X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
תושבת פרדס חנה, חולת סרטן, פנתה לעמותת אחת מתשע וסיפרה, כי בחשבון הארנונה האחרון, היא נדהמה לגלות כי 1,500 ש"ח נגבו מחשבונה - ללא כל הודעה מוקדמת ובאופן רטרואקטיבי
▪  ▪  ▪

המועצה המקומית פרדס חנה-כרכור ביטלה לאחרונה, ללא כל הודעה מראש, את ההנחות בארנונה עבור הנכים, ביניהם חולות סרטן השד. כך מסרה (יום ג', 18.5.04) נורית טולנאי, מנכ"ל עמותת אחת (נשים למען נפגעות סרטן שד).
העמותה טוענת, כי המועצה החליטה לבטל את ההנחות באופן רטרואקטיבי, החל מחודש ינואר 2004.
הדבר התגלה לאחר שתושבת פרדס חנה, בת 54, חולת סרטן פנתה בשבוע האחרון לעמותת אחת מתשע וציינה כי בחשבון הארנונה האחרון, היא נדהמה לגלות כי 1,500 ש"ח נגבו מחשבונה - ללא כל הודעה מוקדמת ובאופן רטרואקטיבי".
יצוין, כי לפני שנה החלה האישה לקבל טיפולים כימותרפיים והקרנות, אשר גררו בהמשך בעיות קשות בעיניה. האישה הוגדרה נכה לצמיתות על-ידי ביטוח לאומי, ומתקיימת מקצבת נכות מזה שנה. כמו-כן, היא מקבלת כ-1,800 ש"ח לחודש קצבת נכות, ונאלצת להוציא סך של 1,000 ש"ח בחודש, עבור הוצאות רפואיות.
לדברי המתלוננת, "כאשר הגעתי למשרדי המועצה על-מנת לברר את רוע הגזירה, עמדו איתי בתור עוד מאות נכים אשר התלוננו על ההחלטה האכזרית הזו של נבחרי הציבור. ברור לי כי בנו הכי קל לפגוע, כי כולנו עסוקים בהישרדות יומיומית ואין לנו כוח לצאת למאבקים ציבוריים".
על-פי החלטת המועצה, תקוצץ ההנחה בארנונה לנכים בעלי דרגת אי כושר של 75% ומעלה ל-30% מסך סכום החיוב הכולל. מנכ"לית עמותת אחת מתשע, נורית טולנאי, שלחה מכתב חריף לראש מועצת פרדס חנה -כרכור, חיים געש, בו תבעה ממנו לבטל גזירה זו ולהחזיר את מדיניות ההנחות לקדמותה.
במכתבה כתבה טולנאי: "האם ייתכן כי המועצה, אשר אתה עומד בראשותה, החליטה להעמיס את גירעונותיה דווקא על אוכלוסייה מוחלשת של מקבלי קצבאות נכות, בשל הקושי שלהם להשמיע את קולם הרם בציבור"?
תגובת המועצה המקומית פרדס חנה-כרכור
"לגבי שנת הכספים 2004 המועצה הפחיתה במידה מסויימת ובמקרים מסויימים את מתן ההנחות בארנונה לפי תקנה 2 לתקנות ההסדרים במשק המדינה (הנחה מארנונה), התשנ"ג 1993, וזאת מתוך אילוץ לנוכח מצבה הכספי של הרשות.
החלטת המועצה בענין זה נתקבלה כדין ובמסגרת מליאת המועצה.
בענין מתן הנחה בארנונה לנכים בעלי דרגת אי כושר השתכרות של 75% ומעלה, הרי שאמנם נכון שההנחה לגבי שנת הכספים 2004 הופחתה לכדי 30% מסך החיוב הכולל והוגבלה ל-120 מ"ר ראשונים בלבד ואולם וכפי שהחליטה המועצה, רשאי נכה כאמור להגיש בקשה להגדלת ההנחה ובמקרים מסוימים ועל-פי קריטריונים שקבעה המועצה יתאפשר ליתן הנחה עד כדי 60% מסך החיוב הכולל, לגבי 120 מ"ר.
כמו-כן, ובנוסף ומקרה שבו נגרמו לנזקק, כהגדרתו בסעיף 7 לתקנות הנחה מארנונה, הוצאות חריגות גבוהות במיוחד בשל טיפול רפואי חד-פעמי או מתמשך הוא רשאי להגיש בקשה בפני ועדת ההנחות אשר תבחן בין היתר את ההו7צאות החריגות שנגרמו לו כטענתו והיא רשאית ליתן הנחה בשיעור של עד 70% מסך החיוב הכולל".

תאריך:  19/05/2004   |   עודכן:  19/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
ח"כ שטרן מסר ל-Nfc, כי מספר פעמים פנה לשר הפנים בנושא זו הפעם האחרונה היתה לפני כשבוע, במחאה על אופן תפקודו במשרד
גלית יצחק
עיריית ת"א, בסיוע המשרד לאיכות הסביבה, החלו בפרויקט מיחזור של 3,000 טון פסולת בניין; דני בית דין: העירייה חוסכת כ-25% בעלויות הטיפול בפסולת ביחס לעלות ההטמנה
יפעת גדות
הבתים החכמים של העתיד ישמרו עלינו - יזהו מתי אנו נתקלים בקשיים, יאבחנו בעיות בריאותיות לפני שהן הופכות לרציניות ויאבקו יחד עימנו בבדידות ע"י כך שיאפשרו לנו לשמור ביתר קלות על הקשר עם המשפחה
גלית יצחק
לטענת גיורא סלע, "ליבוא אין כל הצדקה. החקלאים בישראל מספקים ענבים כמעט בכל חודשי השנה"; במכתב לשר החקלאות, מבקש סלע לפעול להפסקת יבוא הענבים בחורף בדרום אפריקה
יפעת גדות
באתר האינטרנט של ה-BBC ניתן לעקוב במסגרת התוכנית "יום אחד במלחמה" אחר לוחמים יחידים ב-16 מהמקומות בהם מתקיימים עימותים בעולם, 24 שעות ביממה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il