X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שרי החוץ של הליגה הערבית התכנסו בטוניס לדיון אחרון לפני פתיחת דיוני הפיסגה בשבת בצהריים; בירכו על החלטת ארה"ב שלא להטיל וטו במועצת הביטחון על גינוי ישראל
▪  ▪  ▪

שרי החוץ של הליגה הערבית נפגשו (יום ו', 21.5.04) לדיונים אחרונים לפני פתיחת דיוני הפיסגה הערבית בשבת (22.5.04). השרים דנו בשתי הצעות-החלטה חדשות הנוגעות להתפתחויות מאז פגישתם האחרונה בקהיר לפני כעשרה ימים: הסנקציות שהטילה ארה"ב על סוריה ופעולת צה"ל ברפיח.
הפיסגה הערבית צפויה לקבל בפעם הראשונה החלטה, הקוראת להימנע מפגיעה באזרחים: פלשתינים וישראלים. הפיסגה עצמה תחל בצהריים (שבת).
טרם פגישתם, בירכו שרי החוץ הערביים על החלטתה של ארה"ב שלא להטיל וטו במועצת הביטחון של האו"ם על ההחלטה לגנות את ישראל בשל אירועי רפיח. מזכ"ל הליגה הערבית, עמרו מוסא, אמר: "ההצבעה האמריקנית מהווה סימן חיובי, אך ממשל בוש צריך לעשות צעד נוסף, כדי שייתפס כמתווך הוגן בין ישראל לפלשתינים".
שר החוץ המצרי, אחמד מאהר, אמר: "אני מקווה שהאמריקנים הבינו סוף סוף, כי תמיכתם בישראל במסווה של 'הגנה עצמית', גורמת לישראל לפעול באלימות כנגד הפלשתינים. אני מקווה שההצבעה מהווה סימן לכך שהאמריקנים התחילו להפעיל את השפעתם על ישראל, כדי לאפשר לתהליך השלום להתחדש".
שר החוץ הירדני, מרואן מועשר: "ההימנעות האמריקנית היא טובה, אך איננו מאמינים שזה מספיק. חייבת לבוא פעולה אמריקנית שתפסיק את הפעולה הישראלית ברפיח".
נשיא לבנון, אמיל לאחוד, הוא המנהיג הערבי הראשון שהגיע ביום ו' לדיוני הפיסגה. ביממה הקרובה צפויים להצטרף אליו 12 מנהיגים נוספים ממצרים, ירדן, לבנון, קטר, מרוקו, לוב, אלג'יר, מאוריטניה, סומליה, ג'יבוטי, חוף השנהב וטוניס.
מנהיגי סעודיה, כווית, בחריין ותימן הודיעו כי לא יגיעו לטוניס, אולם נשיא תימן ומלך בחריין אישרו את השתתפותם (יום ו', 21.5.04) בפיסגת שמונה המדינות המתועשות (G-8: ארה"ב, בריטניה, איטליה, קנדה, צרפת, גרמניה יפן ורוסיה), שתיפתח ב-8 ליוני בארה"ב.
הפיסגה הערבית צפויה להסתיים ביום א' (23.5.04) בהחלטות הקוראות לחדש את יוזמת השלום הערבית שאומצה בפיסגה בביירות ב-2002, וכן גינוי לישראל, הענקת 330 מיליון דולר לרשות הפלשתינית, גינוי "הפשעים הלא מוסריים המבוצעים בידי חיילי הקואליציה בעירק", קריאה לארה"ב להעביר את השילטון בעירק לידי האו"ם, ובפעם הראשונה: גינוי הטרור וקריאה להימנע מפגיעה באזרחים - ישראלים ופלשתינים [ראו קישורים].

תאריך:  21/05/2004   |   עודכן:  22/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
לידתה של רוני עומר תועדה ושודרה על גבי רשת הדור השלישי של סלקום; סלקום העבירה שני מכשירי סלולר לזוג ולסבא; הסבא שישב באותה עת בדירתו צפה במתרחש ודיבר עם בתו בכל מהלך הלידה
אלונה קורן
זאת בעקבות הסכם שכר שנחתם בין הנהלת דיסקונט לעובדי הבנק; המדינה מתכוונת לסיים את הפרטת הבנק ביוני 2005
עומר כרמון
המפגינים ניסו לפרוץ בכוח את מחסום כיסופים ונשאו שלטים: "דמוקרטיה לא בונים על גופות מפגינים"; "שרון ומופז - הסתתרו", "שרון מחכים לך בהאג"; "קשת בענן - רצח מאורגן"; חמישה שוטרים נפצעו קל
אלי רביץ
המשטרה עצרה תושב קריית ים החשוד שרצח השבוע את פרידה קריצמן, תושבת קרית חיים בת 65; מעצרו הוארך בארבעה ימים
עומר כרמון
חיילים אמריקנים פשטו על ביתו של מי שהיה יקיר הפנטגון ומועמד לנשיאות עירק; אחמד חלבי מואשם כי מסר מידע מסווג לאירנים והעביר מידע מסולף לפני הפלישה האמריקנית לעירק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il