X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הפיסגה הערבית: "כן למו"מ; לא להינתקות"

החמאס: "החלטה מבישה של פקידות ערבית משותקת"

דובר החמאס על כוונת הפיסגה הערבית לגנות פגיעה באזרחים ישראלים: "כניעה ללחץ אמריקני"; אחד מבכירי הפת"ח בשומרון: "ההחלטה לא תיושם בשטח"; הליגה הערבית: "בתום הפיסגה נפעל להחייאת יוזמת השלום"
▪  ▪  ▪

ארגון החמאס הגיב בזעם על הידיעות שהתפרסמו ביום ו' (21.5.04), לפיהן, עומדים מנהיגי מדינות ערב המכונסים כעת בטוניס, לגנות פגיעה באזרחים ישראלים.
דובר החמאס, סמי אבו-זהרה, מסר (שבת, 22.5.04): "מדובר בהחלטה מבישה. הפקידות הערבית כבר הפגינה בעבר את השיתוק האוחז בה, בכך שעצמה את עיניה נוכח התוקפנות הישראלית נגד הפלשתינים ברפיח ובמקומות אחרים. הגינוי הצפוי מהווה כניעה ללחץ האמריקני".
אחד מבכירי הפת"ח בשומרון, אמין מקבול, אמר: "הצהרות כאלה פועלות לטובת ישראל. אפילו אם מנהיגי ערב יגנו את הפעולות הצבאיות הישראליות, ההצהרה טובה לישראל משום שאין שוויון כוחות בין הצדדים". מקבול העריך, כי החלטת הפיסגה הערבית לא תיושם כלל בשטח.
שעת': כל הזרמים מיוצגים במשלחת
שר החוץ הפלשתיני, נביל שעת', אישר (שבת, 22.5.04) את דבריו של האני אל-חסן, חבר הוועדה המרכזית של תנועת הפת"ח, לפיהם, כוללת המשלחת הפלשתינית שיצאה להשתתף בדיוני הפיסגה הערבית בטוניס, את נציגי החמאס, הג'יהאד האיסלמי והחזית העממית לשיחרור פלשתין [ראו קישור].
"המשלחת הפלשתינית כוללת זרמים שונים ומייצגת את כל הפלשתינים. דבר זה הושג בזכות מאמציו של יאסר ערפאת, ומוכיח כי כל הפלשתינים, ללא קשר לזיקתם הפוליטית, מסכימים לדרישות הפלשתיניות בפיסגה הערבית: יישום 'זכות השיבה', הפסקת התוקפנות הישראלית והפסקת בניית גדר ההפרדה", אמר שעת'.
הפיסגה הערבית: "כן למו"מ; לא להינתקות"
בטוניס החלו לנסח מנהיגי ערב את החלטות הפיסגה שיפורסמו ביום א' (23.5.04). הדיונים מתנהלים מאחורי דלתות סגורות, אולם סעיפי הצעת ההחלטה שהוגשה למשתתפי הדיונים הודלפה בשבת.
לצד מילות גינוי קשות לישראל, תביעה ליישם את 'זכות השיבה' מילות שבח ל'התנגדות הפלשתינית' והתנגדות לתוכנית ההינתקות (נסיגה ישראלית חד צדדית מרצועת עזה), מביעים מנהיגי ערב את מחויבותם לתהליך השלום ואת הכרתם בזכותה של מדינת ישראל להתקיים לצדה של המדינה הפלשתינית.
בנוסח המוצע נאמר: "הליגה הערבית דוחה כל עמדה המנוגדת ליוזמת השלום הערבית ולהחלטות הלגיטימיות הבינ"ל. מיד בתום הפיסגה יחלו מנהיגי ערב לפעול להחייאת היוזמה".
"אנו מברכים את העם הפלשתיני על מאבקו הלגיטימי בהנהגתו של יאסר ערפאת. הסגר המוטל על הנשיא ערפאת אינו משרת את תהליך השלום, משום שההנהגה הפלשתינית הודיעה על מחויבותה לתוכנית 'מפת הדרכים'. אנו קוראים לארה"ב, האו"ם והאיחוד האירופי ללחוץ על ישראל כדי שתאפשר לערפאת לנוע בחופשיות".
"על ארה"ב לפעול להגשמת חזונה להקמת מדינה פלשתינית שתתקיים לצדה של מדינת ישראל על-פי החלטות האו"ם ועקרון 'אדמה תמורת שלום'. כל שינוי בעקרונות אלו אינו קביל - מהווה ניסיון לקבוע מראש את תוצאות המו"מ, מפר את הזכויות הלגיטימיות של העם הפלשתיני ומונע השגת פיתרון צודק בסוגיית 'זכות השיבה' של הפליטים למולדתם בהתאם להחלטת האו"ם 194 ( החלטה מה-11.12.48: "זכותם של הפליטים הפלשתינים החפצים בכך, לשוב לבתיהם כדי לחיות בשלום עם שכניהם הישראלים, ע.כ)".
"כל נסיגה ישראלית מהשטחים הכבושים חייבת להיות כוללת, מתואמת עם הרשות הפלשתינית, ותחת פיקוח בינ"ל. אנו קוראים למדינות אחרות לא להאמין להבטחות המפרות את הזכויות הפלשתיניות הלגיטימיות".
"אנו מגנים את הטרור של ישראל נגד הפלשתינים, הכולל רצח בדם קר, מעצרים נרחבים והרס תשתיות. אנו קוראים לעולם, במיוחד למועצת הביטחון של האו"ם, לפעול להשגת הפסקת אש ולספק הגנה בינ"ל לפלשתינים".
"אנו מגנים את הפעולות הצבאיות הישראליות בשטחים הפלשתינים והערבים. פעולות הפוגעות ללא הבחנה באזרחים, ופעולות הפוגעות במנהיגים פלשתינים. פעולות אלו גורמות להגברת האלימות ואינן מסייעות לכינון שלום באזור".
"אנו מתנגדים למאמצי ישראל לספח ולייהד את ירושלים. אנו מגנים את גדר ההפרדה הגזענית ואת החפירות הישראליות המסכנות אתרים קדושים בעיר"
"אנו קוראים לפיתרון הוגן של בעיית הפליטים הפלשתינים ומתנגדים ליישובם מחדש במדינות ערב. אנו מתנגדים לצעדיה של ישראל לשנות את המצב הדמוגרפי והטבעי ברמת הגולן. אנו תומכים במאמציה של לבנון להשיג שיחרור מלא של אדמותיה, כולל חוות שבעא", נאמר בהצעת ההחלטה.

