X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ראש הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית: אי אפשר להפריד בין ישראל לפרויקט הגרעין האירני; "כל עוד מדינות חשות חוסר-ביטחון, הן ימשיכו לנסות ולפתח נשק להשמדה המונית"; אל-ברדעי יגיע לביקור בישראל בחודש יולי
▪  ▪  ▪

ראש הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית, מוחמד אל-ברדעי, אמר (יום ה', 20.5.04) בראיון לעיתון האמריקני, ניוזוויק, כי לא יהיה שלום במזרח התיכון מבלי שישראל תתפרק מכלי הנשק להשמדה המונית ברשותה.
"יש תחושה של תסכול ואי-אונות באזור, משום שישראל נותרת מחוץ למשחק", אמר אל-ברדעי והוסיף: "המזרח התיכון הוא האזור המסוכן ביותר בתחום הפצת הנשק להשמדה המונית, משום שאין בו איזון ביטחוני".
"חייבים לעבוד כל תבנית ביטחונית חדשה באזור, בדיוק כפי שפועלים בנושא תהליך השלום. לצערי, זה לא קורה. הדגש היה תמיד על אדמה תמורת שלום, אך אין דיון רציני בנושא דרישות הביטחון. איני רואה סיכוי לשלום בר-קיימא במזרח התיכון, מבלי שהאזור יהיה נקי מנשק כימי, ביולוגי וגרעיני".
"הנושא האירני מהווה חלק מהביטחון העולמי, אי אפשר לעסוק בנושא הפצת הנשק להשמדה המונית באירן, מבלי לעסוק בתבנית הביטחונית העולמית. כל עוד מדינות חשות חוסר-ביטחון ולא משנה מאיזו סיבה, הן ימשיכו לנסות ולפתח נשק להשמדה המונית".
כזכור, לפני כשבועיים אמר אל-ברדעי בהופיעו בפני הוועדה לענייני חוץ של הפרלמנט הצרפתי: "ישראל יושבת על יכולת גרעינית, אך דווקא על כל האחרים מוטלות מגבלות, בנוסף לכך שהם נקראים לאמץ את האמנה לאי הפצת נשק גרעיני".
אל-ברדעי צפוי להגיע לישראל בעוד כחודשיים בהזמנת ממשלת ישראל. שגרירת ישראל בסוכנות לאנרגיה אטומית, גבריאלה גפני, מסרה כי פרטי הביקור תוכננו במשך חודשים רבים. אל-ברדעי צפוי להיפגש עם ראש הממשלה, אריאל שרון, שר החוץ, סילבן שלום, ובכירים בוועדה הישראלית לאנרגיה אטומית.
כלי תקשורת בארה"ב דיווחו בתחילת השבוע על התרבות הסימנים להתקפה ישראלית קרבה על מתקני הגרעין באירן. על-פי הדיווח, קיבל לאחרונה ראש הממשלה, אריאל שרון, דוח הקורא לו להורות על תקיפות מנע באירן, כדי למנוע ממנה לפתח נשק גרעיני.
על-פי דיווחים נוספים, ראש ממשלת ישראל, אריאל שרון, ונשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, דנו ביחידות במהלך פגישתם האחרונה ב-14 לאפריל, באיום הנובע מפרויקט הגרעין האירני.
הממשל האמריקני מקיים כעת דיונים בניסיון להעריך את ההשלכות שיהיו להתקפה הישראלית על המצב הפוליטי בעירק ובמפרץ הפרסי, ועל צבא ארה"ב.
סוכנות הידיעות האירנית מסרה לפני כשבועיים מפי מקור דיפלומטי בווינה (מקום מושבה של הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית, ע.כ), כי ביקורו של ראש הסוכנות, מוחמד אל-ברדעי, בחודש יולי, ינוצל כדי לחשוף לראשונה את יכולתה הגרעינית של ישראל.
הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית אמורה להתכנס בוינה ב-14 ליוני, כדי לקבוע אם אירן עומדת בהתחייבויותיה שניתנו עם חתימתה על האמנה לאי הפצת נשק גרעיני. בסוכנות הבינ"ל טוענים, כי פקחי הסוכנות לא יצליחו להשלים עד החודש הבא את משימתם באירן. לדבריהם, בדיקת הממצאים שנאספו תושלם רק לקראת סוף השנה. לפיכך, בישיבה הקרובה ב-14 ליוני לא צפויה החלטה.
מהמידע שאספו עד כה פקחי האו"ם, התגבר מאד החשד כי אירן אכן מנסה לפתח נשק גרעיני. עד כה פורסם כי בשני אתרים נמצאו עדויות להעשרת אורניום ברמה גבוהה: במתקן לייצור חשמל בטהרן, ובמתקן להעשרת אורניום בנתנז, 250 ק"מ דרומית לבירה. אולם פקחי הסוכנות מצאו עדויות לרמה גבוהה של העשרת אורניום גם באתרים נוספים. הודעה על כך תימסר בזמן הקרוב [ראו קישורים].

תאריך:  21/05/2004   |   עודכן:  24/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
צה"ל הסב בשבוע שעבר שני טנקי מרכבה למשימות טיפול רפואי ופינוי פצועים; כך מדווח ביטאון צה"ל "במחנה"; ההחלטה נפלה בעקבות האירועים האחרונים ברצועת עזה; בקרוב יוסבו טנקים נוספים
גל ברגר
ה"בנ"ישים" יוקצו לטובת משימות תעסוקה בחודשיים האחרונים לשירותם; למעלה מ-10 פלוגות יחליפו מדי שנה פלוגות מילואימניקים; החיסכון: 8 מיליון שקל; גורם בכיר במפקדת זרוע היבשה: "המטרה - חסכון במשאבים והפחתת הנטל מעל המילואימניקים"
גל ברגר
הפסגה הערבית ה-16 תתכנס מחר בטוניס, אלא אם משהו ישתבש בדרך; לא מעט מנהיגים ייעדרו ממנה; במאמץ של הרגע האחרון מנסים לשכנע את כעת שליט לוב ומלך בחריין להשתתף בפסגה; דיונים סוערים לא יהיו שם, ולא מסתמנת החלטה תקיפה נגד ישראל
אלונה קורן
פורבס תומך בקפיטליזם וכלכלת השוק החופשי; כמו כן הוא תומך בהפחתת מיסים
עומר כרמון
מערכת Nfc, חדשות מחלקה ראשונה, ממליצה על טיולים, סיורים ואירועי תיירות ברחבי ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il