X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בוש במסר ישיר לעם העירקי: ב-30 ביוני יועבר השלטון לידיכם ותיפתח בעירק שגרירות אמריקנית; בראיון רווי חנופה מצד בוש, שנפתח ב"אהלן וסהלן" במבטא אמריקני, הביע בוש התנגדות להקמת ממשלה שיעית בשליטה אירנית; באשר לפרשת אבו ע'ריב אמר בוש: "האחראים ייענשו"
▪  ▪  ▪

ראיון היסטורי: נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, מבקש להעביר מסר ברור לעם העירקי: החיילים המתעללים באבו ע'ריב יבואו על עונשם. בוש אמר את הדברים (ה', 20.5.04) בראיון ראשון לעיתון עירקי.
בראיון לעיתון "א-זמאן" היוצא בלונדון, אומר בוש: "אני רוצה שהעם העירקי יקשיב היטב: אמרו לי שהעירקים חוששים כי ארה"ב לא תמלא אחר התחייבויותיה. אבל אני אומר לכם שלא אפר את התחייבותי ואסייע לעירק - עד שתהפוך למדינה עצמאית". הראיון היה גדוש בביטויי חנופה משהו, מצד הנשיא בוש, דוגמת: "זו שאלה טובה", "זו שאלה מצויינת".
המראיין, סאדק רחים, בחר לציין את המשפט הראשון שיצא מפיו של הנשיא בוש בראשית הפגישה ביניהם: "אהלן וסהלן". בוש הדגיש כי השלטון בעירק יועבר לידי ממשלה זמנית במועד המתוכנן, קרי ב-30 ביוני.
"זהו תאריך חשוב עבור עירק החדשה... כשארה"ב אומרת משהו היא מתכוונת אליו. בתאריך הזה תכונן ממשלה עירקית חדשה במקום המושל פול ברמר ומועצת השלטון הזמנית".
בוש ציין כי באותו היום תיפתח שגרירות אמריקנית בעירק בראשות השגריר ניקרו בונטי. "הוא ייטול על עצמו את שיקומה של עירק בהתאם לחבילת הסיוע שאושרה בקונגרס... כמו כן, אנו נמשיך לסייע לממשלה החדשה בערוצים הביטחוניים, לרבות אימון המשטרה העירקית, מנגנוני הביטחון והצבא".
במשפט חוצב להבות, אומר בוש: "אנו נהיה כאן, למענכם, על-מנת לסייע לכם לממש את חלומותיכם".
בנוגע לאירועים בכלא אבו ע'ריב, שעוררו גל מחאה בעולם, מדגיש בוש לעם העירקי: "ההתנהגות הזו אינה משקפת את דרכם של ארה"ב או העם האמריקני... העם העירקי והעולם כולו ייווכחו שארה"ב תמצה את החקירות עד תום, ואנו נגלה מי נתן את ההוראות. החקירות שאנו מבצעים שונות מהמצב בימי סדאם... הצדק ייצא לאור".
לסיכום, אומר בוש, כי אינו סבור שתקום בעירק ממשלה שיעית שתהיה תחת שליטה אירנית. "על השיעים, הסונים והכורדים לפעול יחד למען אינטרס משותף".

תאריך:  21/05/2004   |   עודכן:  21/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
גורמים פלשתינים דיווחו הבוקר כי צה"ל הסיג כוחות חי"ר וטנקים משכונת תל-סולטאן וברזיל ברפיח; במקביל, הביעו הסתייגות וטענו כי מדובר בפריסה מחדש; בצה"ל מדגישים: לא מדובר ביציאת כוחות אלא בתחלופת כוחות
עומר כרמון
ראש הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית: אי אפשר להפריד בין ישראל לפרויקט הגרעין האירני; "כל עוד מדינות חשות חוסר-ביטחון, הן ימשיכו לנסות ולפתח נשק להשמדה המונית"; אל-ברדעי יגיע לביקור בישראל בחודש יולי
מחלקה ראשונה
צה"ל הסב בשבוע שעבר שני טנקי מרכבה למשימות טיפול רפואי ופינוי פצועים; כך מדווח ביטאון צה"ל "במחנה"; ההחלטה נפלה בעקבות האירועים האחרונים ברצועת עזה; בקרוב יוסבו טנקים נוספים
גל ברגר
ה"בנ"ישים" יוקצו לטובת משימות תעסוקה בחודשיים האחרונים לשירותם; למעלה מ-10 פלוגות יחליפו מדי שנה פלוגות מילואימניקים; החיסכון: 8 מיליון שקל; גורם בכיר במפקדת זרוע היבשה: "המטרה - חסכון במשאבים והפחתת הנטל מעל המילואימניקים"
גל ברגר
הפסגה הערבית ה-16 תתכנס מחר בטוניס, אלא אם משהו ישתבש בדרך; לא מעט מנהיגים ייעדרו ממנה; במאמץ של הרגע האחרון מנסים לשכנע את כעת שליט לוב ומלך בחריין להשתתף בפסגה; דיונים סוערים לא יהיו שם, ולא מסתמנת החלטה תקיפה נגד ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il