X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בעקבות ההתעללות: חילופי גברי בפיקוד האמריקני בעירק

מספר 2 בצבא ארה"ב יפקד אישית על הכוחות האמריקנים בעירק

ה"ניו יורק טיימס" מדווח כי הגנרל ג'ורג' קייסי, סגן ראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב, יחליף בקיץ את מפקד כוחות ארה"ב בעירק, ריקרדו סנצ'ז; מקורות בממשל טוענים כי ההחלפה אינה קשורה בתפקודו של סנצ'ז בפרשת ההתעללות בעצירים
▪  ▪  ▪

מפקד כוחות ארה"ב בעירק, הגנרל ריקרדו סנצ'ז, יעזוב את תפקידו בקיץ ויוחלף על-ידי הגנרל ג'ורג' קייסי, סגן ראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב. כך אמרו (יום ב', 24.5.04) מקורות בפנטגון לעיתון ניו יורק טיימס. כניסתו של קייסי לתפקיד, הנחשב למספר 2 בצבא ארה"ב, מתבצעת כחלק מרפורמה מתוכננת במבנה הפיקוד האמריקני בעירק.
הפקידים מסרו לניו יורק טיימס, כי החלפתו של הגנרל סנצ'ז בגנרל קייסי אינה קשורה בטענות שנשמעות בדבר תפקודו של סנצ'ז בפרשת ההתעללות בעצירים בכלא אבו גריב. לאחרונה העיד סנצ'ז בנוגע לפרשה זו בפני ועדה של הסנאט, והודה כי נפלו ליקויים בהתנהלות צבא ארה"ב בעניין. עם זאת, ייתכן כי ההחלפה קשורה בתפקודו הכולל של סנצ'ז ובמיוחד בשל הקושי האמריקני להתמודד עם פעולות גרילה מצד נאמני סדאם חוסיין באזור פלוג'ה ושיעים מאנשי מוקטדא א-סאדר בדרום המדינה.
המינוי המיועד של סנצ'ז - מפקד הפיקוד הדרומי של צבא ארה"ב, הכולל את מרבית אמריקה הלטינית ושבסיסו במיאמי, פלורידה - מוטל אף הוא בספק. מקורות בפנטגון טענו, כי התפקיד יימסר ככל הנראה לעוזרו הבכיר של שר ההגנה דונלד רמספלד, לייטננט-גנרל בנץ קראדוק. מקורות אחרים טענו עם זאת כי סנצ'ז לא איבד את סיכוייו לזכות במינוי.
מספר חברי קונגרס מתחו ביקורת חריפה על סנצ'ז, שלא השכיל להתריע במועד על פרשת ההתעללויות, שתמונות קשות שלהן נחשפו נמסרו לחוקרי המשטרה הצבאית האמריקנית כבר בינואר. דוברו של סנצ'ז אמר, כי הגנרל עומד מאחורי העדות שמסר בפני ועדות של שני בתי המחוקקים, לפיהן נודע לו על הפרשה חודשים ארוכים לאחר תחילתה.
במשרד ההגנה האמריקני אומרים כי סנצ'ז מכהן בתפקיד זה למעלה משנה, וטבעי שכעת, לקראת העברת השלטון בעירק חממשלה עירקית זמנית ב-30 ביוני, הוא יחליף תפקיד. "נכון יהיה שסנצ'ז יעזוב בזמן האחרון. אחרי הכל, הוא נמצא בעירק זמן רב יותר מכל מפקד אחר בצבא האמריקני", אומרים מקורות בפנטגון.
מינוי מחליפו של סנצ'ז, הגנרל קייסי, נחשב לכזה ש"יעבור חלק" בממשל ובצבא האמריקנים. קייסי, חי"רניק במקור ולשעבר מפקד הדיביזיה המשוריינת הראשונה של צבא ארה"ב, נחשב למפקד קשוח ומקצועי, והוא זוכה להערכה רבה מצד שר ההגנה רמספלד וראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב, הגנרל ריצ'רד מאיירס. קייסי הוא בעל תואר שני ביחסים בינלאומיים מאוניברסיטת דנוור.
במסגרת הרפורמה המתוכננת במבנה הפיקוד האמריקני בעירק, יהיה מפקד כוחות ארה"ב במדינה, לאחר העברת השלטון לממשלה הזמנית, גנרל של 4 כוכבים (סנצ'ז הוא גנרל של 3 כוכבים בלבד). למפקד החדש תהיה אחריות כוללת על הביטחון בעירק, אך הוא יתרכז בעיקר בשיקום המדינה וכוחות הביטחון העירקים, בתיאום עם שגריר ארה"ב באו"ם, ג'ון נגרופונטה, שהוא השגריר האמריקני המיועד בבגדד. על הניהול השוטף של מבצעי צבא ארה"ב בעירק יופקד גנרל של שלושה כוכבים, תומס מץ.

תאריך:  25/05/2004   |   עודכן:  25/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
במכונית הוואן של כנופיה שנעצרה באוקראינה מצאו שירותי הביטחון שני מיכלים גדולים בהם איזוטופ רדיואקטיבי מסוכן, שביכלתו לגרום למחלות דם ולמומים מולדים; המחיר עבור החומרים יכול להגיע עד 2 מיליון דולר
גל ברגר
שמם של האישים טרם הותר לפרסום ובמשטרה פועלים כעת לשים ידם על מסמכים המוכיחים את מעורבותם; משטרת מעלה אדומים עצרה חשוד בפרשה, "נהג האמבולנס", שבמשך שנה הסיע קצינים מכוח 17 ממזרח ירושלים למוקטעה ברמאללה
יפעת גדות
138 הרוגים באיים הקאריביים; בהאיטי דווח על 48 הרוגים נוספים; לדברי החזאים הסופות יימשכו לפחות עד ליום רביעי
הדר פרבר
גיר הוא אורח הפסטיבל הבינלאומי העשירי לסרטי סטודנטים באוניברסיטת תל-אביב
גלית יצחק
קבוצה אמריקנית ציינה, כי אנשים שיש להם נוסחא פגומה של גן הנקרא בשם: Frizzled 6, עשויים לסבול משיער פרוע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il