X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
קאסם אל-מסרי קורא למדינות ערב לפתוח את סוגיות הגרעין הישראלי, כיבוש רמת הגולן הסורי והאירועים ברפיח, ולהפעיל לחץ בינלאומי להגשת תביעה כנגד ראש הממשלה; "יש לאסוף ראיות כפי שעשתה ישראל בפעילותה נגד הנאצים"; "הזמנים השתנו, לראייה - לוב ואירן"
▪  ▪  ▪
קאסם אל-מסרי, "זו שעת כושר"

בתקופה האחרונה נשמעים קולות בעולם הערבי הקוראים לפתוח באחת את "סוגיות המזרח התיכון", במטרה להפעיל מכבש לחצים מסיבי על ראש הממשלה שרון. קריאות אלה נשמעות בעיקר מכיוונן של מדינות המעגל הקרוב והרשות הפלשתינית.
בין הסוגיות הרלוונטיות בהקשר זה: סוגיית הגרעין הישראלי, "אירועי הדמים" האחרונים ברפיח ואדמת רמת הגולן הנמצאת תחת כיבוש ישראלי. מצדדי הרעיון מציעים לגבש תוכנית סדורה לפתיחת בקמפיין בינלאומי, הן אצל הסוכנות לאנרגיה אטומית והן אצל המדינות הנמנות על מעגל מקבלי ההחלטות.
קאסם אל-מסרי, יועץ שר החוץ המצרי לשעבר ליחסים בינלאומיים אומר, כי ההזדמנות לקיום מערכה מדינית ודיפלומטית ערבית בהקשר זה, שרירה וקיימת. בראיון לשבועון המצרי "אל-אהראם אל-ערבי" המתפרסם הבוקר (א', 23.5.04), מציע האסטרטג המצרי, לפעול במרץ על-מנת להגיש מהר ככל האפשר תביעה נגד ראש הממשלה, אריאל שרון, בבית המשפט הבינלאומי בהאג.
קאסם ממליץ, כי דמשק תצטרף לתביעה זו, על-רקע כיבוש אדמת רמת הגולן על-ידי ישראל. המטרה, לדבריו, להביא לנקיטה בצעדים משפטיים נגד ראש הממשלה. "העולם הערבי הגיע למצב שלא ניתן לעבור עליו לסדר היום", אומר קאסם, "מדינות ערב אינן חלשות כפי שזה נראה... הן לא איבדו את כל הקלפים".
למעשה, אומר קאסם, הערבים עשו שגיאה אסטרטגית כאשר הסכימו לדחות את מינוף סוגיית הגרעין הישראלי, לעידן שבו ייכון שלום. "הנסיבות השתנו כעת. ראו את לוב ואירן שהסכימו לפתוח את הסוגיה כתוצאה מלחץ בינלאומי ומאיומים אמריקניים". אשר למתרחש בזירה הפלשתינית, מציין קאסם: "יש לאסוף ראיות כפי שעשתה ישראל ברדיפתה את הנאצים".
לבסוף, הוא מסכם: "בית המשפט הבינלאומי בהאג יכול ללכוד את שרון ולהעמידו לדין בכל עת בגין פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות... סוריה בעלת זכות היסטורית להעניש את שרון... השאלה העומדת כעת על הפרק היא מי יעשה את הצעד הראשון בטרם תחמוק מידינו ההזדמנות".

תאריך:  23/05/2004   |   עודכן:  23/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
היועץ המשפטי לממשלה מבהיר את דבריו השערורייתיים בשבוע שעבר, מהם השתמע כי הוא מבין ומעניק לגיטימציה לסרבנות; בתשובה לח"כ אלדד הוא אומר: "אין לראות בדבריי משום מתן לגיטימציה לתופעת הסרבנות, שככל תופעה אחרת של הפרת חוק, אין מקום לעודדה"
רועי כוכבי
בפעולה שהסתיימה לפנות בוקר, חדר בלילה החולף כוח אמריקני גדול לעיר כופא בדרום עירק, המשמש מעוז של נאמני המנהיג השיעי המורד; במסגד בו התבצרו כמה מהם נמצא נשק רב; האמריקנים התחייבו: נפצה את התושבים בגין נזק שנגרם לרכושם
מיכאל דבורין
מנהלים בכירים בחברת בואינג נפגשו בשבוע שעבר עם למעלה מ-20 חברות ישראליות על-מנת לבחון אפשרויות לשילוב טכנולוגיות ומוצרים מתקדמים בפלטפורמות השונות של בואינג
עומר כרמון
מנמוהן סינג הושבע לתפקיד ראש ממשלת הודו; ממשלת הודו החדשה: "נעסוק בעיקר בנושאים פנימיים ובשיפור הקשרים עם מדינות דרום אסיה"; הודו הפכה בשנים האחרונות ליעד הייצוא הביטחוני הגדול ביותר של ישראל
הדר פרבר
בכנס ישתתפו אישים ישראלים ופלשתינים בהם אהוד אולמרט, אהוד ברק, עמי איילון, יוסי ביילין, ד"ר עוזי ארד, יאסר עבד-רבו, עאבס זכי ואחרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il