X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שרון מתעקש: בשבוע הבא אציג את תוכנית ההינתקות החדשה

ח"כים ב'עבודה': פרס פועל כגנב בלילה ומזיק למפלגה

תגובות קשות בשמאל בעקבות הפגישה המשולשת בין פרס, אורי שני וחיים רמון; ח"כ כבל: פרס לא מתפקד וגורם נזק אדיר למפלגה; ביילין השעה פעילות 'יחד' ב'מטה הרוב'; מרכז 'עם אחד' אישר האיחוד עם העבודה
▪  ▪  ▪

"בהיעדר שותף בצד השני, עלינו לבצע תוכנית חד-צדדית שתכלול היפרדות מעזה וממספר מצומצם של ישובים בשומרון". כך אמר הערב (יום א', 23.5.04) ראש הממשלה, אריאל שרון, בטקס לזכרם של חיילי חטיבת אלכסנדרוני בלטרון.
ראש הממשלה הוסיף, כי הוא "הולך להציג בעוד שבוע את עיקרי התוכנית לממשלה ולקבל את אישורה". לדבריו, הוא מקווה לקבל את תמיכתן של ארה"ב, מצרים, ירדן, ושאר מדינות ערב. "אתם מכירים אותי", אמר שרון למשפחות, "ואתם יודעים שכאשר אני נאבק על דבר נכון וצודק - אני אבצע אותו... זה חיוני לישראל ולהמשך התפתחותה וזאת אעשה".
בינתיים, מנסה שרון להמשיך להפעיל לחצים על 4 שרים, העשויים לשבור את התיקו בין השרים התומכים בתוכנית ההינתקות ובין אלה המתנגדים לה. השרים אותם מנסה שרון "לקנות" כעת הם סילבן שלום, בנימין נתניהו, לימור לבנת ודני נוה [עוד על-כך, ראו בהמשך].
מערכת הביטחון ממשיכה להתנגד לתוכנית ההינתקות
בינתיים, נפגש שרון הבוקר עם בכירי מערכת הביטחון לדיון על תוכנית ההינתקות החדשה, הכוללת פינוי בשלבים של כל ישובי גוש קטיף וכמה ישובים בצפון השומרון. במערכת הביטחון מביעים דאגה שפינוי בשלבים יביא להחרפת הטרור, מכיוון שארגוני המחבלים ינסו בכך להאיץ את הנסיגה, כאשר הם שואבים עידוד ממה שעשה חיזבאללה בעת בריחת צה"ל מלבנון.
ראשי מערכת הביטחון ממשיכים להפציר בשרון לרדת מתוכנית ההינתקות. ראש השב"כ, אבי דיכטר, אמר היום כי צעד בו יפונו ישובים בגוש קטיף וביהודה ושומרון בו זמנית, הוא מסוכן. "קודם עזה ואחר כך איו"ש", אמר דיכטר, "אך לא במקביל".
ואולם, נראה כי שרון מתעקש לחזור על טעויות שביצע ראש הממשלה לשעבר, יצחק רבין, כאשר חתם על הסכמי אוסלו בלא לשתף את מערכת הביטחון בפרטי התוכנית ותוך התנגדות כללית כלפיה.
שרון שוב ביטל הופעה מתוכננת בוועדת החוץ והביטחון
ראש הממשלה שרון ביטל שוב את הופעתו שתוכננה למחר בפני חברי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, בה היה אמור לדווח על פעולת צה"ל ברפיח ועל תוכניותיו המדיניות. זו הפעם השנייה בה מבטל שרון את השתתפותו בדיוני הוועדה, מה שמעורר שוב את חמת חברי הכנסת מהשמאל. גורמים מדיניים מעריכים, כי שרון לא יופיע בפני הוועדה בטרם יסיים לגבש את תוכניתו המדינית החדשה.
