X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שרון גינה את לפיד על התבטאותו נגד פעילות צה"ל ברפיח; מופז: הפעילות תימשך ימים ולא שבועות; שרון כינס התייעצות בטיחונית לקראת הצגת תוכנית ההינתקות המדורגת; התוכנית הוצגה על-ידי האלוף גיורא איילנד
▪  ▪  ▪

ראש הממשלה, אריאל שרון, נזף במהלך ישיבת הממשלה שהתקיימה הבוקר (יום א', 23.5.04) במתכונת מקוצרת, בשר המשפטים, יוסף (טומי) לפיד, על התבטאותו החריפה בשבוע שעבר נגד פעילות צה"ל ברפיח, שבה האשים את צה"ל בפשעים נגד הפלשתינים. לדבריו, פעילות זו גורמת לישראל נזק אדיר בעולם.
חילופי הדברים הקשים בין השניים החלו בעקבות הביקורת של השר לפיד בישיבת הממשלה, בנוגע לפינוי התנחלויות. לדבריו, "אין היום שום מניעה משפטית להוריד את המאחזים... וכי ישראל אינה מקיימת את התחייבויותה כלפי האמריקנים".
לפיד ציין, כי פעילות צה"ל ברפיח הזכירה לו את פעילות הנאצים נגד משפחתו במהלך מלחמת העולם השניה. "ראיתי אישה זקנה נוברת בפחים, היא הזכירה לי את סבתא שלי", אמר לפיד בישיבה.
בעקבות זאת, נזף ראש הממשלה בלפיד: "אמרת דברים קשים על-סמך מידע של תחנות טלוויזיה ערביות". לדברי שרון, מתח שר המשפטים ביקורת על הפעולה ברפיח עוד לפני שהדברים היו ברורים. "שפכת שמן על המדורה של אויבנו", תקף שרון את לפיד.
בראיון לרשת ב' הבהיר לפיד את דבריו בישיבת הממשלה: "אני לא מתכוון לגרמנים או לשואה, אני מתכוון לזה שאתה רואה אישה זקנה אתה חושב על סבתא שלך. אנחנו עם הומני, אנחנו יהודים ויש לנו מחויבות אנושית מעבר לצורכי הביטחון. אנחנו לא יכולים להיות מבוזים או מפלצות. אנחנו רוצים להיות שייכים לעולם ולהתחשב בכל אלה גם בתנאים הקשים שבהם אנו פועלים".
שר הביטחון אמר בישיבה, כי בכוונת צה"ל להמשיך במבצע
אך הדגיש כי המבצע יימשך ימים ולא שבועות. במהלך הפעילות הרס צה"ל גם את ביתו של רוצח משפחת חטואל.
קודם לכן, כינס שרון התייעצות ביטחונית עם שר הביטחון, שאול מופז, ועם ראשי מערכת הביטחון, על תוכנית הינתקות מדורגת - ב-4 שלבים, עם תחנות יציאה.
התוכנית החדשה הוצגה על-ידי ראש המועצה לביטחון לאומי, האלוף גיורא איילנד. התוכנית מחלקת את היישובים העומדים לפינוי על-פי מדרג ביטחוני. ככל שהצורך הביטחוני דחוף פחות, כך יהיה הפינוי מהיר יותר. השלב הראשון של התוכנית כולל את פינוי הישובים: נצרים, כפר דרום ומורג. בדיון עלתה גם סוגיית העיכוב של בניית גדר ההפרדה. גורמי הצבא ציינו, כי קיימת בעייה ביטחונית כתוצאה מהעיכוב בבנייה.
במשרד המשפטים סיימו הצוותים את רוב עבודתם לקראת הצגת התוכנית. המשפטנים עסקו בנושא החקיקה שתידרש, וקביעת גובה הפיצויים שינתנו למתנחלים שיפונו.
המתנגדים לתוכנית מקרב שרי הליכוד הודיעו, כי ידרשו מסיעת הליכוד לאמץ את החלטת מתפקדי הליכוד ולדחות את התוכנית החדשה של שרון.
למרות ההכנות הביטחוניות, והסבב שעורך ראש הממשלה לשכנע את שרי הליכוד, נודע כי ראש הממשלה החליט לדחות את הצגת תוכנית ההינתקות החדשה לחודש יוני. זאת, לאחר שהתברר לו כי עמדות אנשי הצוות שהקים היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בפרשת האי היווני, שנויות במחלוקת, ולכן תידחה החלטת מזוז בכמה שבועות [ראו קישור].
שרון מתכנן ביצוע מהלכיו המדיניים והפוליטיים סביב מועד הכרעת היועץ המשפטי בעניין בפרשת האי היווני. בכוונתו לייצור אוירה של ערב הכרעות גורליות - היא תוכנית ההינתקות, דבר שיקשה על מזוז לקבל החלטה להעמידו לדין.

תאריך:  23/05/2004   |   עודכן:  23/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
שרט את סנטרו, את שפתו העליונה, את אפו, את שתי ברכיו ואת ידו הימנית; חזר לבית כשהוא רוכב בכוחות עצמו על אופניו; אמור לנאום בעוד יומיים בעירק
עומר כרמון
מוחמד דחלאן, לשעבר השר לענייני ביטחון: "יש להקים הנהגה משותפת לכל הזרמים הפלשתינים ולא לדבר על הפסקת אש"; גדודי אל-אקצא מאיימים שלא לאפשר לאבו עלא לבקר ברצועת עזה
עומר כרמון
דובר החמאס על כוונת הפיסגה הערבית לגנות פגיעה באזרחים ישראלים: "כניעה ללחץ אמריקני"; אחד מבכירי הפת"ח בשומרון: "ההחלטה לא תיושם בשטח"; הליגה הערבית: "בתום הפיסגה נפעל להחייאת יוזמת השלום"
גל ברגר
השבוע חגגו בסוריה את סיום צילומי הסדרה החדשה "עיאש", שתוקרן בחודש הרמדאן הבא; הסדרה מגוללת את סיפור חייו של "המהנדס" שחוסל ב-96' על-ידי ישראל; יחיא עיאש הבא - השחקן סאמר אל-מסרי
רועי כוכבי
מייג'ור-גנרל סאבר סווידאן אמר לעיתון הכווייתי אל-אנבא כי הצבא האמריקני תרגל לוחמה בשטח בנוי, דיכוי מהומות ושיטות להקטנת נזק סביבתי בעת לחימה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il