X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מקורות מודיעין אמריקנים: "אירן השיגה בחודשים האחרונים התקדמות משמעותית בפיתוח ה'שיהאב-3' ותחל בקרוב בניסוי טילים בליסטיים בין-יבשתיים"
▪  ▪  ▪

שר ההגנה האירני, עלי שמחאני, הגיב (יום ד', 19.5.04) לפרסומים האחרונים בדבר כוונתה של ישראל להתקיף את מתקני הגרעין באירן: "זה לא מעשי", אמר שמחאני, "ישראל פגיעה מדי כדי לממש את איומיה. שתיקת העולם מול גישתו העוינת ואיומיו של ראש ממשלת ישראל, אריאל שרון - תמוהה", אמר שמחאני.
לפני כחמישה חודשים אמר שמחאני בנושא זה: "אני לא מאמין שישראל תעז להתקיף את אירן. אך אם היא תבצע את השטות - אני מבטיח לכם כי אריאל שרון, במידה וישאר בחיים, יופיע בטלוויזיה ויכריז כי הוא מצטער על השטות. הוא יסבול ויזעק מכאב".
"אירן תגיב בירי טילים ארוכי טווח לעבר ישראל, במידה ותותקף. טילי 'שיהאב-3', יהיו אחד מכלי הנשק בהם נעשה שימוש", אמר שמחאני.
מקורות בקהילת המודיעין האמריקנית מסרו (יום ד', 19.5.04), כי אירן השיגה בחודשים האחרונים התקדמות משמעותית בפיתוח טיל ה'שיהאב-3' והיא צפויה להתחיל כבר בראשית השנה הבאה (2005) בשלבי הניסוי של שיגור טילים בליסטיים בין יבשתיים המגיעים לטווח של 1,700 ק"מ, ומסוגלים לפגוע בחלקים נרחבים ביבשת אירופה.
כזכור, בחודש יוני בשנה שעברה (2003) ביצעה אירן שיגור מוצלח של טיל ה'שיהאב-3', המגיע לטווח של כ-1,300 ק"מ - כלומר, מסוגל לפגוע כיום בכל נקודה בישראל, בבסיסים אמריקנים במפרץ הפרסי ובחלק משטחה של טורקיה.
אירן החלה בפיתוח הטיל 'שיהאב-3' בשנת 1992. הטיל פותח על בסיס הטיל הצפון-קוריאני 'נודונג-1' ושופר באמצעות טכנולוגיה רוסית. את הטיל ניתן לחמש בראש קרבי המכיל כחצי טון חומר נפץ - או בראש נפץ גרעיני.
בביקורו בטורקיה לפני כשנה, אמר שר הביטחון שאול מופז, כי בנוסף ל'שיהאב-3', אירן מפתחת טילי קרקע-קרקע ארוכי טווח מדגמי 'שיהאב-4' ו'שיהאב-5'. ה'שיהאב-5' יוכל לפגוע בשיטחה של ארה"ב.
"באשר לטילי ה'שיהאב-4' ו'שיהאב-5', אינני בטוח שיש לנו הערכה מדויקת, אבל אנחנו מכירים את הכוונות של אירן. הם מתכננים לפתח טילים כאלה. האם הם בשלבי הבשלה? אינני יכול למסור במדויק, אבל תוך מספר שנים הם עלולים להגיע ליכולת טילית ארוכת טווח. הטילים עלו כבר מזמן על צגי המחשב ועל שולחנות השרטוט", אמר מופז.
טיל ה'שיהאב-4' מבוסס על הטיל הבליסטי הסובייטי לטווח בינוני מדגם 'SS4', הנושא ראש נפץ במשקל 1 טון ומסוגל להגיע לטווח של עד 2,000 ק"מ
ה'שיהאב-5' מבוסס על טילים צפון-קוריאנים מסדרת 'טאיפו-דונג 1 ו'טאיפו-דונג 2', המסוגלים להגיע לטווח של עד 5,600 ק"מ.
בימים האחרונים מתפרסמות ידיעות והערכות בארה"ב, כי בכוונת ישראל לתקוף בקרוב את מתקני הגרעין באירן. אירן הזהירה בעבר כי תגיב לתקיפה ישראלית בירי טילי קרקע-קרקע [ראו קישורים].

תאריך:  20/05/2004   |   עודכן:  24/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
היום ב-12:00 יתכנסו חברי הלובי הדתי בכנסת והרבנים הראשיים להחליט על המשך צעדיהם במאבק נגד הלנת השכר לשירותי הדת; על הצעד מנצח ח"כ אלי ישי בגיבויו המלא של הרב עובדיה יוסף; הרב הראשי הספרדי עמר כמעט התייאש - קורא להתחיל להתפלל
נועם שרביט ואיי.פי.
החוגגים בעיר רמאדי ירו באוויר, כמיטב המסורת הערבית, וטייס המסוק השיב באש; בהרוגים 15 ילדים ו-10 נשים; צבא ארה"ב: מדובר בחמושים ולא בחתונה; תקרית דומה אירעה ביולי 2002 באפגניסטן, אז הרגו האמריקנים 47 חוגגים ופצעו 117, באותן נסיבות
גל ברגר
כוח מגדוד נחשון פתח באש לעבר מחבל חמוש בצפון השומרון; רכב שחנה בסמוך אליו החל להימלט; גורמי צבא: מדובר בתושב אום אל-פאחם, כפי הנראה סוחר נשק; גורמי ביטחון: ירידה בהיקף התארגנויות הטרור של ערבים-ישראלים
רנית נחום-הלוי
את ההחלטה קיבל מנכ"ל משרד הפנים בעצה אחת עם השר; במשרד הפנים מסבירים: מדובר בסבב מינויים אשר אינם קשורים לרצף הפניות והביקורת שהושמעה לאחרונה לשר על גדז'; לדבריהם, גדז' יועבר לתפקיד בכיר אחר במשרד
גל ברגר, נועם שרביט
אמש: טנק ירה 4 פגזים לעבר בית נטוש ברפיח, כדי להרתיע החמושים בתהלוכה שהתקרבה לאזור הפעילות של צה"ל; הפלשתינים ניפחו מספר ההרוגים לכדי 23; מופז: הפעולה ברפיח חיונית ותימשך כסדרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il