X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בקלטת נראה אדם הרוקד לבדו לצלילי מוסיקה של חוסיין אל-עלי, זמר חתונות פופולרי; עלי ואחיו מוחמד נקברו בבגדד ביום חמישי; בסרט של סוכנות הידיעות בו נראים פניה של גופה לאחר התקיפה נראה כי מדובר באותו אדם, הלובש את אותה החולצה
▪  ▪  ▪

קלטת וידאו ביתית שודרה ברשת הטלוויזיה של סוכנות הידיעות AP, ככל הנראה מתוך כוונה להראות את האירועים שלפני ואחרי החתונה העירקית שהותקפה על-ידי ירי של כוחות ארצות הברית. הירי הביא למותם של 40 בני אדם שנכחו באירוע.
קטע הסרט משלב סרט וידאו ביתי של החתונה וסרט של סוכנות הידיעות, המראה את תוצאות התקיפה ביום רביעי. חלק מהקורבנות ומהניצולים של ההתקפה האווירית, נראים בקטע הסרט.
ארצות הברית התעקשה, כי מטרת הירי לא היתה החתונה אלא לוחמים זרים. כפי שנמסר, החיילים הגיבו לאש שנורתה לעברם ולא היו כל ראיות לחתונה במקום.
האירוע התרחש בשעות המוקדמות של יום רביעי, בכפר מעקר אל-דיב, באזור מדברי ליד הגבול הסורי.
סוכנות הידיעות הדגישה, כי אינה יכולה לאשר את אמינותה של קלטת הוידאו של החתונה. החומר ששודר, כך נמסר, צולם שעות ספורות לאחר קטע הסרט, שכפי שנטען, צולם על-ידי יאסר שווקעת עבדוללה, שנשכר לתעד את החוגגים. הוא היה בין ההרוגים, כך נמסר.
הסרט מתחיל כשמשאיות מבהיקות, חלקן מקושטות עם סרטים, דוהרות דרך המדבר בדרכן לחתונה. הן מגיעות לחגיגה לקול יריות אקדח באוויר ולקולן של היבבות המסורתיות המסמלות את החגיגה.
לאחר מכן נראה בקלטת אדם הרוקד לבדו לצלילי מוסיקה של חוסיין אל-עלי, זמר חתונות פופולרי שנשכר אף הוא לאירוע. אל-עלי ואחיו מוחמד נקברו בבגדד ביום חמישי, סיפרו אבלים. אדם המנגן על אורגן חשמלי נראה בברור בקטע הסרט.
קלטת הוידאו מתאחדת בשלב זה עם סרט של סוכנות הידיעות בו נראים פניה של גופה לאחר התקיפה. נראה כי מדובר באותו אדם, הלובש את אותה החולצה.
לדברי AP, כתב וצלם שראיינו למעלה מתריסר ניצולים יום לאחר התקיפה יכלו לזהות רבים מהם בוידאו המתעד את מסיבת החתונה. כמו-כן צויין, כי בסצינה שלאחר התקיפה, נראים שרידים של כלים מוסיקליים, מחבתות וסירים, ובאופן ברור בדים צבעוניים המיועדים לקישוט המקום כשהם מפוזרים מסביב לאוהל שהופצץ.
ניצולים מהתקיפה אמרו לעיתונאים, כי מסיבת החתונה הסתיימה וכי האורחים היו במיטותיהם כשההפצצה החלה. כשאנשים החלו לרוץ החוצה מבתיהם ואז נורו, כפי שנטען על-ידי האמריקנים. לדבריהם למעלה מ-40 בני אדם נהרגו, בהם לפחות 10 ילדים.
האשמות אלו הוכחשו בתקיפות מספר פעמים על-ידי כוחות ארצות הברית בעירק. "לא היו ראיות לחתונה; לא היו קישוטים, לא נמצאו כלים מוסיקליים, לא נראו כמויות גדולות של מזון או שאריות של מנות שהושארו כפי שהיית מצפה בחגיגת חתונה", אמר סגן מנהל המבצעים של צבא ארה"ב בעירק, מארק קימיט.
"הגברים היו כמעט כולם בגיל צבא, לא היו בני משפחה מבוגרים שאתה מצפה לראות באירוע כזה", הוסיף. קימיט הכחיש, כי נהרגו ילדים בארוע.
תגובה לקלטת הוידאו ששידרה רשת הטלוויזיה של סוכנות הידיעות טרם נתקבלה.
תאריך:  24/05/2004   |   עודכן:  24/05/2004
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
עומר מי-דן, קופץ 'בייס' ותיק וספורטאי אקסטרים רב תחומי קפץ מגובה 300 מטר, מראש ארובת תחנת "אורות רבין" של חברת החשמל
ענבל אביב
הטענה היא כי ישראל מנהלת מו"מ עם דחלאן לגבי העברת השליטה ברצועת עזה לידיו; הכוחות ממשיכים לפעול במתחם שכונת קישטה בניסיון לאתר מנהרות להברחת אמל"ח; לפיד: שינוי תשקול את דרכה בקואליציה במידה ותימשך הריסת הבתים ברפיח
עומר כרמון
דודתו של יוסף מקיאס נרצחה בפיגוע באוטובוס; שני אחייניו נפצעו בפיגוע ירי; קנדה דחתה את הבקשה: "ממשלת ישראל נוקטת באמצעים סבירים שנועדו להבטיח את שלומם של אזרחיה"
עומר כרמון
הסופר הישראלי בנאומו בפני ועידת יהודי אירופה: "מדיניות ארה"ב במזה"ת חסרת תועלת"; בוועידה השתתפו נציגים יהודים מ-41 מדינות באירופה וצפון אפריקה
עומר כרמון
עיריית ת"א חשפה את שמות הזוכים בפרס סוקולוב לעיתונות: מולי שפירא, חנוך מרמרי, דניאל בן סימון, רוביק רוזנטל, עמנואל הלפרין, מיקי רוזנטל ואורי אבנרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il