עידכון מהבוקר: מגדל בהודעה הבוקר לבורסה: "מגדל ניהלה שיחות ומגעים ראשוניים עם גורמים שונים הקשורים לבנק המזרחי"" /> עידכון מהבוקר: מגדל בהודעה הבוקר לבורסה: "מגדל ניהלה שיחות ומגעים ראשוניים עם גורמים שונים הקשורים לבנק המזרחי"" /> News1 | חשיפה: קבוצת מגדל מנהלת מו"מ לרכישת השליטה בבנק המזרחי מידי עופר-ורטהים
X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המדובר בעיסקה בהיקף של כ-350 מיליון דולר; יו"ר מגדל אהרון פוגל הוא שמרכז את הטיפול במו"מ הנערך בחשאיות גדולה;
עידכון מהבוקר:
מגדל בהודעה הבוקר לבורסה: "מגדל ניהלה שיחות ומגעים ראשוניים עם גורמים שונים הקשורים לבנק המזרחי"
▪  ▪  ▪

ידיעה מעודכנת
קבוצת הביטוח מגדל מנהלת בימים אלה מו"מ מתקדם לרכישת השליטה בבנק המזרחי, מידי בעלי השליטה הנוכחיים. זו אמורה להיות אחת העסקות הגדולות במשק בישראל.
בהודעה שמסרה מגדל הבוקר ובתגובה לפניית הנהלת הבורסה, מאשרת מגדל הבוקר (יום ב', 24.12.01) את הידיעה שפורסמה כאן ובגלובס (23.12.01): "מגדל ניהלה שיחות ומגעים ראשוניים עם גורמים שונים הקשורים לבנק המזרחי" - נמסר בהודעה. כמו כן מסרה, כי הנושא לא הובא לדירקטוריון מגדל לקבלת החלטה כלשהיא.
קבוצת מגדל נשלטת על-ידי קבוצת הביטוח האיטלקית ג'נראלי (%64.06) ובנק לאומי (%20). שווי מגדל לפי מחיר מניותיה בבורסה מגיע לכ-1.1 מיליארד דולר. החברה נהנית מרווחיות גבוהה יחסית, מה שמאפשר לה להשקיע בנכסים ריאליים וגם לחלק דיבידנדים בגובה של עשרות מיליוני דולרים בשנה.
המו"מ מתקיים כבר כמה שבועות. יו"ר מגדל, אהרן פוגל, הוא שמוביל את מהלכי המו"מ, המתנהל בחשאיות וברגישות גדולים ביותר, שמא ידלוף המידע לאמצעי התקשורת בטרם הוכרעה עסקה זו. מנכ"ל מגדל, איזי כהן, מצוי גם הוא בסוד העניינים. נודע, כי מנכ"ל בנק המזרחי, ויקטור מדינה - שהצליח להוביל את הבנק להישגים נאים, בשנים האחרונות, יודע גם הוא חלק מהפרטים. בשלב זה לא ברור האם ראשי בנק לאומי - איתן רף (יו"ר) וגליה מאור (מנכ"ל) מצויים בסוד העניינים.
נודע, כי במו"מ בין הצדדים מדובר בעסקה, במסגרתה תרכוש מגדל את מלוא המניות - %52, המוחזקות בידי קבוצת עופר-ורטהים, תמורת סכום של כ-350 מיליון דולר. מניות אלה מקנות את השליטה המלאה בבנק. סמי ויהודה עופר מחזיקים ב-%26 מהמניות; משה ורטהים מחזיק גם כן, באמצעות חברות, ב-%26, יחד עם יורשי פיינברג ז"ל (שותפו בעבר). שווי בנק המזרחי לפי מחיר מניותיו בבורסה עמד (יום א', 23.12.01) על כ-611 מיליון דולר, כך שמדובר בפרמיה כ-%10 מעבר למחיר המניות בבורסה.
נודע, כי העיסקה כוללת, אם תצא אל הפועל, גם את רכישת המניות המוחזקות על-ידי יורשיו של פיינברג (%11.68) - שותפו של ורטהים. יצויין, כי ורטהים הגיע באחרונה להסכם עם יורשי פיינברג, לפיו ניתנה לו אופציה לרכוש מהם את מניותיהם בבנק.
רכישת השליטה בבנק המזרחי עולה בקנה אחד עם מדיניות ההשקעות של קבוצת מגדל. חברה זו - הנחשבת לקבוצת הביטוח הגדולה והעשירה בארץ - מבקשת כבר זמן רב לשים ידה על אחד הבנקים הגדולים בישראל. בכוונתה להשתלב בעתיד בשוק הבנקאות בישראל, ואף להשתמש בבנק עצמו ובסניפיו כדי לשווק כלים פיננסיים בתחום הביטוח.
במסגרת זו רכשה מגדל %9.47 ממניות בנק לאומי, הן כהשקעה, והן במסגרת תוכנית אסטרטגית שנועדה לאפשר לה בעתיד להתמודד על רכישת השליטה בבנק לאומי, אם וכאשר זה יוצע למכירה במסגרת הפרטה. מניות נוספות רכשה מגדל באמצעות תיקי הביטוח שהיא מנהלת. רכישת השליטה בבנק המזרחי, אם אכן תושלם העיסקה, תאפשר לה לבצר את מעמדה בענף הבנקאות בישראל.

תאריך:  23/12/2001   |   עודכן:  24/12/2001
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אייל כגן
תשקיע כ-20 מיליון דולר ותחזיק %20 בקבוצה; אפריקה ישראל מעמיקה בדרך זו את פעילותה בענף האנרגיה והתשתיות
יואב יצחק
2.2 מיליארד ש"ח (מתוך 6.15 מיליארד ש"ח) מבקש האוצר לקצץ מהתקציבים לחלשים; מס מיוחד על בעלי שכר של 30 אלף ש"ח
יואב יצחק
יו"ר הוועדה לשלטון החוק וזכויות האזרח בלשכה, עו"ד יוסי ארנון: "החיילים צריכים, לטעמי, ועל-פי הפסיקה לסרב לבצע פעולות שהן פשעי מלחמה"
מירב לוי
הדר פרבר
משרד התקשורת הודיע לחברת סלקום כי מכרז ה-LMDS יתקיים ביום 10.1.02
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il