X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
משלחת אירנית ביקרה בבית משפחת המחבל סמיר קונטאר; סוכנות רויטרס דיווחה אתמול: גופותיהם של רון ארד ושלושת נעדרי סולטן יעקוב - בידי החיזבאללה
▪  ▪  ▪

משלחת של השגרירות האירנית בביירות ביקרה (יום ד', 19.5.04) בבית אמו של המחבל, סמיר קונטאר, אשר פיקד על החוליה שביצעה את פיגוע הטרור בנהריה ב-22.4.79, בו נרצחו חמישה ישראלים.
בראש המשלחת עמד הדיפלומט האירני, חאמיד רזה דחקאני, אשר מסר לכתבים לאחר הפגישה: "ישנן עדויות כי שלושת הדיפלומטים האירנים וצלם סוכנות הידיעות האירנית הנעדרים מאז שנת 1982, נמצאים כעת בכלא ישראלי. טענו תמיד, כי כל הדיפלומטים האירנים ואסירים אחרים חייבים להשתחרר מבתי הכלא של המשטר הציוני", אמר.
כזכור, ארבעת האירנים נעלמו במחסום 'ברברה', צפונית לביירות, ב-4 ליולי 1982. אירן טוענת כי בידיה הוכחות מוצקות לכך שהארבעה כלואים בישראל. לטענתה, עמותה נצרתית העוסקת בזכויות האסיר, בראשה עמד תושב נצרת שנפטר בנתיים, אלברט חביבאללה, העבירה מידע בשנת 1997, לפיו נמצאים הדיפלומטים בישראל.
על-פי הטענה האירנית, הארבעה נתפסו במחסום 'ברברה' בידי כוחותיו של מפקד הפלנגות הנוצריות, סמיר ג'עגע, והועברו לישראל במבצע סודי בחודש מאי 1990, באמצעות ספינה.
שר החוץ האירני טען לפני חודשים אחדים, כי ישראל הודתה בשנת 1992, כי שישה אזרחים לבנונים אשר נתפסו בידי כוחותיו של סמיר ג'עג'ע בשנת 1987 והוחזקו בכלא 'אדוניס' בפרברי ביירות, כלואים כעת כ"קלפי מיקוח" בישראל.
משפחת קונטאר סיפרה לפני חודשים אחדים, כי הם מקבלים באופן שוטף מכתבים מסמיר. הם סיפרו כי המחבל לומד כרגע בהתכתבות באוניברסיטת ת"א, ומכין עבודה בנושא "סתירות בין ביטחון ודמוקרטיה בישראל".
ביום ד' (19.5.04) דיווחה סוכנות הידיעות 'רויטרס' מביירות, כי החיזבאללה מחזיק בגופתו של הנווט הישראלי, רון ארד, ובגופות שלושת חיילי צה"ל הנעדרים מאז קרב סולטן יעקוב.
ישראל התנתה את שיחרורו של קונטאר מהכלא הישראלי, בקבלת "מידע מוצק" על גורלו של ארד.
רקע: הקרב בסולטן-יעקב
ב-11 ביוני 1982 הוכרזו 5 חיילים ישראלים כנעדרים. היה זה אחד הקרבות הקשים והטראגיים בתולדות צה"ל, בו נהרגו כ-20 לוחמים ועשרות אחרים נפצעו. מספר שנים אחר כך, הוחזרו לישראל שניים מהשבויים - אריאל ליברמן וחזי שי, במסגרת עסקת חילופי שבויים עם סוריה וארגון החזית העממית לשחרור פלשתין, בראשות אחמד ג'יבריל.
שלושה חיילים - טנקיסטים מישיבות ה'הסדר' - זכריה באומל, יהודה כץ וצבי פלדמן - עדיין נעדרים. זכריה באומל הוא אזרח אמריקני. מאז הקרב, נתקבלו דיווחים סותרים באשר למקום הימצאם ומצבם של הנעדרים. לפני עשר שנים קיבל יונה באומל מיאסר ערפאת, חצי מהדיסקית של בנו, מה שחיזק את הערכתו כי בנו חי.
רון ארד
ב-16 באוקטובר, במהלך תקיפת חיל האוויר באזור צידון נפגע מטוס פנטום, ושני אנשי צוותו נטשו את המטוס. הטייס חולץ, וכוחות החילוץ לא הצליחו להגיע אל הנווט שהסתתר. מאז יום נפילתו של רון ארד בשבי המחבלים, מנהלת מדינת ישראל מגעים עם כל גורם אפשרי לשחרורו ולהשגת מידע על גורלו.
על-פי הידוע, הועבר ארד על-ידי ארגון אמל לביירות. מאוחר יותר ניהלה ישראל מו"מ עם ראש הארגון לשם הגעה להסכם, אך ללא תוצאות.
עם השנים נמסר, כי ארד הועבר לאירן בידי מוסטאפה דיראני. האירנים מעולם לא הודו כי ארד בידיהם.

תאריך:  20/05/2004   |   עודכן:  20/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
ארגונים למען הילד דורשים כי החוק הבריטי ישונה ויעניק לילדים את אותה הגנה הניתנת למבוגרים
רועי כוכבי
התוכנית הצה"לית להרחבת הציר, החוצץ בין גבול ישראל-מצרים לעיר רפיח, מחייבת ככל הנראה הרס מספר רב של מבנים בעיר, שאינו עומד בקריטריון הצורך המיידי של בג"צ
מירב לוי
האיש הסתנן לישראל בשנת 1997 דרך מצרים; המשטרה חושדת כי עשה שימוש במדים לצרכיו והצליח באמצעותם להסוות את היותו שוהה בלתי חוקי
מירב לוי, נועם שרביט
בהתאם להחלטת הממונה על ההגבלים העסקיים תפסיק אקו"ם את פעילותה ב-29.5.04; בעקבות זאת יפוג תוקפם של רישיונות השימוש שהוענקו ללקוחות, אשר ייאלצו להתקשר עם כל אחד מ-4,800 היוצרים הישראלים
הדר פרבר
בערב תתקיים סדרת הרצאות המלווה את סדרת הסרטים ומתארת צדדים באפוקליפסה של זמננו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il