X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
העיסקה לפי שווי 60 מיליון דולר לדנקנר השקעות, מחיר הגבוה בכ-50% ממחיר מניותיה בבורסה; בדרך זו מבקשת משפחת דנקנר לצמצם חובותיה
▪  ▪  ▪

חברת ההשקעות גמול מנהלת מו"מ מתקדם לרכישת השליטה בחברת דנקנר השקעות, מידי משפחת דנקנר. העיסקה המתגבשת צפויה לשקף שווי של 60 מיליון דולר לדנקנר השקעות, הפועלת בתחומי התקשורת (באמצעות אחזקה של 22% ממניות חברת הכבלים מת"ב) והנדל"ן.
תמורת העיסקה עשויה להיות משולמת בחלקה באמצעות מניות מתוך אחזקת גמול בחברת הנדל"ן נצבא החזקות (12.4% מההון) וחלקה האחר במזומנים.
מחיר העיסקה גבוה ב-50% ממחיר השוק של דנקנר השקעות, הרשומה למסחר בבורסה, אך נמוך ב-30% משווי החברה על-פי עיסקת אלרן שבוטלה לאחרונה. מכירת מניות דנקנר השקעות (כמו גם מגעים להכנסת מאיר שמיר כשותף באחזקה אחרת של המשפחה, תעשיות מלח) נובעת מחובות אישיים כבדים לבנק לאומי של חמשת בתי האב המרכיבים את משפחת דנקנר.
המו"מ למכירת השליטה בדנקנר השקעות מתנהל בעיקרו בין יקיר גבאי, המכהן כמנכ"ל גמול, ובעלי השליטה בחברה, אייל יונה ואמנון ברזילי (לשעבר בראזני) ומולם דני דנקנר, הפועל בשם משפחת בעלי השליטה, המחזיקה 88% ממניות דנקנר השקעות.
בכוונת הצדדים לסיים את המו"מ תוך ימים ספורים, ייתכן שאף בסוף השבוע הנוכחי. שני הצדדים שומרים בסוד את פרטי העיסקה, בתקווה לסיימה בהקדם באופן מוצלח. על-פי ההסכם המתגבש, ימשיכו בני משפחת דנקנר להחזיק חלק מהמניות ואף להחזיק בחלק מהתפקידים בחברת דנקנר השקעות.
דנקנר השקעות סיימה את 2003 עם גירעון של 60.8 מיליון שקל בהון העצמי שלה. הכנסותיה עלו ב-9% ל-869 מיליון שקל. ההפסד הצטמצם אמנם מ-67 מיליון שקל ל-8.5 מיליון שקל, אך היה זה בעיקר בזכות מימוש מניות במת"ב ולא בזכות שיפור אמיתי בתוצאות הפעילות השוטפת.
לחברה צפויים רווחי הון ניכרים בדוחות הרבעון הראשון, אשר ימחקו את הגירעון בהון העצמי. עיסקת מכירת מניות במת"ב ליצחק תשובה אמורה להכניס רווח הון של 60 מיליון שקל, ואם תושלם מכירת השליטה בחברת הכבלים לחברת הסלולר פרטנר - תרשום דנקנר השקעות רווח הון של 80 מיליון שקל נוספים.
88% ממניות דנקנר השקעות מוחזקות בידי משפחת דנקנר, בעיקר בידי שמואל דנקנר ואחותו לאה דנקנר. היתרה מוחזקת בידי הציבור.
דני דנקנר כיהן עד לאחרונה כסגן יו"ר בנק הפועלים. מכוח מעמדו ותפקידיו בבנק הפועלים, מכיר דנקנר היטב את בעלי השליטה בגמול, שרכשו אשתקד את השליטה בחברה באמצעות מימון שהעמיד להם הפועלים. בנוסף, היתה גמול שותפה עד לאחרונה בחברת אלרן של הדנקנרים.
גמול הינה חברת השקעות מגוונת ונזילה מאוד, המנסה בתקופה האחרונה להרחיב את עסקיה באמצעות רכישת פעילות משמעותית. בין היתר ניהלה גמול מגעים לרכישת שליטה בנצבא, אלקטרוניקס ליין ובחברת האופנה פוקס. בקופת החברה עודפי נזילות בהיקף של 500 מיליון שקל.

תאריך:  27/05/2004   |   עודכן:  27/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל דבורין
זאת למרות ההתאוששות בענף; שרגא ברוש הוסיף כי עד כה היצוא לארה"ב הסתכם בכ-741 מיליון דולר והעריך כי הייצוא לארה"ב יגדל בשנת 2004 בכ-5.5% - 6% ויסתכם בכ-6.8 מיליארד דולר
מיכאל דבורין
כך הודיע היום הממונה על התקציבים במשרד האוצר, קובי הבר; לאור ההחלטה, יירשם סכום של כ-11 מיליארד ש"ח כהוצאה תקציבית
אלונה קורן
הודעתו של רהב פורסמה בתגובה לידיעה ב"גלובס", לפיה ביהמ"ש הפדרלי במיאמי החליט כי אריסון תשוב לישראל בתוך 30 יום; זאת לאור בקשתו של בעלה הקודם להחזיר לישראל את בנם המשותף
יפעת גדות
האיטלקים מגנים על הפיצה הנפוליטנית; באחרונה פורסמו שורה של תקנות שצריכות לחול על פיצה על-מנת שתיקרא נפוליטנית; הסטנדרטים המעוגנים בחוק: בצק רך, גמיש ולא דביק - חובה ללוש בידיים
מיכאל דבורין
אמרה את הדברים הקשים בכנס של לשכת עורכי בדין שנערך בבית הפרקליט בת"א; השרה ציינה כי היא מקווה שדוח ועדת דוברת, הקורא לרפורמות עמוקות במערכת החינוך ואשר אומץ במלואו, יוביל למהפיכה של ממש בחינוך ולשיפור דראסטי בהישגי התלמידים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il