X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הנשיא מעוניין להראות לבוחר האמריקני כי חל שינוי דמוקרטי בעירק; במועצה הזמנית העירקית מתנגדים; מועצת הביטחון החלה לדון בהצעה הבריטית-אמריקנית להעברת השלטון
▪  ▪  ▪

גורמים בכירים בממשל בוש רמזו (יום ג', 25.5.04), כי בכוונתם להקדים את מועד הבחירות הכלליות בעירק לסתיו הקרוב, כדי שיתקיימו לפני מועד הבחירות בארה"ב ב-2 לנובמבר.
בממשל בוש מקווים, כי בחירות בעירק ישכנעו את הבוחר האמריקני כי עירק עוברת שינוי דמוקרטי אמיתי. בממשל האזרחי בעירק הביעו חשש מרעיון הקדמת הבחירות. לדבריהם, המצב הביטחוני במדינה אינו מאפשר זאת.
הבחירות בעירק מתוכננות לראשית השנה הבאה. רק בשבוע שעבר אמר דובר הבית הלבן כי הקדמת הבחירות בעירק אינה מציאותית: "חייבים לוודא שיהיו בעירק בחירות פתוחות וחופשיות. חייבים להיות מציאותיים - לא ניתן להשיג זאת לפני
חודש ינואר", אמר.
מזכ"ל האו"ם, קופי ענאן, הזמין הלילה את נציגי 15 המדינות החברות במועצת הביטחון לדיון בהצעה הבריטית-אמריקנית לתהליך העברת הסמכויות בעירק.
בהצעה שהוגשה ביום ב' (24.5.04) וכוללת 22 סעיפים נכתב בין השאר, כי ממשלה זמנית ריבונית בעירק תחל לכהן בסוף חודש יוני השנה. בסתיו 2005 ייערך משאל עם על החוקה העירקית החדשה, ובסוף השנה בחירות כלליות לממשלה קבועה.
שגרירי רוסיה וצרפת במועצת הביטחון, שתי מדינות המחזיקות בזכות וטו על החלטותיה ומובילות קו תקיף כנגד המלחמה בעירק, מבקשות להכניס תיקונים בהצעה. עיקרן - מידת הסמכויות המואצלות לממשלה העירקית הזמנית בנושאי השליטה על כוחות הביטחון העירקיים ועתודות הנפט במדינה.
הדיונים במועצת הביטחון יימשכו ימים אחדים. שגריר רוסיה העריך כי לא תתקיים הצבעה לפחות עד יום ב' בשבוע הבא, מועד פרסום הרכבה של הממשלה הזמנית העירקית החדשה [ראו קישורים].

תאריך:  26/05/2004   |   עודכן:  26/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
דחלאן: "טעינו כשויתרנו על השליטה ברפיח וג'נין"; עיתון פלשתיני: "שרון העביר מסר לערפאת - מוכן להתחיל במו"מ על הגדה, בתמורה לשמירת הביטחון ברצועת עזה"
עומר כרמון
ראש ממשלת טורקיה נועד עם שר התשתיות, יוסף פריצקי; בעיתונות הטורקית והערבית מתפרסמות לאחרונה ידיעות רבות על מתיחות בקשרי שתי המדינות
עומר כרמון
הקונגרס אמור היה להיפתח בסוף החודש במרוקו בהשתתפות כמאה אנשי דת, יהודים ומוסלמים; "ההתדרדרות במצב באזור פגעה בסיכויי ההצלחה של הקונגרס, ולכן הוחלט על דחייתו לסתיו"
גל ברגר
את הדיווח מביא העיתון הלבנוני "אל-מוסתקבל"; הועדה, המורכבת מנציגים אירנים, סורים ולבנונים, הוקמה בתום שלב א' של עסקת השבויים ואמונה היתה על איסוף המידע בנוגע לגורלם של רון ארד וארבעת הדיפלומטים האירנים
נועם שרביט
ביהמ"ש האריך ב-4 ימים את מעצרה של טלי פחימה, מזכירה תל אביבית בת 28, אשר שימשה 'מגן אנושי' לראש גדודי חללי אל-אקצא בג'נין, זכריה זוביידי; לזוביידי מיוחסים פיגועים שונים, ופחימה אמרה בעבר: "אם הייתי תחת כיבוש הייתי עושה אותו דבר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il