לבית משפט השלום בתל אביב הוגשה (יום ב', 17.5.04) תביעת פיצויים של מורן הילל (מגידיש), בת 20 מנתיבות, כנגד קבוצת יורוקום - נציגת נוקיה בישראל וחברת סלקום, בגין הנזקים שנגרמו לה מהתפוצצות מכשיר הטלפון הנייד שלה, תוך כדי שיחה בו.
בתביעה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין אופיר מילר וערן קמר ממשרד עורכי הדין מילר ושות', נטען כי המקרה אירע בביתה של מגידיש בחודש אפריל 2003, כאשר בשעת השיחה בטלפון הסלולרי מדגם נוקיה 5125, נשמע לפתע קול פיצוץ, וריח של שריפה עלה ממנו. לתדהמתה, הבחינה מגידיש כי אש ועשן יוצאים מהמכשיר. בתביעה מודגש, כי הגוף שהתפוצץ היה מכשיר הטלפון הנייד עצמו ולא הסוללה.
מגידיש טוענת, כי בעקבות הפיצוץ נפער חור במכשיר הטלפון. היא נבהלה והחלה לצעוק בהיסטריה, עד שחברה הגיע מייד לעזרתה, לקח מידיה את המכשיר ויצא אל מחוץ לבית מחשש שזה עומד להתפוצץ.
כתוצאה מהתאונה החלה מורן מגידיש לסבול מחרדות, הן מפני שיחות במכשירים סלולריים והן מכך שכתוצאה מהקרינה הרבה אותה פלט המכשיר, בשעת ההתפוצצות ולפניה, היא עלולה לחלות במחלת הסרטן.
עו"ד אופיר מילר ציין בכתב התביעה, כי תקופה מסויימת טרם הפיצוץ, החלה מגידיש לסבול מכאבי ראש מהם לא סבלה בעבר ולא ידעה למה לייחס זאת. רק לאחר התאונה היא הבינה, לטענתה, כי כאבי הראש הינם תוצאה של החום והקרינה הרבה אותה פלט המכשיר, חום וקרינה שהביאו בסופו של דבר להתפוצצותו.
מגידיש טוענת, כי פנתה לחברות נוקיה וסלקום בטרם הגישה את התביעה, אולם החברות הללו סירבו לפצותה בגין נזקיה, למרות שמדובר היה במכשיר טלפון מקורי ובסוללה מקורית שלהן. סלקום אף סירבה לבדוק את המכשיר במעבדה בלתי תלויה, על-מנת לעמוד על מהות הפגם שנפל בו.
עו"ד מילר מוסיף ומציין, כי מאחר וסלקום סירבה לבדוק את המכשיר, נוצרה אי-ודאות לגבי מידת בטיחותם של כל המכשירים בדגם ה-5125 ועל-כן הוא מבקש מבית המשפט להורות לנוקיה וסלקום לבצע בדיקת תקינות של כל המכשירים מדגם זה.
מגידיש תובעת מנוקיה, סלקום וחברות הביטוח שלהן, סכום של 35,000 ש"ח בגין אובדן השתכרות ובגין עלות הוצאותיה הרפואיות. בנוסף לכך, היא תובעת פיצוי כספי בגין הנזק שנגרם לה ועבור הכאב והסבל שעברה.
טרם הוגש כתב הגנה.
ת"א 38418/04 הילל (מגידיש) מורן נ' קבוצת יורוקום תקשורת בע"מ ואח'