X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך אמר היום ראש המינהל האזרחי האמריקני בעירק, בהספד שנשא על קברו של נשיא המועצה השלטת הזמנית בעירק; עז א-דין סלים נרצח אתמול בפיצוץ מכונית תופת נהוגה בידי מחבל מתאבד
▪  ▪  ▪

"עלינו להמשיך בתהליך הפוליטי המוביל לכינון ממשלה זמנית לעירק בחודש הבא, ולבחירות כלליות במדינה בשנה הבאה", אמר היום (יום ג', 18.5.04) ראש המינהל האזרחי האמריקני בעירק, פול ברמר, בהספד שנשא על קברו של עז א-דין סלים, נשיא המועצה השלטת הזמנית בעירק. סלים נרצח אתמול בפיצוץ מכונית תופת נהוגה בידי מחבל מתאבד.
"עז א-דין סלים הקריב את חייו למען עירק דמוקרטית, ואנו נכבד את זכרו בכך שלא נרפה מהמשימה", אמר ברמר, והוסיף "בשם ממשלת ארה"ב וחברות הקואליציה אני מבקש להביע את תנחומי למשפחתו של סלים, לחבריו ולעירק אותה כל כך אהב".
סלים, מנהיג מפלגת הדעווה השיעית מי שנחשב אחד הגורמים המתונים במועצה הזמנית נהרג אתמול בבוקר סמוך למחסום במרכז בגדד, בפיצוץ מכונית תופת נהוגה בידי מחבל מתאבד. כתוצאה מהפיצוץ, נמסר, נהרגו שישה מקומיים נוספים. הוא נכנס לתפקידו כנשיא המועצה לפני שבועיים בלבד.
מותו של סלים המם את הקואליציה, המונהגת על-ידי ארה"ב, אך פקידים בכירים בבגדד אמרו כי ארה"ב נחושה להעביר את השלטון בעירק לממשלה עירקית זמנית עד ה-30 ביוני, כמתוכנן.
ימים של אש בעירק
בתוך כך, בודק הצבא האמריקני את פגז הארטילריה שנמצא אתמול בעירק, המכיל ככל הנראה חומרי מוצא להכנת גז העצבים הקטלני סרין. בריגדיר-גנרל (מקביל לדרגת תא"ל בצה"ל) מרק קימיט, דובר הצבא האמריקני בבגדד, אמר ששני חיילים אמריקנים הופנו לטיפול לאחר שהתעורר חשד כי נחשפו לסרין כאשר הפגז, שהוטמן בתוך מטען חבלה, התפוצץ לפני שהכוח האמריקני הספיק לנטרל אותו.
מאז כיבוש עירק בידי כוחות הקואליציה במרס 2003, לא נמצא במדינה "האקדח המעשן" המיוחל. על-אף מאמציהם, לא הצליחו האמריקנים לאתר בעירק נשק אסור בשימוש - נשק כימי, ביולוגי וטילים ארוכי טווח - שהימצאותו, לכאורה, בידי סדאם חוסיין תוך הפרת החלטות מועצת הביטחון שימשה כעילה לפלישה האמריקנית. כעת, כאמור, טוענים האמריקנים כי פגז הארטילריה בקוטר 155 מ"מ שהתפוצץ אתמול סמוך לאנשיהם מכיל רכיבי סרין.
הפגז, מדווחים האמריקנים, הכיל שני סוגי כימיקלים, המיועדים להתמזג זה בזה עם ביצוע הירי, ולהפוך לגז העצבים. לדברי קימיט, קיים ספק בנוגע לשאלה האם מי שהכין את המטען שכלל בתוכו את הפגז ידע בכלל שמדובר בפגז "כימי". הוא ציין, כי בחיילים ששהו במקום נמצאו עקבות קלושים של חשיפה לסרין. הם קיבלו טיפול רפואי ושוחררו.
