X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מבצע ''קשת בענן'' החזיק מעמד 72 שעות בלבד:

בעקבות לחץ אמריקני: צה"ל נערך מחוץ לרפיח

גורמים פלשתינים דיווחו הבוקר כי צה"ל הסיג כוחות חי"ר וטנקים משכונת תל-סולטאן וברזיל ברפיח; במקביל, הביעו הסתייגות וטענו כי מדובר בפריסה מחדש; בצה"ל מדגישים: לא מדובר ביציאת כוחות אלא בתחלופת כוחות
▪  ▪  ▪

גורמים פלשתינים מדווחים כי עם עלות השחר (ו', 21.5.04) החל צה"ל להוציא כוחות חי"ר ושריון ממחנה הפליטים רפיח. כך מוסרת הבוקר סוכנות הידיעות AP.
על-פי הדיווח, טנקים של צה"ל עזבו את שכונת תל-סולטאן, בצפון-מערב רפיח, בה התמקד מבצע "קשת בענן" בשלושת הימים האחרונים, וכן את שכונת ברזיל בדרום-מזרח העיר, אליה נכנסו כוחות צה"ל רק אתמול. גורמי ביטחון פלשתינים מסרו, כי צלפים של צה"ל עדיין ממוקמים על גגות הבתים ומסוקי קרב עדיין חגים בשמי האזור.
"הפלשתינים יצאו לרחובות"
על-פי סוכנות AP, מאות פליטים פלשתינים בשכונת תל-סולטאן יצאו לרחובות מייד עם נסיגת כוחות צה"ל, במטרה לאמוד את הנזקים לתשתית בשכונה. רופא מקומי מסר, כי כוחות צה"ל פתחו באש וקראו לתושבים לחזור לבתים.
"בקושי זיהיתי את הרחוב שלי", אמר עבד אל-רחים אבו ג'אזר, מורה פלשתיני בן 42 משכונת תל-סולטאן, "איני חושב שרעידת אדמה יכולה לזרוע הרס כמו זה שזרע הצבא הישראלי". גורמים רפואיים טענו, כי שיירות אספקה וסיוע עדיין לא יכולות להיכנס למחנה הפליטים.
בסוכנות הידיעות רויטרס דווח, כי מאות פליטים שבו לבתיהם. עוד נמסר על-ידי הסוכנות, כי 25 בתים נהרסו במהלך המבצע. בסוכנות AP דווח על 43 בתים שנהרסו מאז יום שלישי. "תודה לאל שהיה לנו זמן לעזוב", אומרת נעימה אבו ג'רידה, "לצערנו, לא היתה לנו הזדמנות לקחת עמנו את מיטלטלנו".
נסיגה או לא - דיווחים סותרים בצד הפלשתיני
על אף הידיעות על נסיגת כוחות צה"ל מתל-סולטאן, מביעים הפלשתינים הסתייגות ואומרים כי לא ברור האם המבצע הסתיים. גורמי ביטחון פלשתינים ציינו כי ייתכן ומדובר ב"רענון" כוחות בלבד. בסוכנות הידיעות הפלשתינית "וופא" דווח הבוקר, כי צה"ל דווקא תגבר כוחות ברפיח. ברשת אל-ג'זירה דווח הבוקר, כי כוחות צה"ל נפרסו מחדש מחוץ לשכונת תל-סולטאן.
צה"ל: תחלופת כוחות בלבד
בצה"ל דוחים הבוקר את הדיווחים על יציאה מרפיח וסיום המבצע, שנכנס ליומו הרביעי. גורמי צבא אמרו ל-Nfc כי מדובר ב"תחלופת" כוחות בלבד. בצה"ל מדגישים כי הפעילות לאיתור מנהרות להברחת אמצעי לחימה תימשך.
בשעות אלה נפרסים כוחות צה"ל במרחב תל-סולטאן במטרה לבודד את השכונה מיתר חלקי רפיח, על-מנת למנוע זליגת אמצעי אמצעי לחימה ומעבר חמושים. בשכונת ברזיל, אומרים בצה"ל, עדיין פועלים כוחות של חטיבת גבעתי.
הפלשתינים: 40 הרוגים
במהלך שלושת ימי המבצע הראשונים, טוענים הפלשתינים, נהרגו 40 בני אדם במרחב רפיח. כ-10 מהם - במהלך ההפגזה שלשום, סמוך להפגנה שיצאה ממרכז רפיח לעבר שכונת תל-סולטאן. הבוקר מדווחים הפלשתינים כי מת מפצעיו אחמד אבו סיאם, בן 45, שנפצע בשבת שעברה, עוד בטרם החל מבצע "קשת בענן".
הרחבת ציר פילדלפי: מזוז מבקש תוכנית מצומצמת
בישראל, בתוך כך, נכנסים להילוך גבוה הדיונים על התוכנית הצה"לית להרחבת ציר פילדלפי. הרחבת הציר נדרשת על-מנת להקשות על חפירות המנהרות מרפיח ה"ישראלית" לרפיח המצרית, ולסכל הברחת אמצעי לחימה לרצועה.
לפני ימים אחדים ציין הרמטכ"ל, משה (בוגי) יעלון, כי ייתכן שצה"ל ידרוש את הריסתם של מאות מבנים ברפיח לשם הרחבת הציר הבעייתי. נוכח קשיים משפטיים שונים, פנימיים ובינלאומיים, התקיים אתמול דיון בלשכת היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז בסוגיה זו. בתום הדיון, בו השתתפו אנשי פיקוד דרום, נציגי הפרקליטות הצבאית ואנשי פרקליטות המדינה, הנחה מזוז את גורמי הצבא לעבד תוכנית מצומצמת להרחבת ציר פילדלפי, תוכנית שתוכל לעמוד במבחן בג"צ ותהלום את כללי המשפט ההומניטרי הבינלאומי. [ראו קישור].

תאריך:  21/05/2004   |   עודכן:  21/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
ראש הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית: אי אפשר להפריד בין ישראל לפרויקט הגרעין האירני; "כל עוד מדינות חשות חוסר-ביטחון, הן ימשיכו לנסות ולפתח נשק להשמדה המונית"; אל-ברדעי יגיע לביקור בישראל בחודש יולי
מחלקה ראשונה
צה"ל הסב בשבוע שעבר שני טנקי מרכבה למשימות טיפול רפואי ופינוי פצועים; כך מדווח ביטאון צה"ל "במחנה"; ההחלטה נפלה בעקבות האירועים האחרונים ברצועת עזה; בקרוב יוסבו טנקים נוספים
גל ברגר
ה"בנ"ישים" יוקצו לטובת משימות תעסוקה בחודשיים האחרונים לשירותם; למעלה מ-10 פלוגות יחליפו מדי שנה פלוגות מילואימניקים; החיסכון: 8 מיליון שקל; גורם בכיר במפקדת זרוע היבשה: "המטרה - חסכון במשאבים והפחתת הנטל מעל המילואימניקים"
גל ברגר
הפסגה הערבית ה-16 תתכנס מחר בטוניס, אלא אם משהו ישתבש בדרך; לא מעט מנהיגים ייעדרו ממנה; במאמץ של הרגע האחרון מנסים לשכנע את כעת שליט לוב ומלך בחריין להשתתף בפסגה; דיונים סוערים לא יהיו שם, ולא מסתמנת החלטה תקיפה נגד ישראל
אלונה קורן
פורבס תומך בקפיטליזם וכלכלת השוק החופשי; כמו כן הוא תומך בהפחתת מיסים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il