גדות
במוצר החדש תהיה מחצית מכמות הסוכר, הפחמימות והקלוריות שבמשקה הקולה הרגיל; יהיה זמין גם בבקבוק וגם בפחית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il