X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
העותרים, תושבי שכונת שער צאלח א-דין ושכונת ברזיל ברפיח, עתרו אתמול באופן דחוף, בדרישה לדעת אם בתיהם עומדים להיהרס, ולאפשר להם לקבל זכות שימוע לפני כן
▪  ▪  ▪

בג"צ דחה היום (ג', 18.5.04) את עתירתם של 46 מתושבי רפיח, שדרשו להורות לצה"ל שלא להרוס את בתיהם, במסגרת הרחבת ציר פילדלפי. מדובר בעתירה שלישית המוגשת השבוע על-ידי תושבי רפיח ונדחית על-ידי בג"צ.
העותרים, תושבי השכונות שער צאלח א-דין וברזיל ברפיח, הגישו אמש עתירה דחופה, בה דרשו לקבל מענה האם עומדת המדינה להרוס את בתיהם. לכל הפחות מבקשים העותרים, כי הצבא יחוייב להודיע להם מראש אודות כוונה להרוס את בתיהם ולהעניק לכל מי שבכוונת המדינה להרוס את ביתו זכות שימוע, קודם לביצוע ההריסה. את העותרים ייצגו עורכי הדין אוסאמה סעדי וג'וואד בולוס.
נציגי פרקליטות המדינה, עורכי הדין ענר הלמן ויובל רויטמן, טענו בדיון שנערך היום כי צה"ל מתכוון לנצל את הפעילות במחנה הפליטים ברפיח גם לצורך הריסה של בתי מחבלים שביצעו בעבר הרחוק פיגועים. עורכי הדין ענר ורויטמן חזרו על הטיעונים שהעלו בשתי העתירות שנדחו בראשית השבוע, לפיהם הצבא איננו פוגע - ואף אין לו כוונה לפגוע - בבתי תושבים ברפיח, על-פי החלטה מוקדמת, לא למטרה הרתעתית ולא לשם הרחבתו של ציר פילדלפי, שעד כה טרם גובשה וטרם אושרה תוכנית להרחיבו, הם אמרו. עוד אמרו השניים, כי התוכנית להרחבת ציר פילדלפי לא עברה בחינה משפטית והיא תצריך, ככל הנראה, אישור של הדרג המדיני בטרם תבוצע.
"אין מחלוקת", קבעו השופטים אליהו מצא, אדמונד לוי ומרים נאור, "כי בעיר רפיח ובסביבתה מתנהלת, מזה ימים אחדים, לחימה פעילה בין כוחות צה"ל לבין ארגוני המחבלים. באי-כוח המשיבים הצהירו כי הצבא עושה כמיטב יכולתו להימנע מפגיעה באוכלוסיה הרחבה. אך לא פעם קורה שחוליות המחבלים המשוטטות בשטח משתמשות במבנים כמקומות מחסה, שמתוכם הם יורים לעבר החיילים; ובמקרים כאלה יש שההגנה על חיי החיילים מחייבת פגיעה בבית שמתוכו נפתחה לעברם אש. כן הוסבר, שכאשר המדובר במבנים מאוכלסים, שהצבא נאלץ להרסם כדי למנוע ממחבלים להשתמש בהם כעמדות נוחות לירי, מקפיד הצבא להזהיר את יושבי הבתים מראש לפנות את הבתים קודם שייהרסו".
נציגי המדינה חזרו על ההצהרה שהצהירו ביום א', לפיה במקרים שבהם מתקיים אחד משלושת החריגים - צורך מבצעי-מיידי, מניעת סיכון לחיי החיילים או חשש לסיכול פעולתו של הצבא - יקפיד הצבא לכבד את זכות הטיעון קודם שיפגע במבנה מגורים.
השופטים קיבלו את דברי נציגי הפרקליטות, לפיהם במצב השורר באזור ההתרחשויות, מתן זכות טיעון כמעט ואיננו מעשי. "אך הסבריהם הניחו את דעתנו, שככלל, הריסת מבנים בשטח האמור איננה מתבצעת אלא בהתקיים תנאיו של אחד החריגים הנזכרים", כתבו השופטים בהחלטתם.
"בכך ניתן, אולי, להיווכח מן הנתונים שהומצאו לנו, לאמור, כי מאז תחילת הלחימה בשבוע שעבר נפגעו כ-30 עד 40 מבנים, ומאז ליל שבת ועד היום נפגעו 3 מבנים נטושים. גם במספרים הללו, הקטנים לעין ערוך מנתוני העותרים, אין אפילו משום נחמה פורתא, אך נבקש להניח כי המשיבים מודעים לכובד האחריות המוטלת על שכמם ועושים כל מאמץ להקטין ככל האפשר את מידת הפגיעה באוכלוסיה האזרחית הרחבה ואת סאת סבלה".
יום א': בג"צ דוחה 2 עתירות דומות של תושבי רפיח
שלשום (יום א') דחה בג"צ את עתירתם של 13 מתושבי רפיח, שדרשו להורות לצה"ל שלא להרוס את בתיהם, במסגרת הלוחמה ברפיח [ראו קישור].
השופטים אליהו מצא, דורית בייניש ואליעזר ריבלין, החליטו על דחיית העתירה לאחר שהמליצו לעותרים למשוך את העתירה בכפוף להצהרת המדינה, שאם יוחלט על הריסת בתים נוספים תינתן להם זכות שימוע - בטרם ההריסה, למעט במקרים של "צורך מבצעי מיידי" בהריסה, או כאשר קיים צורך להצלת הפעולה של צה"ל או שקיים חשש לסיכון חיי חיילים.
בג"צ 4694/04 אסמעיל עבד אלעזיז סאלם אבו-עתרה ועוד 45 אח' נ' מפקד כוחות צה"ל ברצועת עזה ואח'

תאריך:  18/05/2004   |   עודכן:  18/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
מי אמון להודיע לציבור מה עלות משלוח הודעת SMS לתוכניות הרדיו והטלוויזיה; חברות הסלולאר פוטרות עצמן, משרד התקשורת מודה: אין פיקוח - האחריות על חברות הסלולר וברשות השניה לטלוויזיה ורדיו מגלגלים את האחריות להורים
ענבל אביב
חברת אקספרט מערכות משולבות מדווחת, כי גילתה תולעת מחשבים חדשה המנטרלת את מערכות האנטי וירוס ויוצרת עומס אדיר בפעילות הארגון עד להשבתתו
רנית נחום-הלוי
סך הדרישות של עובדי הבנק מתקרבות לחצי מיליארד ש"ח; עובדי לאומי: אם לא יעביר הבנק את מה שהובטח לעובדים - הבנק עלול להתמוטט; האוצר: דרישות עובדי הבנק הן על-חשבון עם ישראל
אלונה קורן
במקביל משיקה החברה קפה קר בתוספת קורנפלקס מצופה שוקולד, וקפה קר בטעם פינקולדה
אלונה קורן
עד כה השתמשו 3 חברות במערכת החדשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il