X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הוועדה צריכה להבטיח כי מעתה תאמץ ארה"ב מדיניות שתמלא אחר התחייבויותיה ותזהה גורמים אשר ייתכן שאישרו, או ביצעו פשעי מלחמה והתעללות אחרת הקשורה לזכויות האדם בעירק, אפגניסטן, מפרץ גואנטנמו או בכל מקום אחר
▪  ▪  ▪

ארגון אמנסטי הבינ"ל קורא להקמת ועדה עצמאית על-ידי הקונגרס האמריקני, אשר תחקור את המעצרים של "המלחמה בטרור" של ארה"ב ברחבי העולם. הוועדה, שתורכב ממומחים עצמאים של הממשלה, תבחן את נהלי המעצר, מדיניותם ויישומם - ברמות הגבוהות ביותר.
[דוח אמנסטי לגבי ישראל, ראו קישור]
בחקירה מסוג זה, טוענים באמנסטי, יש ליישם שיתוף פעולה מלא מהממשלה. הוועדה חייבת להבטיח, כי מעתה תאמץ ארה"ב מדיניות אשר תמלא אחר התחייבויותיה כמו גם שתזהה גורמים אשר ייתכן שאישרו, או ביצעו פשעי מלחמה והתעללות אחרת הקשורה לזכויות האדם בעירק, אפגניסטן, מפרץ גואנטנמו או במקום אחר.
העדויות לפשעי מלחמה שבוצעו בכלא אבו-גאריב בעירק באו בעקבות טענות של אסירים על התעללות, השפלה ועוד, נגדם, במהלך השנתיים וחצי האחרונות במסגרת "המלחמה בטרור". ארה"ב ממשיכה בכל יום להפר את החוק הבינ"ל והסטנדרטים במסגרת מדיניות המעצר שלה, כך טוענים באמנסטי, על-ידי כך שהיא מחזיקה אסירים מחוץ ליד המגינה של החוק, כולל בגואנטנמו, אפגניסטן ובמקומות סודיים אחרים.
באמנסטי טוענים, כי מאז הכריזה ארה"ב על "מלחמה בטרור" מעודדת ארה"ב אקלים של עינוי ואכזריות. גישה אשר בזה לחוק הבינ"ל ולסטנדרטים, שימוש בדרכי מעצר מנותק וסודי, ודה-הומנזיציה חוזרת ונשנית של אסירים, כולל כינויים כ"רוצחים" ו"טרוריסטים", מה שיוצר, לדברי אמנסטי, תנאים בשלים לעינוי ולפשעים אחרים תחת חוק בינ"ל.
באמנסטי מדגישים, כי אף הוועידה הבינ"ל של הצלב האדום (ICRC) לא קיבלה גישה מלאה למתקני המעצר. החקירה הצבאית של האירועים בכלא אבו-גאריב בעירק, הביאה לידי כך שאסירים שונים הועברו לתאי מעצר שונים על-מנת להתחמק מאחריות ולהסתיר את התנאים האמיתייים ואת מצבם הקשה מהצלב האדום. זה האחרון דיווח בפברואר על תנאי המעצר בעירק, ברשות כוחות הקואליציה, אשר מצביע על כך שזכויותיהם של האסירים נמנעות מהם, והם נידונים להתעללות פיזית ועינוי.
באמנסטי דווח גם, כי מפקד הכוחות האמריקנים בעירק אסר על החוקרים משימוש במספר טכניקות בהן מניעת שינה מהאסירים, מצבי לחץ ושימוש בכלבים, טכניקות אשר שר ההגנה האמרקני, דולנד רמספלד, אמר לסנט, בשימוע שהתקיים ב-21 במאי, כי אושרו על-ידי הפנטגון. אמנם חלק מאותן טכניקות מפירות את איסור ההתאכזרות הבינ"ל, השפלה ואיום, השימוש בהן לא נמנע באפגניסטן, גואנטנמו ומקומות נוספים.

תאריך:  20/05/2004   |   עודכן:  22/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
כך נמסר ל-Nfc; במכתב ששיגר הרב: "נתכנס בבתי כנסת ומדרשות ביום חמישי הקרוב וכל מי שיכול לצום יום שלם או חצי יום יקבל עליו תענית מיום רביעי בתחילת מנחה"
הדר פרבר
קוסטנר ישחק את הגרסה הגברית לגב' רובינסון בסרט המבוסס על "הבוגר"; המפיק: ג'ורג' קלוני
יפעת גדות
ככל שהאנשים שתו יותר קפה או משקאות אחרים המכילים קפאין, כך נטייתם לפתח נזק בכבד היתה נמוכה יותר; הממצאים היו זהים בכל קבוצות הגיל, המין והשיוך האתני
הדר פרבר
יוסטון מחלימה מטיפול במרכז גמילה; סיבוב ההופעות בקיץ יכלול את וויטני יוסטון, נטלי קול ודיון וורוויק
הדר פרבר
שוקלת רכישת סטודיו הסרטים האמריקני MGM
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il