X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הצעת החוק אושרה אתמול בפרלמנט הבחרייני ברוב קולות; יוזם ההצעה הטיח באיסלמיסטים המתנגדים להצעה: "זו בושה וחרפה"; השיעים ביקשו לשלב בהצעת החוק סעיף המאפשר שילובם בצבא, אך נדחו; ימים סוערים עוברים על הפרלמנט הבחרייני לרבות תגרות ידיים
▪  ▪  ▪

למען האיסלמיסטים: הפרלמנט של בחריין אישר אתמול (ד', 26.5.04) הצעת חוק המאפשרת לגברים העובדים במוסדות הממשלה, לגדל זקן, ולנשים - ללבוש רעלה. הצעת החוק אינה מחייבת, כפי שנכתב בהצעת החוק, ונתונה למחשקי נפשם של המעוניינים בדבר.
ישיבת הפרלמנט ארכה כשעה וחצי ואת זימונה לדיון בסוגייה ביקש חבר הפרלמנט העצמאי, השייח' ג'אסם א-סעידי, הנמנה על זרם הסלפים (זרם איסלמיסטי הדוגל בחזרה ליסודות האיסלם על-מנת לחזור אל טהרת האיסלם והסונה כפי שהיה המצב בימיו של הנביא מוחמד ושושלת הח'ליפה - ג.ב.). הצעת החוק עברה ברוב קולות.
עם זאת, היו חברי פרלמנט איסלמיסטיים שהתנגדו. יוזם הצעת החוק גינה את המתנגדים מקרב האיסלמיסטיים והגדיר זאת "בושה וחרפה". "זו בושה בעיקר כלפי שייח'ים", אמר, ברומזו על ד"ר עבד אל-לטיף אל-שייח', חבר סיעת "אל-מנבר אל-איסלמי" (הבמה האיסלמית, סיעת האחים המוסלמים בבחריין, ג.ב.), ויו"ר הועדה לענייני הלכה בפרלמנט הבחרייני, שהתנגד להצעה.
חברי הפרלמנט השיעים מצדם, תמכו בהצעת החוק, אך ביקשו להוסיף סעיף הקורא לשילוב בני העדה השיעית לצבא בחריין. הסלפים התנגדו. יו"ר הפרלמנט, ח'ליפה א-זהראני, קרא שלא לנסות לטרוף את הקלפים ולערבב את כל הסוגיות השונות, זו בזו.
מצנזרים את דברי האיסלמיסטים
הפרלמנט הבחרייני סוער בימים אלה. עיתוני המפרץ הפרסי מדווחים על ישיבת הפרלמנט שלשום שארכה כ-6 שעות, כ"ישיבה הקשה והסוערת" ביותר שנערכה בפרלמנט מאז נבחר בשנה שעברה.
סוגיית האזרחות הבחריינית - באלו סטנדרטים צריך לעמוד תושב בחריין על-מנת לקבל אזרחות, נמצאת במחלוקת בפרלמנט. הטענה העיקרית: תושבים מקבלים אזרחות, על-אף שאינם עומדים בקריטריונים. בינתיים, המלך ניכס את הסוגייה לעצמו, והוא זה שיאשר מעתה אזרחות לתושב זה או אחר.
כמו-כן, האיסלמיסטים קובלים על-כך שהטלוויזיה הבחריינית שידרה רק "קטעים נבחרים" מתוך הישיבה שנערכה בנושא שלשום, ולא הביאה לידי ביטוי את דבריהם. חבר הפרלמנט השיעי, השייח' עבדאללה אל-עאלי, האשים כי הקטע ששודר בטלוויזיה הוא "קטע ערוך". יו"ר הפרלמנט זעם והשיב בתגובה: "אין לנו כל כוונה להוציא את הכביסה המלוכלכת החוצה, דאגנו להשמיט קטעים הטוענים לאפלייה בן העדות".
בעקבות ההאשמות שהוטחו בו, עמד יו"ר הפרלמנט, א-זהראני, לנטוש בזעם את הישיבה, אך נשאר לבקשת חברי הפרלמנט. חבר הפרלמנט השיעי, שלטענתו הושתק, עזב את הישיבה ושב לשם כעבור 25 דקות, בעקבות מאמצי שכנוע מצד חבריו לסיעה.
מכות בפרלמנט
סוגייה נוספת שעומדת על הפרק בימים אלה בפרלמנט הנה פרשת המעילה של שרים בממשלה. החשודים: שר האוצר הבחרייני, עבדאללה סייף, ושר העבודה, מג'יד אל-עלאווי. 29 חברי פרלמנט הצביעו נגד הרשעת השניים, בעוד 7 חברי פרלמנט הצביעו בעד.
עבד אל-נבי סלמאן, חבר פרלמנט, הגדיר את המצב שבו חברי הפרלמנט שופטים את חבריהם השרים כ"תקדים מסוכן לדמוקרטיה". ההדלפות מתוך הישיבה מדברות על חילופי דברים קשים בין סלמאן לחבר פרלמנט אחר, סאמי אל-בחירי, חילופי דברים שהתפתחו עד לכדי תגרות ידיים.
בית המלוכה הבחרייני והרפורמות
מלך בחריין, חמד בן עיסא בן סלמאן א'ל ח'ליפה, מבקש להעביר רפורמות בממלכה, ונתקל בלא מעט התנגדות. בעקבות גל מחאה על-רקע צעדים קשים שננקטו כנגד מפיצי עצומה הקוראת להכנסת תיקונים בחוקה, ומעצרם, החליף המלך את שר הפנים בבן טיפוחיו.
בניסיון להדק את הדיאלוג הלאומי הפנימי, נועד המלך עם תשעה מראשי האיגודים הפוליטיים הנמנים על האופוזיציה. המלך ביקש לשמוע מה בפיהם, על-רקע דרישותיהם להכניס תיקונים בחוקה.

תאריך:  27/05/2004   |   עודכן:  27/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
המופע ייערך ב-5.6 ברמת גן; מופע נוסף ב-21.6
יפעת גדות
כך דווח בעיתון מעריב; הוסיף: מתוקף כך מותר לבעל לגרש את האישה; שיבח נשים הבוחרות ללכת עם כיסויי ראש; בשכונת מאה שערים נשים שרפו פאות
רועי כוכבי
נקבע, כי הוועדה לא הביאה נתונים עובדתיים ספציפיים, שיצדיקו הימנעות ממתן זכות העיון לאזרחית המבקשת להתנגד לתוכנית המובאת לאישור הוועדה; דווקא נטייתו של בית המשפט להימנע מהתערבות בשיקול דעתה של הוועדה מצדיקה הרחבת זכות העיון
יפעת גדות
שיער יכול לגלות אם אתם מעשנים, שותים או צורכים סמים; גזעים שונים הם בעלי מבנה שיער שונה ולכו ניתן לגלות את המוצא הגזעי על-פי השיער
יפעת גדות
אדוניס נחשב לאחד מגדולי השירה הערבית במאה העשרים; אדוניס ונתן זך הינם חברים קרובים מאז זכו במשותף בפרס "פרוניה" האיטלקי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il