X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ראשי מדינות ערב סיימו את דיוניהם בטוניס; בין ההחלטות: גינוי לארה"ב וישראל, תמיכה 'בזכות השיבה' והתנגדות לתוכנית ההינתקות; סאא'ב עריקאת: אני שבע רצון ובלבד שההחלטות ייושמו; החמאס: "החלטה מבישה"
▪  ▪  ▪

בטוניס הסתיימו היום (א', 23.5.04) דיוני הפיסגה הערבית. מזכ"ל הליגה הערבית, עמרו מוסא, הקריא את החלטות הפיסגה ובהן, בפעם הראשונה, גינוי לפגיעה באזרחים ישראלים.
ישיבת הנעילה של הפיסגה התעכבה במשך כשעה וחצי בשל ויכוח של הרגע האחרון בנושאי הרפורמות בעולם הערבי, ובאם להעניק מנדט לחמש מדינות ערביות שהוזמנו להשתתף בחודש הבא בפגישת שמונה המדינות המתועשות (G-8), שתערך בארה"ב.
החלטות הפיסגה, בנות 13 הסעיפים, כוללות מילות גינוי קשות לישראל בשל פעולותיה כנגד הפלשתינים, תביעה ליישם את 'זכות השיבה', מילות שבח ל'התנגדות הפלשתינית' והתנגדות לתוכנית ההינתקות (נסיגה ישראלית חד-צדדית מרצועת עזה), אך גם מחוייבות לתהליך השלום, הכרה בזכותה של מדינת ישראל להתקיים לצדה של המדינה הפלשתינית ו"התנגדות לכל פגיעה באזרחים".
הפיסגה קוראת לפרק את המזה"ת מנשק להשמדה המונית, גינתה את הסנקציות שהטילה ארה"ב על סוריה ואת ההתחייבויות שנתן נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, לראש ממשלת ישראל, אריאל שרון. גינתה את המעשים הבלתי מוסריים שביצעו חיילים אמריקנים בעירק, קוראת לשמירת ריבונותה של עירק, והדגישה את מחויבותן של מדינות ערב לביצוע רפורמות.
בנוסח ההחלטה נאמר: "הליגה הערבית דוחה כל עמדה המנוגדת ליוזמת השלום הערבית ולהחלטות הלגיטימיות הבינ"ל. מייד בתום הפיסגה יחלו מנהיגי ערב לפעול להחייאת היוזמה".
"אנו מברכים את העם הפלשתיני על מאבקו הלגיטימי בהנהגתו של יאסר ערפאת. הסגר המוטל על הנשיא ערפאת אינו משרת את תהליך השלום, משום שההנהגה הפלשתינית הודיעה על מחויבותה לתוכנית 'מפת הדרכים'. אנו קוראים לארה"ב, האו"ם והאיחוד האירופי ללחוץ על ישראל כדי שתאפשר לערפאת לנוע בחופשיות".
"על ארה"ב לפעול להגשמת חזונה להקמת מדינה פלשתינית שתתקיים לצידה של מדינת ישראל על-פי החלטות האו"ם ועקרון 'אדמה תמורת שלום'. כל שינוי בעקרונות אלו אינו קביל - מהווה ניסיון לקבוע מראש את תוצאות המו"מ, מפר את הזכויות הלגיטימיות של העם הפלשתיני ומונע השגת פיתרון צודק בסוגיית 'זכות השיבה' של הפליטים למולדתם בהתאם להחלטת האו"ם 1948" (החלטה מה-11.12.48: "זכותם של הפליטים הפלשתינים החפצים בכך, לשוב לבתיהם כדי לחיות בשלום עם שכניהם הישראלים; ע.כ).
"כל נסיגה ישראלית מהשטחים הכבושים חייבת להיות כוללת, מתואמת עם הרשות הפלשתינית, ותחת פיקוח בינ"ל. אנו קוראים למדינות אחרות לא להאמין להבטחות המפרות את הזכויות הפלשתיניות הלגיטימיות".