תאריך:  23/05/2004   |   עודכן:  23/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
השבוע חגגו בסוריה את סיום צילומי הסדרה החדשה "עיאש", שתוקרן בחודש הרמדאן הבא; הסדרה מגוללת את סיפור חייו של "המהנדס" שחוסל ב-96' על-ידי ישראל; יחיא עיאש הבא - השחקן סאמר אל-מסרי
רועי כוכבי
מייג'ור-גנרל סאבר סווידאן אמר לעיתון הכווייתי אל-אנבא כי הצבא האמריקני תרגל לוחמה בשטח בנוי, דיכוי מהומות ושיטות להקטנת נזק סביבתי בעת לחימה
יפעת גדות
לשחקן הטוב ביותר נבחר יויה יגירה על תפקידו בסרט "Nobody Knows"; הישג מרשים לבמאית הישראלית קרן ידעיה
רועי כוכבי
ככל הנראה מדובר בפיגוע נוסף בשרשרת מעשי הטרור נגד אזרחים זרים בממלכת הנפט המדברית; הנרצח נורה בראשו כשיצא מחנות באזור קניות פופולרי בבירה ריאד; זהות היורה אינה ידועה, אך בשנה האחרונה מהווים הזרים מטרה לניסיונות פגיעה רבים
רועי כוכבי
מחר יקיימו הסטודנטים הפגנות בפקולטות למשפטים ברחבי הארץ, נגד החלטת שר המשפטים לאמץ את המלצות ועדת גרסטל; ההפגנה המרכזית תיערך במכללה למינהל, תחת הסיסמה "לא עו"ד גילדה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il