X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך ממידע שהגיע לידי המודיעין; רויטרס בתגובה: לא היה ולא נברא; באונר"א מתחמקים מתשובה; משרד החוץ יגיש בקרוב לאו"ם תלונה רשמית נגד סוכנות האו"ם לסעד ותעסוקה
▪  ▪  ▪

האם רויטרס הסתירה מידע? ממידע הנבדק בימים אלה באגף המודיעין (אמ"ן) של צה"ל, עולה חשד, כי סוכנות הידיעות הבינלאומית רויטרס, הסתירה קלטת ובה צילומים בהם נראה אמבולנס של אונר"א (סוכנות הסעד של האו"ם לפליטים פלשתינים) מסיע חמושים פלשתינים. על-פי החשד, באותו אמבולנס הוברחו חלקי גופות של חיילי צה"ל, אשר נהרגו במהלך פעילות צה"ל בשכונת זייתון בדרום העיר עזה.
ברויטרס מכחישים את החשד נגדם. בשיחה בלתי-פורמלית עם גורם בכיר בסוכנות רויטרס בישראל, נדחתה תחילה כל אפשרות כי בידי הסוכנות קלטת כאמור, וכי זו צונזרה. כעבור כמה שעות הגיעה מהמשרד הראשי של הסוכנות בלונדון התגובה הבאה: "במהלך עימותים בעזה ב-11 במאי אכן צילמה סוכנות רויטרס תמונות של חמוש נישא אל תוך אמבולנס. חמושים נוספים אכן ישבו ברכב. הצילומים הופצו למנויי רויטרס כבר באותה העת. אשר לשימוש בתמונות - הדבר תלוי בלקוחותינו".
תגובה זו אינה מדוייקת. בידי Nfc מידע, לפיו הצילומים מתוך הקלטת הועברו לאמצעי התקשורת רק אחרי שהחלה בדיקת החשדות נגד רויטרס.
בתשובת רויטרס לא צויין האם מדובר באמבולנס של אונר"א. הניסיונות לקבל תשובה בעניין זה, עלו בתוהו. ברויטרס מכחישים מכל וכל כי בתמונות שצולמו על-ידם נראים חלקי גופות של חיילי צה"ל בתוך אמבולנס של אונר"א. "רויטרס מעולם לא צילמה ואין ברשותה כל צילום מסוג זה".
בסוכנות אונר"א התחמקו ממתן תשובה בנושא. דובר אונר"א ברצועת עזה, סמי מושאשה, במקרה או שלא במקרה, הפך ל"בלתי-זמין" בטלפון הנייד האישי שלו מרגע קבלת פנייתנו בכתב בנושא. זאת לאחר שיחה קצרה בה הובהר לו עניין הפנייה בעל-פה. עם זאת, בהודעה שפורסמה מטעם הארגון ובעקבות תמונות שצולמו והופצו על-ידי סוכנות AP, נמסר כי אמבולנסים של אונר"א נחטפו על-ידי חמושים.
'גדודי עז א-דין אל-קסאם', הזרוע הצבאית של תנועת החמאס, טוענים עוד מערב התקרית בשכונת זייתון, כי בידיהם חלקי גופות של חיילי צה"ל. אתמול אושרו הדברים על-ידי הרמטכ"ל, רב-אלוף משה (בוגי) יעלון. המגעים שהתנהלו בשעתו בתיווך הצלב האדום, מצרים והרשות הפלשתינית, התנהלו בעיקר מול הג'יהאד האיסלמי. ארגון זה טוען, כי בתמורה להשבת חלקי גופות החיילים קיבל לידיו גופות מחבלים. בישראל מכחישים.
ל-Nfc נודע עוד, כי משרד החוץ מתכוון להגיש בקרוב תלונה רשמית באו"ם נגד סוכנות הסעד והפליטים של הארגון.