"אנו מגנים את הטרור של ישראל נגד הפלשתינים, הכולל רצח בדם קר, מעצרים נרחבים והרס תשתיות. אנו קוראים לעולם, במיוחד למועצת הביטחון של האו"ם, לפעול להשגת הפסקת אש ולספק הגנה בינ"ל לפלשתינים".
"אנו מגנים את הפעולות הצבאיות הישראליות בשטחים הפלשתינים והערבים, הפוגעות ללא הבחנה באזרחים ובמנהיגים פלשתינים. פעולות אלו גורמות להגברת האלימות ואינן מסייעות לכינון שלום באזור".
"אנו מתנגדים למאמצי ישראל לספח ולייהד את ירושלים. אנו מגנים את גדר ההפרדה הגזענית ואת החפירות הישראליות המסכנות אתרים קדושים בעיר".
"אנו קוראים לפיתרון הוגן של בעיית הפליטים הפלשתינים ומתנגדים ליישובם מחדש במדינות ערב. אנו מתנגדים לצעדיה של ישראל לשנות את המצב הדמוגרפי והטבעי ברמת הגולן. אנו תומכים במאמציה של לבנון להשיג שיחרור מלא של אדמותיה, כולל חוות שבעא", נאמר בהחלטה.
השר האחראי על המו"מ ברשות הפלשתינית, סאא'ב עריקאת, הביע שביעות רצון מסויימת מהחלטות הפיסגה: "אם כל מה שהוחלט ייושם בשטח, אהיה מרוצה מאוד", אמר.
דובר החמאס, סמי אבו-זהרה, מסר: "מדובר בהחלטה מבישה. הפקידות הערבית כבר הפגינה בעבר את השיתוק האוחז בה, בכך שעצמה את עיניה נוכח התוקפנות הישראלית נגד הפלשתינים ברפיח ובמקומות אחרים. הגינוי מהווה כניעה ללחץ האמריקני".
[תמונת הפיסגה: נשיא לבנון, אמיל לאחוד, מביט בכיסאו הריק של שליט לוב, מועמר קדאפי, שעזב בזעם את מושב הפתיחה].

תאריך:  23/05/2004   |   עודכן:  23/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
עו"ד לוין: באופי הצגת הטענות בפרסומות יש כדי להסית ולהפנות דעה קדומה בקרב הציבור כנגד עובדי הנמלים
גלית יצחק
התרופה, המיוצרת על-ידי 'אלי לילי', מיועדת לנשים לאחר גיל המעבר ולגברים הנמצאים במצב של אוסטיאופורוזיס מתקדם עם סיכון גבוה לשברים בעצם; התרופה ניתנת באמצעות זריקה; עלות התרופה: 2,965 ש"ח לטיפול חודשי
גל ברגר
3 הרוגים בפיצוץ שאירע בשעות הצהריים ברכב בשכונת ראס אל-עין בעיר; גורמי צבא: לא מדובר בחיסול, כפי הנראה מדובר ב"תאונת עבודה"; מאז תחילת השנה - 10 תאונות עבודה בשטחי הגדה וברצועת עזה; בידי מערכת הביטחון למעלה מ-40 התרעות לפיגועים
רועי כוכבי
במהלך נסיעה של קו 332 מנצרת עילית לחיפה, עצר הנהג את האוטובוס בצד הדרך ופנה ל"סידורים"; נוסע עקשן התלונן, והנהג ישלם; שופט בית משפט השלום בנצרת קנס גם את החברה שבמסגרתה הועסק הנהג ב-5,000 שקלים נוספים
רועי כוכבי
אוהד קמין פרסם באתר "מנהיגות יהודית" מאמר חריף ביותר נגד אריאל שרון, כולל הגדרתו כ"אויב מסוכן ביותר לעם היהודי" וקריאה לשימוש בכוח נגדו; בית הדין של הליכוד החליט להשעותו מהתנועה, עד להחלטה סופית בעניינו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il