X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
לקוראים ניתנת האפשרות בעזרת לחיצה קלה על מתג, ליצור חוויה וירטואלית ו'לטוס' לתוך הספר כדי לראות כיצד מרגישים בתור תא דם הנכנס לתוך הלב
▪  ▪  ▪

בקרוב, חלק מהספרים שנקרא יהיו הרבה יותר אינטראקטיביים.
חוקרים מניו זילנד פיתחו דרך ל'החיות' אנימציות ודמויות בספרי לימוד, ספרי ילדים וכל ספר אחר הכולל המחשה.
הדמויות, בעלות השלושה מימדים, נצפות בעזרת 'תוכנת קריאה' המוחזקת ביד, ומזהה להיכן מתבונן הקורא. בעזרת הפעלה קלה של מתג, יכולה גם התוכנה להפנות את הקוראים לעולם וירטואלי "אמיתי", שיאפשר להם לגלות את נושאי הספר יותר לעומק.
הספר המשולב ו'תוכנת הקריאה' פותחו על-ידי ד"ר מרק בילינגהורסט ועמיתיו, במעבדה העוסקת בממשק בין הטכנולוגיה לאדם, בניו-זילנד.
'תוכנת הקריאה' דומה לזוג משקפיים על מקל, או למשקפי אופרה 'היי-טקים' והיא מוחזקת מול העיניים כשקוראים בספר או מדפדפים בו. בין העדשות מותקנת מצלמה העוקבת אחר נקודת התבוננות הקורא.
תוכנה במחשב אישי, המקושרת ל'תוכנת הקריאה', מחפשת אחר מאפיינים מיוחדים ושונים בטקסט, כדי לסייע לזהות במה מתמקד הקורא. אז, משרטטת התוכנה את הגרפיקה בדיוק כפי שהיא נראית מנקודת המבט של הקורא.
אחד השימושים המוקדמים של התוכנה היה להפוך חלק מספריו של הסופר והאנימטור האוסטרלי גווין בישופ לעבודת אנימציה וירטואלית. אחד מספריו הראשונים שזכו 'לטיפול' התוכנה היה "Giant Jimmy Jones" (הענק ג'ימי ג'ון).
מנהל המעבדה סיפר, כי הפיכתו של הספר לסיפור אנימציה וירטואלי העלתה בפני בישופ כמה בעיות חדשות. קודם לכן, לא היה זקוק מעולם לחשוב כיצד נראה הענק מאחור... בעוד כעת התוכנה חושפת אותו למדיום חדש.
המעבדה הכינה גם ספר על השתשלשלות מאורעות וירטואלית שכולה על האנטומיה של גוף האדם. באחד מפרקי הספר, יכולים הקוראים להתבונן בלב - בשלושה מימדים.
לדברי החוקרים ניתן להתבונן בספר ממבט של 'אלוהים', כפי שהגדירו זאת, או להיות חלק מהסצינה.
לקוראים ניתנת האפשרות בעזרת לחיצה קלה על מתג, ליצור חוויה וירטואלית ו'לטוס' לתוך הספר כדי לראות כיצד מרגישים בתור תא דם הנכנס לתוך הלב.
המערכת המשולבת הנקראת ה"Magic Book" (ספר הקסמים) נמצאת כבר בשימוש בכמה מוזיאונים ואתרים ציבוריים בניו-זילנד. במספר תערוכות נעשה כבר שימוש בטכנולוגיה של הספר כמו במוזיאון המדע באוסטלריה.

תאריך:  25/05/2004   |   עודכן:  25/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
גבר שהקפיא את זרעו כשהיה בן 17 בעקבות טיפולים שעבר בסרטן האשכים, השתמש בזרע כשנישא לאשתו והביא עימה ילד לעולם לאחר 21 שנים
יואב יצחק
אין ראיות להגשת כתב אישום נגד שרון בפרשת האי היווני; זו המסקנה אליה הגיע היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז; עם זאת, הכרעתו הסופית הרשמית תהא רק לקראת אמצע יוני
הדר פרבר
הצעה שתשפר את חייהם של כלבים, חתולים, חזירים ותרנגולות; כלבים לא ייקשרו למעלה מ-5 שעות ברצועה שאורכה פחות מחמישה מטרים; הצפיפות בלולי התרנגולות לא תעלה על 6 עופות למ"ר
יפעת גדות
בתהליך שנמשך קרוב לשנה הוסרו מהפסל בעזרת מים מזוקקים וצלולוזה שכבות לכלוך וחלקי גפרית שכיסו; לדברי מנהל הגלריה, הפסל ייבדק כעת וינוקה מאבק 8 פעמים בשנה
הדר פרבר
הניסוי ייערך בנבדה בעומק של כ-300 מטרים מתחת לאדמה וכ-130 ק"מ מלאס וגאס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il