החמאס שולט באונר"א
96% מתקציבה של סוכנות אונר"א מתקבל מ-38 מדינות מערביות. רובו מועבר לאונר"א כתרומות, כאשר 30% מהן מגיע מארה"ב. מדובר בתקציב שנתי הנאמד בכ-420 מיליון דולר ובתקציבים מיוחדים המוקצים לטובת "מבצעי חירום" - סכום הגדול באופן יחסי מהסכום הכולל הניתן לנציבות האו"ם העליונה לטיפול ביתר הפליטים בעולם.
סוכנות הידיעות אונר"א פועלת ב-59 מחנות פליטים בשטחים הפלשתיניים ובפזורה. מספר עובדי הארגון נאמד ב-23 אלף, רובם פלשתינים.
איגוד העובדים של אונר"א ברצועת עזה נשלט על-ידי תנועת החמאס. זו זכתה פעמיים ברציפות ברוב מוחץ בבחירות פנימיות שנערכו בתוך הארגון, בשנת 99' ומאוחר יותר ביוני 2003. הבחירות הפנימיות מתקיימות בין נציגים מטעם כל ארגוני הטרור הפלשתיניים, ובראשם הפת"ח, הג'יהאד האיסלמי, החזית העממית, החזית הדמוקרטית.
אחת הדמויות הבולטות בארגון אונר"א ברצועת עזה, הוא איש החמאס, סוהייל אל-הנדי, אשר שימש בעבר ראש אגודת עובדי ההוראה של אונר"א והירבה להשתתף בכנסים "חינוכיים". אותו אל-הנדי השתתף בשנת 2001 בכנס שנערך לתלמידים מצטיינים בעזה. בנוכחות השייח' יאסין הוא דיבר בשבח הפיגועים וקרא לתלמידים ללכת בעקבות המחבלים המתאבדים תוך שהוא נוקב בשמותיהם, לרבות שמו של המחבל שביצע את הפיגוע בדולפינריום ביוני 2001. ביוני 2003 הוא נבחר בשנית לאיגוד העובדים של אונר"א.
האם הגיעה העת לפרק את אונר"א?
בשבוע שעבר קרא ההיסטוריון יואב גלבר למדינת ישראל לתבוע את פירוקה של סוכנות האו"ם אונר"א, וזאת משני טעמים: ראשית - מדוע יש להבדיל את הטיפול בפליטים הפלשתינים כאשר כל יתר פליטי העולם מטופלים על-ידי נציבות האו"ם העליונה לענייני פליטים; שנית - למעלה מ-50 שנה לא נמצא פתרון לסוגיית הפליטים הפלשתינים על-ידי אונר"א ואין כל תמריץ לשקמם. למעשה, אומר גלבר, משמרת אונר"א את זכות השיבה הפלשתינית.

תאריך:  25/05/2004   |   עודכן:  25/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
הקבוצה הנוצרית הגדולה ביותר שהגיעה לארץ מבריטניה בשנים האחרונות; יסיירו בירושלים, טבריה ומצדה וכן יקיימו טקסי תפילה מיוחדים
גלית יצחק
בחג השבועות יוכלו החוגגים לבלות בחופי ישראל; השביתה הוקפאה לאחר שחברי ועדת הפנים פנו להסתדרות בבקשה לקיים פגישה ביום א' עם נציגי המצילים וההסתדרות
הדר פרבר
תובעת עוד 493 אנשים פרטיים על הורדת מוסיקה בצורה בלתי חוקית מהאינטרנט, באמצעות תוכנות לשיתוף קבצים
מירב לוי
כך חשף העיתון 'מעריב'; לטענת גלעד התרעותיו לפני סברה ושתילה, העבודה לצד אהוד ברק, הלילות ללא שינה והתזונה הבלתי סדירה פגעו בבריאותו; כיום עומדת נכותו על 25%; במסגרת הסכם פשרה הודיע נציג הפרקליטות כי תתקבל המלצת הרופא המומחה לפיה יש לקבוע לגלעד 65% נכות
רועי כוכבי
שר האנרגיה לשעבר, המואשם בניסיון להבריח 33 אלף כדורי אקסטזי לישראל, חשוד כי ניסה לגנוב סכומי עתק באמצעות המחאות מזוייפות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il