X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ישעיהו (טוקו) חמדני, בן 23 מתל אביב, הורשע בעבירה של התנהגות פסולה במקום ציבורי; "ירקתי על גוש אבנים שהניחו אמנים", "זה היה אקט מחאה נגד פולחן ההסתה", הסביר את מעשהו; משפטם של שני מבזים נוספים טרם הסתיים
▪  ▪  ▪
משפטה טרם הסתיים. איריס כהן

עונש סביר. חמדני

   רנית נחום-הלוי
יובל רבין: רה"מ צריך להתנצל על התבטאויותיו שנשמעו קודם לרצח רבין

שופטת בית משפט השלום בתל אביב, דניאלה שריזלי, גזרה היום 3 חודשי מאסר על-תנאי למשך שנתיים על ישעיהו (טוקו) חמדני (23) מתל אביב, שירק על האנדרטה לזכרו של יצחק רבין בתל אביב בפני מצלמות ערוץ 2, ב-27 באוקטובר 2003.
חמדני, שהורשע בעבירה של התנהגות פסולה במקום ציבורי, לפי סעיף 216(א)(3) לחוק העונשין, חוייב לחתום גם על התחייבות בסך 1,500 ש"ח להימנע מעבירה, אותה ישלם אם יבצע שוב עבירה דומה בשנתיים הקרובות.
כמה ימים לאחר המקרה, חזר חמדני לכיכר רבין, שם הציג את עצמו כ"איש ימין, חוזר בשאלה", ואמר: "אני מתנצל על המעשה בפני משפחת רבין". הוא אף כתב מכתב התנצלות למשפחה והניח על האנדרטה זר פרחים.
חמדני עצמו הודה במיוחס לו, ובהתחשב בעברו הנקי עונשו נראה הולם. השופטת שריזלי יצאה חוצץ נגד המעשה, עליו אמרה כי "ייקצרו המילים מלהביע את מלוא החומרה שבאה לידי ביטוי בו".
"מי שיורק על האנדרטה ועושה כן לעיני עוברים ושבים ועוד מגדיל לעשות לפני מצלמות תקשורת, פוגע בערכים ציבוריים של העם והמדינה, ופוגע בזכרו של מנהיג דגול", כתבה שריזלי בהכרעת הדין.
"ירקתי על גוש אבנים שהניחו אמנים... נכון שיריקה על אנדרטה יש בזה מעשה פרובוקטיבי... ירקתי על האנדרטה כי חשתי שהיא גורמת לפילוג בעם", הסביר היום חמדני את מעשיו. "מלכתחילה לא התכוונתי לפגוע בכבודו של איש. לא הייתי קיצוני ולא ימני. היום אני מבין ששנאה לא מביאה לשום מקום ושיש אנשים שונים ממני. זה היה אקט מחאה נגד פולחן ההסתה".
חקירת האירוע נוהלה במרחב ירקון וכתב האישום הוגש על-ידי מפלג תביעות תל אביב.
נמשכים משפטיהם של אבי סלח ואיריס כהן שביזו אף הם את האנדרטה
כזכור, כתבי אישום דומים הוגשו לבית משפט השלום בתל אביב נגד אבי סלח (19) מתל אביב, עובד עיריה שפוטר בעקבות המעשה. סלח נאשם אף הוא ביריקה על האנדרטה, וכן בעבירה של איומים, לאחר שקילל אזרח שהיה עד ראיה ואיים עליו, בשל כך ששאל אותו לפשר מעשיו. בתגובה, החל סלח לגדף את האזרח ואיים עליו באומרו: "בוא החוצה, אני אראה לך מה זה לירוק על האנדרטה". לאחר מספר דקות, ומשיצא האזרח מהבניין, ניגש אליו סלח, נעמד מולו ואיים עליו באומרו: "אני אקרע אותך".
כתב אישום שלישי הוגש נגד איריס כהן (39) מירושלים, שריססה בצבע קיר ובו כתובת הנצחה של רבין. על-גבי הלוחות השקופים המשמרים את קירות האנדרטה, רשמה כהן בטוש שחור את הכיתוב "לא למורשת!", "תמונות ערפאת רוצח", "היהודים לא הורדו", "1,000 יהודים נרצחו בפקודתו של ראש אש"ף", "שקר רוצח", ו-"ארור פרס, ארורה דליה רבין". היא נאשמת גם בעבירה של פגיעה בבנייני ציבור ובמצבות.
בעת שהובלה כהן למשטרת מרחב ירקון לשם חקירה, היא עלבה בשוטר המוצב דרך קבע בעיריית תל אביב, סמ"ר אילן אלשייך, בכך שאמרה לו: "הלוואי שתמות בפיגוע טרור". מכתב האישום נגד כהן עולה, כי בעברה 3 הרשעות קודמות, בין השאר בגין הפרעה לשוטר במילוי תפקידו והעלבת עובד ציבור.
משפטם של השניים עדיין לא הסתיים.

תאריך:  20/05/2004   |   עודכן:  20/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
במשך 5 שנים הפרה החברה את תנאי רשיון העסק שנקבעו לה על-ידי המשרד לאיכות הסביבה, בכך שחרגה בפליטת מזהמים לאוויר מהקבוע בתנאים; החריגות בפליטת המזהמים מארובות המפעל הגיעו, בתקופות מסוימות, לכדי מאות ואלפי אחוזים
רועי כוכבי
המטען הונח במגרש החניה של מקדונלד'ס - מספר מכוניות ניזוקו; זהות האחראים למעשה אינה ידועה, אך סניפי מקדולנד'ס מהווים יעד פופולרי לפגיעה מצד ארגוני שמאל ומתנגדי הגלובליזציה; גם ברומא נרשם היום ניסיון לפגוע בסניף של ענק ההמבורגרים
רועי כוכבי
שטולברג, שעתרה לבג"צ בבקשה להורות לצה"ל לשלבה במערך ה"מחבט" (וולקן), עומדת לפני שחרור מהצבא; עם זאת, שדולת הנשים טוענת כי לעתירתה חשיבות ציבורית מיוחד, המצדיקה את צירוף השדולה להליך כעותרת ציבורית
נועם שרביט
נשיא בית משפט השלום בבירה, השופט אמנון כהן, נמנע מלהכריע בשאלה הטעונה: האם הסיסמה גזענית; זיכויו של דוד העברי התבסס על נימוקים עובדתיים; עם זאת, הוא הורשע בשיבוש הליכי משפט
גל ברגר
משלחת של 4 ישראלים עמדה בחדר האח"מים במעבר הגבול בגשר אלנבי, כשלפתע הפתיע שוטר ירדני שפרץ למקום ופתח באש; הוא הצליח לירות כדור בודד ואז נתקל ב"מעצור" בנשק; השוטרים במקום התנפלו עליו וכפתו אותו; קצינים ירדנים התקשרו להתנצל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il