X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
האופוזיציה כוללת: ח"כ בנימין בן-אליעזר, מתן וילנאי ואפרים סנה; הללו מבקשים שנשיאות הוועידה לא תאפשר לחברי עם אחד להצביע בעד המשך כהונת פרס; הבוקר תכריע הנשיאות בסוגיה זו
▪  ▪  ▪

ועידת העבודה המתכנסת (יום ה', 20.5.04) בשעה 16:00 במרכז הקונגרסים בגני התערוכה בתל אביב, כדי לאשר את המיזוג עם סיעת עם אחד, מתכנסת באווירה של משבר.
אופוזיציה חדשה בתוך המפלגה מאיימת על יציבותה, באם המיזוג עם סיעת עם אחד יאושר: נשיאות הוועידה דחתה הבוקר את בקשת חברי הכנסת למנוע את השתתפות חברי עם אחד בהצבעה על המשך כהונת שמעון פרס בראשות התנועה. בעם אחד אומרים: "יש הסכם חתום בראשי תיבות".
בקרב בכירים במפלגה שורר זעם על שנשיאות הוועידה לא אישרה את בקשתם, כאמור, ואלו מודים בפני Nfc: 'יצא המרצע מהשק, האינטרסים האישיים שפרס שומר לעצמו, הם אלו הגורמים לפילוג המפלגה'. עוד הסבירו הגורמים, כי מלשכת פרס הציעו היום הצעת פשרה המקבלת את הצעות הח"כים, למעט הסעיף העוסק בהמשך כהונתו.
"זה תמוה שכרגע כל המהלך יכול להתבצע בקונצנזוס מלא, אך רק התעקשות אנשי פרס להמשיך את כהונתו כיו"ר זמני בניגוד לחוקה, היא זו המפלגת אותנו". ח"כ אפרים סנה מוסיף: "חשוב לסכם שחברי המרכז החדשים [עם אחד] לא ישתתפו בהצבעות שתקבענה תפקידים בכירים שכבר הוסכם עליהם בעבר. אחת האפשרויות היא, הארכת כהונתו של פרס. השינויים שאנו מבקשים לעסוק בהסכם נועדו להגן על המפלגה ולמנוע התפלגות חוזרת שלה".
במקביל לפגישות שקיים בשבוע האחרון יו"ר האופוזיציה, שמעון פרס, עם ח"כ עמיר פרץ (עם אחד), קיימו חברי הכנסת מתן וילנאי, בנימין בן-אליעזר, ואפרים סנה, פגישות עם חברים חדשים במרכז, במטרה לשכנעם שלא להגיע לוועידה או להימנע בהצבעה על המיזוג. בנוסף, השיכו חברי הכנסת כ-700 חתימות של חברי עבודה המתנגדים להתערבות בהצבעה של חברי עם אחד.
ההתנגדות העיקשת הזו נובעת בעיקרה מחשש לקיומו של הסכם סמוי, ולו בעל-פה, בין פרס לפרץ, מה שעלול לערער את מעמדם של ותיקי המפלגה. למעשה, אם תאושר היום ההצבעה על המיזוג, הרי שהיא תכריע,: מי יהיה האיש החזק במוסדות העבודה: פרס, בן-אליעזר, סנה, או וילנאי - שהגיע למקום הראשון בפריימריס.
ועוד: האם פרץ בשיתוף עם אנשיו יאפשר לפרס להאריך את הקדנציה שלו לראשות המפלגה עד 2006 [היום מאושרת כהונתו עד דצמבר 2005]. הדבר השלישי: האם ישנה הבנה בין פרס לפרץ, לפיה אם פרס לא רץ לקדנציה נוספת, הוא מאפשר לפרץ לרוץ במקומו, ובכך לדלג על הדור הוותיק במפלגה ומקימי המפלגה, בין היתר, אהוד ברק.
יו"ר צוות התגובות של העבודה, ח"כ אופיר פינס-פז, מנסה לשכנע בחשיבות המיזוג: "המהלך הזה מחבק אותנו. עברנו מהלכים קשים של חברים שנטשו אותנו, לא הצביעו לנו, ועכשיו סוף סוף משתנה המגמה ואנשים חוזרים הביתה ומתאחדים".
תאריך:  20/05/2004   |   עודכן:  20/05/2004
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
היה שמור בחנות אמנות שבמרכז פומפידו; מוערך ב-3 מיליון דולר; המשטרה פתחה בחקירה
עומר כרמון
נציג החמאס בלבנון: "אם יגורש ערפאת לעזה - נקבל אותו בברכה"; "החמאס מוסיף להתרים מיליוני דולרים עבור משפחות חללי האינתיפאדה, למרות מאמצי ישראל והממשל האמריקני למנוע זאת"
אלונה קורן
נתניהו: מגזר העסקים הקטנים הוא אחד ממנועי הצמיחה החשובים במשק
עומר כרמון
רונלדיניו, אחד משחקני הכדורגל הטובים בעולם: "אני אוהב לעזור לילדים - קראתי את סיפורו של כל ילד לפני שהקדשתי לו את הכדור"
אלונה קורן
העסקים הקטנים, הממשיכים להיאבק על קיומם, שמעו על הצמיחה רק מקריאה בעיתונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il