ח"כים בעבודה: פרס אינו מתפקד וגורם נזק למפלגה
אם יש דבר אחד שעוד מחייה את מפלגת 'העבודה', המצויה כמעט במצב של מוות קליני, זה שמעון פרס. גם אם לא באופן ישיר, הרי שחתירתו לשבת בממשלה כמעט בכל מחיר, מעוררת עליו את חמת חבריו למפלגה.
חבר הכנסת איתן כבל אומר היום, כי יושב-ראש המפלגה, שמעון פרס, אינו מתפקד כראש אופוזיציה, וגורם נזק אדיר למפלגה. "את עניין ממשלת האחדות צריך להביא לאישור מוסדות המפלגה", אמר חבר הכנסת כבל.
כזכור, הסערה החלה בליל שבת בדיווח של ערוץ 1, לפיו ראש לשכת ראש הממשלה לשעבר, אורי שני, נפגש ביום חמישי האחרון בשליחותו של שרון, עם יו"ר העבודה שמעון פרס, ועם חבר הכנסת חיים רמון, בביתו של פרס.
רמון ופרס ידועים כמי שמצדדים בכניסה לממשלתו של שרון, בתנאים מסויימים. חברי המפלגה נדהמו לשמוע על הידיעה, משום שפרס הצהיר ביום ה' בוועידת העבודה, כי מפלגתו לא תיכנס לממשלה. אלא שבפגישה עם שני, ביום ה', הסכים פרס לבחון נושא זה מחדש, אם יציג שרון תוכנית הינתקות חדשה.
דוברו של פרס, יורם דורי, עוד אמר ביום שישי בתגובה כי "לא התקיימה פגישה בביתו של פרס". אולם הבוקר אישר פרס את דבר קיום הפגישה, אך הכחיש כי נידון בה נושא ממשלת האחדות. "נפגשנו כדי להחליף דעות... פגישות היו ותתקיימנה. אני לא צריך אישור כדי להיפגש. כרגע אין ולא יכול להיות מו"מ על אחדות". אשרי המאמין.
בכירים בעבודה: פרס פעל כגנב בלילה
בכירים במפלגה תוקפים את פרס בגין הפגישה. יו"ר הסיעה, חברת הכנסת דליה איציק, אמרה כי "פרס פעל כגנב בלילה, בניגוד להחלטת הסיעה שקובעת שלא יהיה כל משא-ומתן טרם החלטת היועץ המשפטי".
חברת הכנסת פרופ' יולי תמיר אמרה הבוקר בראיון לגלי צה"ל, כי המגעים מביישים את 150 אלף המפגינים שבאו לכיכר רבין בסוף השבוע שעבר כדי לתמוך בנסיגה מעזה, ולא בזחילתו של פרס לממשלה. "מפלגת העבודה צריכה להגיד שהיא בעד לצאת מכל עזה, כולל מציר פילדלפי. לא תוכניות בשלבים ולא דבר אחר, שהוא קשקוש. זה גם מה שאמרה העצרת הגדולה בכיכר. כל מי שפועל אחרת - מחליש את האופוזיציה בישראל", אמרה תמיר.
מקורביו של פרס טוענים, כי יו"ר המפלגה קיבל מסר ברור וחד-משמעי, שאם העבודה תבחר להצטרף לממשלה, הוא ימונה לשר החוץ. ואולם, פרס עצמו הביע אתמול בשיחות סגורות הסתייגות מתוכניתו של שרון. אורי שני ממשיך, בינתיים, לקיים פגישות עם גורמים פוליטיים נוספים, בהם השרים נתניהו, שלום ולבנת.
נראה, כי שרון מבקש להשיג בעזרת הפגישות שני יעדים: האחד, להפחיד את חברי הליכוד והשרים ה"סוררים" שטרם הסכימו לתוכנית הנסיגה החד-צדדית מעזה ופינוי כל ישובי גוש קטיף; השני, יצירת אלטרנטיבה לניסיון של הימין להפיל את ממשלתו, בדמותה של ממשלת אחדות, שתעניק לו רשת ביטחון.
