X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
החוגגים בעיר רמאדי ירו באוויר, כמיטב המסורת הערבית, וטייס המסוק השיב באש; בהרוגים 15 ילדים ו-10 נשים; צבא ארה"ב: מדובר בחמושים ולא בחתונה; תקרית דומה אירעה ביולי 2002 באפגניסטן, אז הרגו האמריקנים 47 חוגגים ופצעו 117, באותן נסיבות
▪  ▪  ▪

בישראל מדברים רבות על המוסר הכפול של האמריקנים, בכל הנוגע לפגיעה באזרחים בעת המלחמה בטרור. אולם סמיכות מקרים די נדירה מעידה, כי הממשל האמריקני אינו חס על אזרחים כאשר מדובר במלחמה בטרור. בעוד צה"ל הורג בשוגג 7 פלשתינים ברפיח, חלקם כנראה חמושים, יורה מסוק אמריקני לעבר חוגגים בחתונה בעירק, והורג 45 מהם.
סוכנות הידיעות AP מדווחת, כי לפחות 40 בני אדם שהשתתפו בחגיגות חתונה נהרגו במערב עירק מירי מסוק של צבא ארה"ב. על-פי הדיווח, החוגגים ירו באוויר בהתאם למסורת הערבית בשעת שמחה, וכנראה שטייסי המסוק לא פירשו נכון את היריות והגיבו בירי לעבר החוגגים.
סגן מפקד המשטרה העירקית בעיר רמאדי, זיאד אל-ג'בורי, אמר כי מספר ההרוגים נע בין 42 ל-45, בהם 15 ילדים ו-10 נשים. לדבריו, האירוע התרחש לפנות בוקר באזור מדברי ומרוחק סמוך לגבול עם סוריה וירדן, והדיווח עליו הגיע רק בשעות הערב.
ד"ר סלאח אל-אני, רופא בבית חולים ברמאדי, אמר כי בתקרית המצערת נהרגו 45 בני אדם. לדבריו, לאחר שהחוגגים ירו באוויר באו אנשי צבא ארה"ב לראות במה מדובר, ולאחר שהבינו שמדובר בירי שמחה, עזבו את החוגגים לנפשם.
הצבא האמריקני לא אישר את הפרטים ואמר כי הדיווחים נמצאים בבדיקה. דובר מטעם הצבא אמר, כי אינו יכול להגיב וכי לא קיבל דיווח על מקרה כזה מהיחידות בשטח.
סמוך לחצות (שעון ישראל), אמר דובר בצבא ארה"ב לסוכנות הידיעות רויטרס, כי אכן בתקיפה נהרגו כ-40 בני אדם, אולם מטרת התקיפה היתה חמושים אין מדובר באורחי חתונה. סגן מנהל המבצעים של צבא ארה"ב בעירק, מארק קימיט, אמר כי התקיפה נעשתה במסגרת הנהלים המקובלים.
רשת הטלוויזיה של סוכנות AP הציגה סרטון בו נראית משאית מלאה בגופות, שלפי הנטען שייכות להרוגי התקרית. בתמונות ניתן לראות כמה גופות שהועמסו על המשאית, חלקן עדיין בבגדים וחלקן מכוסות, אולם נוכח העובדה שהן נערמו לערימה, קשה לומר במדוייק כמה גופות מצויות בה. בסרטון נראים גם כמה אנשים חופרים קברים להרוגים, וכן קבוצה של בני משפחה מתאבלת סביב אחד הארונות [ראו בצילום].
"זו היתה חתונה ואז באו המסוקים ותקפו את האנשים בבית. האם זו הדמוקרטיה והחופש שהנשיא בוש הביא לנו? לא היתה כל סיבה [לתקיפה]", סיפר אחד ממשתתפי החתונה, דחאם חראג', שנראה בסרטון.
אגב, זו לא ההסתבכות הראשונה של צבא ארה"ב עם חתונות מוסלמיות. בחודש יולי 2002 הרג חיל האוויר האמריקני 48 בני אדם ופצע 117 במהלך חתונה במחוז אורוזגן שבאפגניסטן. ועדה שהקימו האמריקנים לחקור את האירוע קבעה, שהמתקפה האווירית היתה מוצדקת משום שהמטוסים חשו איום מהירי באוויר.

תאריך:  19/05/2004   |   עודכן:  20/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
כוח מגדוד נחשון פתח באש לעבר מחבל חמוש בצפון השומרון; רכב שחנה בסמוך אליו החל להימלט; גורמי צבא: מדובר בתושב אום אל-פאחם, כפי הנראה סוחר נשק; גורמי ביטחון: ירידה בהיקף התארגנויות הטרור של ערבים-ישראלים
רנית נחום-הלוי
את ההחלטה קיבל מנכ"ל משרד הפנים בעצה אחת עם השר; במשרד הפנים מסבירים: מדובר בסבב מינויים אשר אינם קשורים לרצף הפניות והביקורת שהושמעה לאחרונה לשר על גדז'; לדבריהם, גדז' יועבר לתפקיד בכיר אחר במשרד
גל ברגר, נועם שרביט
אמש: טנק ירה 4 פגזים לעבר בית נטוש ברפיח, כדי להרתיע החמושים בתהלוכה שהתקרבה לאזור הפעילות של צה"ל; הפלשתינים ניפחו מספר ההרוגים לכדי 23; מופז: הפעולה ברפיח חיונית ותימשך כסדרה
רנית נחום-הלוי
הצעת חוק: עובדים בשירות המדינה לא יוכלו לקבל במקביל לשכרם גם פנסיה מהמדינה, בגין תפקיד שמילאו בעבר
מירב לוי
המשרד הממשלתי הגיש תלונה נגד הנהלת בית הספר בגין הפליה דתית; במסגרת הסכם שהוסדר בין משרד המשפטים האמריקני להנהלת ביה"ס, יעברו המורים תוכנית הכשרה לגבי כללי הלבוש החדשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il