פקיד בפנטגון אמר לרשת סי.אן.אן כי בדיקה ראשונית, שנערכה בשטח, העלתה ממצאים התומכים בהשערה שמדובר בפגז כימי. עם זאת, בדיקה מקיפה יותר של הפגז טרם נערכה, ורק לאחריה ניתן יהיה לדעת בוודאות אם אכן מדובר בפגז מסוג זה.
מקורות צבאיים אמריקנים מסרו כי בקרבות שהתחוללו אתמול בעירק נהרגו 4 מחיילי הקואליציה - שלושה מתוכם אמריקנים - ולפחות 50 עירקים. הקרבות הקשים ביותר התחוללו בדרום המדינה. מטוסים של כוחות הקואליציה הפציצו מטרות בעיר נאסריה, לאחר שכוח איטלקי שהחזיק במרכז העיר פינה את עמדותיו במהלך הלילה שבין יום א' ליום ב'. כמו כן הפציצו מטוסי הקואליציה משאיות שהגיעו לעיר, ושלפי החשד הובלו בהן אמצעי לחימה לכוחותיו של המנהיג השיעי המורד מוקתדא א-סאדר, "צבא המהדי". דובר הצבא האמריקני בבגדד אמר, שבקרבות בנאסריה נהרג חייל אמריקני ושבעה נפצעו. לדבריו, 20 לוחמים עירקים נהרגו בהפצצות על העיר.
שני חיילי מארינס נהרגו אתמול בקרבות באזור אל ענבר, מערבית לבגדד. בקרב שהתחולל דרומית לעיר נהרג חייל אמריקני נוסף, מדיביזית השריון הראשונה של צבא ארה"ב.
כוחות הקואליציה ניהלו אתמול קרבות עם אנשי א-סאדר גם בערים נג'ף וכרבלא, המקודשות לשיעים. האמריקנים סבורים כי א-סאדר עצמו מסתתר באחת משתי הערים. להערכת מפקדי כוח המשלוח הפולני באזור, נהרגו בקרבות בכרבלא כ-30 מנאמניו של א-סאדר.
בעיר נג'ף, אמר דובר צבא ארה"ב, הוציאו אתמול אנשי א-סאדר לפועל שלוש מתקפות על תחנות משטרה עירקיות, בהן נעשה שימוש במרגמות, ררנ"טים ונשקים אישיים. לדבריו, בהתקפות אלה נהרג שוטר עירקי אחד.

תאריך:  18/05/2004   |   עודכן:  18/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
חלק מתוכניתו של המלך עבדאללה לספח חלקים מארץ ישראל המערבית
גלית יצחק
בית הספר 'און-קמרה' ייפתח בשנת הלימודים האקדמית הבאה במכללת סמינר הקיבוצים; יתמקד בעיקר בהופעה בפני מצלמות ומיקרופון, הכנת כתבות שטח, ראיון והנחיית תוכניות
רנית נחום-הלוי
כך אמר הרמטכ"ל בישיבת חוץ וביטחון של הכנסת; על האירועים בחזית הצפונית אמר: הדרג המדיני לא היה ערוך לכך
גל ברגר
קהיר: הארגון שיגר פעילים לאימונים בנשק בעירק, צ'צ'ניה ובשטחים הפלשתיניים, בניסיון לכפות שלטון הלכה איסלמית; במסגרת הפעילות, בוצעו עשרות מעצרים, פשיטות על משרדי הארגון ונסגר אתר האינטרנט הרשמי שבבעלותו; בקרב האחים המוסלמים מופתעים
עומר כרמון
עבדאללה השני: "ערפאת צריך להסתכל טוב במראה"; חנאן עשראווי: "לפלשתינים נמאס - הדור הזקן אינו נותן לצעירים להתקדם"; "יש יותר מדי פקידים ופחות מדי מנהיגים"; "מההתחלה לא היתה לרשות הפלשתינית שום מדיניות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il