ביילין משעה פעילות סיעת 'יחד' ב'מטה הרוב'
יו"ר תנועת השמאל החדשה 'יחד', יוסי ביילין, אמר הבוקר כי תנועתו משעה את פעילותה ב"מטה הרוב", המאגד את תנועות השמאל התומכות בנסיגה חד-צדדית מרצועת עזה. לדבריו, לפני שתימשך ההליכה המשותפת צריך לקיים מפגש של ראשי התנועות, על-מנת לברר מהן המטרות האמיתיות, ועד אז ההשעיה תעמוד בתוקפה. גם חבר הכנסת יוסי שריד (יחד-מרצ) הציע לחברי מפלגתו לשקול את המשך שיתוף הפעולה עם מפלגת העבודה, בעקבות הפגישה המשולשת.
בלשכתו של פרס מגדירים את הודעתו של יוסי ביילין כ"תמוהה". מקורביו של פרס אומרים, כי המסר של מטה הרוב הוא "יוצאים מעזה ומתחילים לדבר", ואם ביילין רוצה לשנות אותו, שיכלול גם את העברת הריבונות על הר הבית - הוא יישאר במיעוט מבוטל. ב'קול ישראל' דווח, כי מטה יוזמת ז'נבה ימשיך להשתתף בפעילות מטה הרוב למען הידברות ויציאה מהשטחים במסגרת הסכם.
מרכז סיעת 'עם אחד' יאשר האיחוד עם 'העבודה'
מרכז מפלגת 'עם אחד', בראשותו של חבר הכנסת עמיר פרץ, התכנס הערב כדי לאשר את האיחוד עם מפלגת 'העבודה'. חברי מרכז המפלגה אישרו את האיחוד, כצפוי, ברוב גדול. האיחוד ייכנס לפועל בחודש ינואר 2005.
יו"ר הסיעה, עמיר פרץ, אמר לפני הישיבה כי "זה מהלך פוליטי שצריך להיבחן לאורך זמן. מדובר במהלך המצביע על כיוון של הקמת מפלגה סוציאל-דמוקרטית". פרץ לא פסל אפשרות להצטרף לממשלת אחדות, ואולם רק אם מפלגות הימין יפרשו מהממשלה.

תאריך:  23/05/2004   |   עודכן:  24/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
מי שנחשב למנהיג ארגון החמאס ברצועה, מאשים היום: "צה"ל יודע שאין מנהרות בתל-סולטן, הפגזת אזרחים בהפגנה ברפיח היתה מתוכננת"; לדבריו, לא ניתן לדכא את 'ההתנגדות' באמצעות פגיעה במוסדות או באישים; א-זהאר הוא שתדרך את המשלחת מטעם החמאס לפסגה בטוניס
נועם שרביט
האגודה לזכויות האזרח: שיטות השיטור ברמאללה וחברון הועתקו ללוד; במסגרת מבצע מיוחד למלחמה בנגע הסמים, הציבה המשטרה מחסומים קבועים בכניסות ל-3 שכונות ערביות בעיר, למשך תקופה ארוכה; "המשטרה לא היתה מעזה לנהוג כך לו היה מדובר בשכונות יהודיות"
עומר כרמון
ראשי מדינות ערב סיימו את דיוניהם בטוניס; בין ההחלטות: גינוי לארה"ב וישראל, תמיכה 'בזכות השיבה' והתנגדות לתוכנית ההינתקות; סאא'ב עריקאת: אני שבע רצון ובלבד שההחלטות ייושמו; החמאס: "החלטה מבישה"
מירב לוי
עו"ד לוין: באופי הצגת הטענות בפרסומות יש כדי להסית ולהפנות דעה קדומה בקרב הציבור כנגד עובדי הנמלים
גלית יצחק
התרופה, המיוצרת על-ידי 'אלי לילי', מיועדת לנשים לאחר גיל המעבר ולגברים הנמצאים במצב של אוסטיאופורוזיס מתקדם עם סיכון גבוה לשברים בעצם; התרופה ניתנת באמצעות זריקה; עלות התרופה: 2,965 ש"ח לטיפול חודשי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il